Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Computer-Supported Teaching Applications on 8th Grade Students’ Academic Success and Knowledge Retention in Science

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 59 - 77, 20.12.2017

Öz

The purpose of this article is to study the effect of computer-supported teaching applications on 8th grade students’ academic success and knowledge retention. While the courses were conducted through 5Es teaching model and computer-supported teaching together in an experimental group, only the 5Es teaching model was used in the control group. Also, the technology classroom was only used for experimental group courses because the control group courses were conducted in regular classrooms or laboratories. In the study, half of the experimental method was carried out. The study includes test group (n = 60) and control group (n = 60), for a total of 120 students. In the study, the Force and Motion Unit Success Test (FMUST) developed by researchers was used as a data collecting tool. While comparing quantitative data, dependent and independent t-Tests were employed. At the end of the research, it was determined that computer aided instructions have a significant effect on the academic achievement and knowledge permanence of eighth grade students. Based on these findings, we suggest that the computer-assisted teaching materials developed in this study could be used as sample materials in the “Increasing Opportunities and Improvement of Technology Movement” (IOITM) Project.


Kaynakça

  • Akçay, S. (2002). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Aksoy, G. (2011). Öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki deneyleri anlamalarına okuma-yazmauygulama ve birlikte öğrenme yöntemlerinin etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Aktaş, L. (2013). Maddenin tanecikli yapısı ve ısı konusunda REACT öğretim stratejisine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Akdeniz, Öztürk, Bakırcı / The Effect of Computer-Supported Teaching Applications on 8th Grade Students’ Academic Success and Knowledge...
  • Aydın, M., Artun, H., Okur, M. ve Ürey, M. (2012). Bilgisayar destekli dijital deney araçlarının öğretmen adaylarının kavramları anlamaları üzerindeki etkisi: Sürtünmeli eğik düzlem deneyi örneği. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 68-90. Bakırcı,
  • H. ve Çalık, M. (2013). Adaptasyon ve doğal seçilim konusunda geliştirilen rehber materyallerin sekizinci sınıf öğrencilerinin alternatif kavramlarının giderilmesine etkisi. Eğitim ve Bilim, 38(168), 215-229.
  • Bayri, N., Çepni, S. ve Özsevgeç, T. (2007). Kalıcı kavramsal değişimde 5E modelinin etkinliği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 35-43.
  • Benli Özdemir, E. ve Arık, S. (2017). 2005 Yılı fen ve teknoloji dersi ve 2013 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarının öğretmen değerlendirmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 31-44.
  • Besson, U. (2004). Some features of causal reasoning: Common sense and physic teaching. Research in Science and Technological Education, 22(1), 113-125. http://dx.doi.org/10.1080/ 0263514042000187575
  • Besson, U., & Viennot, L. (2004). Using models at the microscopic scale in teaching physics: Two experimental interventions in solid friction and fluid statics. International Journals of Science Education, 26(9), 1083-1110. http://dx.doi.org/10.1080/0950069042000205396
  • Büyüköztürk, S. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Çağıran, İ. (2008). İlköğretim 8. sınıflarda mitoz ve mayoz hücre bölünmeleri konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi (Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Çalık, M., Ayas, A. & Coll. R. K. (2010). Investigating the effectiveness of usage of different methods embedded with four-step constructivist teaching strategy. Journal of Science Educational and Technology, 19(1), 32-48. http://dx.doi.org/10.1007/s10956-009-9176-0
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B. ve Savran, A. (2003). Bilgisayar destekli eğitimin öğrenciler üzerine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 76-78. Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S., Bacanak, A., Aydın, M., Ürey, M. ve Bakırcı, H. (Haziran, 2012). İlköğretim öğrencilerinin ve velilerin web tabanlı performans değerlendirme programı hakkındaki görüşleri. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Niğde.
  • Daşdemir, İ. (2016). The effect of the 5e instructional model enriched with cooperative learning and animations on seventh-grade students’ academic achievement and scientific attitudes. International Electronic Journal of Elementary Education, 9(1), 21-38.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. (2016). Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, hatırda tutma düzeyine ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 84-101.
  • Demirel, Ö. (2000). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirer, A. (2006). İlköğretim ikinci kademede bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına etkilerine ilişkin bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Demircioğlu, H. ve Geban, Ö. (1996). Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 183-185.
  • Ekiz, D. (2013). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8.sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Hançer, A. H. (2007). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin kavram yanılgıları üzerine etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 69-81.
  • Jeong, H. I., & Kim, Y. (2017). The acceptance of computer technology by teachers in early childhood education. Interactive Learning Environments, 25(4), 496-512. http://dx.doi.org/10 .1080/10494820.2016.1143376
  • Joung, Y. J. (2009). Children’s typically-perceived-situations of floating and sinking. International Journal of Science Education, 31(1), 101-127. http://dx.doi.org/10.1080/09500690701744603
  • Kang, S., Scharmann, L. C., Noh, T., & Koh, H. (2005). The influence of students’ cognitive and motivational variables in respect of cognitive conflict and conceptual change. International Journal of Science Education, 27(9), 1037-1058. http://dx.doi.org/10.1080/09500690500038553
  • Kara, İ., Kahraman, Ö. ve Baştürk, R. (2008). Kuvvet ve basınç konularının öğretilmesinde bilgisayar destekli öğretimin kalıcılık üzerine etkisi. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı’nda sunulan bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Karaca, N. (2010). Bilgisayar destekli animasyonların grafik çizme ve yorumlama becerisinin geliştirilmesine etkisi: Yaşamımızdaki sürat örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Karakaş, O., Yalçın, A., Erdem, A. ve Uzal, G. (Eylül, 2005). Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili internet sitelerinin incelenmesi. 1. Fen ve Matematik Öğretmeni Sempozyumu’nda sunulan bildiri, İstek Vakfı Okulları, İstanbul.
  • Kıyıcı, G. ve Yumuşak, A. (2005). Fen bilgisi laboratuvarı dersinde bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci kazanımları üzerine etkisi; asit-baz kavramları ve titrasyon konusu örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 130-134.
  • Lane, C. A., & Lyle, H. F. (2011). Obstacles and supports related to the use of educational technologies: The role of technological expertise, gender, and age. Journal of Computing in Higher Education, 23(1), 38-59. http://dx.doi.org/10.1007/s12528-010-9034-3
  • Liao, Y. C. (2007). Effects computer assisted instruction on students’ achievement in Taiwan: A meta-analysis. Computer and Education, 48(3), 216-233. http://doi.org/10.1016/j. compedu.2004.12.005
  • Macaroğlu Akgül, E. ve Şentürk, K. (Eylül, 2001). Çocukta yüzme ve batma kavramlarının gelişimi. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Moore, T., & Harrison, A. (2012). Floating and sinking: Everyday science in middle school. Retrieved November 19, 2015 from http://www.aare.edu.pdf
  • Özsevgeç, T. ve Çepni, S. (2006). Farklı sınıflardaki öğrencilerin yüzme ve batma kavramlarını anlama düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi, 172, 297- 311.
  • Akdeniz, Öztürk, Bakırcı / The Effect of Computer-Supported Teaching Applications on 8th Grade Students’ Academic Success and Knowledge... 77 Öztürk, M., Akdeniz, A. R. ve Bakırcı, H. (2017). Bilgisayar destekli öğretimin uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel düşünme becerilerine etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 611-639.
  • Pektaş, M., Türkmen, L. ve Solak, K. (2006). Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının sindirim sistemi ve boşaltım sistemi konularını öğrenmeleri üzerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 465-472.
  • Serin, O. (2011). The effects of the computer-based instruction on the achievement and problemsolving skills of the science and technology students. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 183-201.
  • Sipila, K. (2014). Educational use of information and communications technology: Teachers’ perspective. Technology, Pedagogy and Education, 23(2), 225-241. http://dx.doi.org/10.1080/ 1475939X.2013.813407
  • Şahin, Ç. (2010). İlköğretim 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde zenginleştirilmiş 5E öğretim modeline göre rehber materyal tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Şeker, R. ve Kartal, T. (2017). Fen eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Education, 6(1), 17-29.
  • Taber, K. S. (2001). The mismatch between assumed prior knowledge and the learner’s conceptions: A typology of learning impediments. Educational Studies, 27(2), 159-171. http://dx.doi. org/10.1080/03055690120050392
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Ankara. Tekkaya, C. (2003). Remediating high school students’ misconceptions concerning diffusion and osmosis through concept mapping and conceptual change text. Research in Science Technological Education, 21(1), 165-171. http://dx.doi.org/10.1080/02635140308340
  • Turan, K. (2010). 5. sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri konusundaki başarısına bilgisayar destekli öğretimin etkisi (Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Ünal, S., & Coştu, B. (2005). Problematic issue for students: Does it sink or float? Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 6(1), Article 3.
  • Yağci, M. (2017). Tarih öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya, öğrenilenlerin kalıcılığına ve bilgisayara karsı tutuma etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 102. Yakışan, M., Yel, M. ve Mutlu, M. (2009). Biyoloji öğretiminde bilgisayar animasyonlarının kullanılmasının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129-139.
  • Yalçın, M. ve Çelikler, D. (2011). The effect of computer-assisted applications in the teaching of matter and heat subject. Eurasian Journal of Educational Research, 11(42), 273-293.
  • Yavuz, S. ve Akçay, M. (2017). Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 5, 39-48.
  • Yiğit, N. (2004). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli uygulamaların başarıya etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 161, 160- 171. Yumuşak, A. ve Aycan, Ş. (2002). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli çalışmanın faydaları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 197-204.

Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 59 - 77, 20.12.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının sekizinci sınıf öğrencilerinin fen dersi akademik başarılarına ve bilginin kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Deney grubunda dersler, 5E öğretim modelinin yanında bilgisayar destekli uygulamalar ile yürütülürken, kontrol grubunda 5E öğretim modeli ile yürütülmüştür. Deney grubunda uygulamalar, teknoloji sınıfında yapılırken; kontrol grubunda sınıfta veya laboratuvarda yapılmıştır. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, deney (n = 60) ve kontrol grubunda (n = 60) toplam 120 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Kuvvet ve Hareket Ünitesi Başarı Testi (KUHBAT) kullanılmıştır. Nicel verilerin kıyaslanmasında bağımsız ve bağımlı t-testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, bilgisayar destekli uygulamaların sekizinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve bilginin kalıcılığı üzerinde etkili olmuştur. Bilgisayar destekli uygulamalar, soyut kavramları somutlaştırdığı için akademik başarının arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmada geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyallerinin, FATİH (Fırsatları Artırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesi kapsamında örnek materyal olarak kullanılması sağlanabilir. 

Kaynakça

  • Akçay, S. (2002). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Aksoy, G. (2011). Öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki deneyleri anlamalarına okuma-yazmauygulama ve birlikte öğrenme yöntemlerinin etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Aktaş, L. (2013). Maddenin tanecikli yapısı ve ısı konusunda REACT öğretim stratejisine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Akdeniz, Öztürk, Bakırcı / The Effect of Computer-Supported Teaching Applications on 8th Grade Students’ Academic Success and Knowledge...
  • Aydın, M., Artun, H., Okur, M. ve Ürey, M. (2012). Bilgisayar destekli dijital deney araçlarının öğretmen adaylarının kavramları anlamaları üzerindeki etkisi: Sürtünmeli eğik düzlem deneyi örneği. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 68-90. Bakırcı,
  • H. ve Çalık, M. (2013). Adaptasyon ve doğal seçilim konusunda geliştirilen rehber materyallerin sekizinci sınıf öğrencilerinin alternatif kavramlarının giderilmesine etkisi. Eğitim ve Bilim, 38(168), 215-229.
  • Bayri, N., Çepni, S. ve Özsevgeç, T. (2007). Kalıcı kavramsal değişimde 5E modelinin etkinliği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 35-43.
  • Benli Özdemir, E. ve Arık, S. (2017). 2005 Yılı fen ve teknoloji dersi ve 2013 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarının öğretmen değerlendirmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 31-44.
  • Besson, U. (2004). Some features of causal reasoning: Common sense and physic teaching. Research in Science and Technological Education, 22(1), 113-125. http://dx.doi.org/10.1080/ 0263514042000187575
  • Besson, U., & Viennot, L. (2004). Using models at the microscopic scale in teaching physics: Two experimental interventions in solid friction and fluid statics. International Journals of Science Education, 26(9), 1083-1110. http://dx.doi.org/10.1080/0950069042000205396
  • Büyüköztürk, S. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Çağıran, İ. (2008). İlköğretim 8. sınıflarda mitoz ve mayoz hücre bölünmeleri konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi (Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Çalık, M., Ayas, A. & Coll. R. K. (2010). Investigating the effectiveness of usage of different methods embedded with four-step constructivist teaching strategy. Journal of Science Educational and Technology, 19(1), 32-48. http://dx.doi.org/10.1007/s10956-009-9176-0
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B. ve Savran, A. (2003). Bilgisayar destekli eğitimin öğrenciler üzerine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 76-78. Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S., Bacanak, A., Aydın, M., Ürey, M. ve Bakırcı, H. (Haziran, 2012). İlköğretim öğrencilerinin ve velilerin web tabanlı performans değerlendirme programı hakkındaki görüşleri. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Niğde.
  • Daşdemir, İ. (2016). The effect of the 5e instructional model enriched with cooperative learning and animations on seventh-grade students’ academic achievement and scientific attitudes. International Electronic Journal of Elementary Education, 9(1), 21-38.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. (2016). Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, hatırda tutma düzeyine ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 84-101.
  • Demirel, Ö. (2000). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirer, A. (2006). İlköğretim ikinci kademede bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına etkilerine ilişkin bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Demircioğlu, H. ve Geban, Ö. (1996). Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 183-185.
  • Ekiz, D. (2013). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8.sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Hançer, A. H. (2007). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin kavram yanılgıları üzerine etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 69-81.
  • Jeong, H. I., & Kim, Y. (2017). The acceptance of computer technology by teachers in early childhood education. Interactive Learning Environments, 25(4), 496-512. http://dx.doi.org/10 .1080/10494820.2016.1143376
  • Joung, Y. J. (2009). Children’s typically-perceived-situations of floating and sinking. International Journal of Science Education, 31(1), 101-127. http://dx.doi.org/10.1080/09500690701744603
  • Kang, S., Scharmann, L. C., Noh, T., & Koh, H. (2005). The influence of students’ cognitive and motivational variables in respect of cognitive conflict and conceptual change. International Journal of Science Education, 27(9), 1037-1058. http://dx.doi.org/10.1080/09500690500038553
  • Kara, İ., Kahraman, Ö. ve Baştürk, R. (2008). Kuvvet ve basınç konularının öğretilmesinde bilgisayar destekli öğretimin kalıcılık üzerine etkisi. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı’nda sunulan bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Karaca, N. (2010). Bilgisayar destekli animasyonların grafik çizme ve yorumlama becerisinin geliştirilmesine etkisi: Yaşamımızdaki sürat örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Karakaş, O., Yalçın, A., Erdem, A. ve Uzal, G. (Eylül, 2005). Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili internet sitelerinin incelenmesi. 1. Fen ve Matematik Öğretmeni Sempozyumu’nda sunulan bildiri, İstek Vakfı Okulları, İstanbul.
  • Kıyıcı, G. ve Yumuşak, A. (2005). Fen bilgisi laboratuvarı dersinde bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci kazanımları üzerine etkisi; asit-baz kavramları ve titrasyon konusu örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 130-134.
  • Lane, C. A., & Lyle, H. F. (2011). Obstacles and supports related to the use of educational technologies: The role of technological expertise, gender, and age. Journal of Computing in Higher Education, 23(1), 38-59. http://dx.doi.org/10.1007/s12528-010-9034-3
  • Liao, Y. C. (2007). Effects computer assisted instruction on students’ achievement in Taiwan: A meta-analysis. Computer and Education, 48(3), 216-233. http://doi.org/10.1016/j. compedu.2004.12.005
  • Macaroğlu Akgül, E. ve Şentürk, K. (Eylül, 2001). Çocukta yüzme ve batma kavramlarının gelişimi. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Moore, T., & Harrison, A. (2012). Floating and sinking: Everyday science in middle school. Retrieved November 19, 2015 from http://www.aare.edu.pdf
  • Özsevgeç, T. ve Çepni, S. (2006). Farklı sınıflardaki öğrencilerin yüzme ve batma kavramlarını anlama düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi, 172, 297- 311.
  • Akdeniz, Öztürk, Bakırcı / The Effect of Computer-Supported Teaching Applications on 8th Grade Students’ Academic Success and Knowledge... 77 Öztürk, M., Akdeniz, A. R. ve Bakırcı, H. (2017). Bilgisayar destekli öğretimin uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel düşünme becerilerine etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 611-639.
  • Pektaş, M., Türkmen, L. ve Solak, K. (2006). Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının sindirim sistemi ve boşaltım sistemi konularını öğrenmeleri üzerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 465-472.
  • Serin, O. (2011). The effects of the computer-based instruction on the achievement and problemsolving skills of the science and technology students. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 183-201.
  • Sipila, K. (2014). Educational use of information and communications technology: Teachers’ perspective. Technology, Pedagogy and Education, 23(2), 225-241. http://dx.doi.org/10.1080/ 1475939X.2013.813407
  • Şahin, Ç. (2010). İlköğretim 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde zenginleştirilmiş 5E öğretim modeline göre rehber materyal tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Şeker, R. ve Kartal, T. (2017). Fen eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Education, 6(1), 17-29.
  • Taber, K. S. (2001). The mismatch between assumed prior knowledge and the learner’s conceptions: A typology of learning impediments. Educational Studies, 27(2), 159-171. http://dx.doi. org/10.1080/03055690120050392
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Ankara. Tekkaya, C. (2003). Remediating high school students’ misconceptions concerning diffusion and osmosis through concept mapping and conceptual change text. Research in Science Technological Education, 21(1), 165-171. http://dx.doi.org/10.1080/02635140308340
  • Turan, K. (2010). 5. sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri konusundaki başarısına bilgisayar destekli öğretimin etkisi (Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Ünal, S., & Coştu, B. (2005). Problematic issue for students: Does it sink or float? Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 6(1), Article 3.
  • Yağci, M. (2017). Tarih öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya, öğrenilenlerin kalıcılığına ve bilgisayara karsı tutuma etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 102. Yakışan, M., Yel, M. ve Mutlu, M. (2009). Biyoloji öğretiminde bilgisayar animasyonlarının kullanılmasının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129-139.
  • Yalçın, M. ve Çelikler, D. (2011). The effect of computer-assisted applications in the teaching of matter and heat subject. Eurasian Journal of Educational Research, 11(42), 273-293.
  • Yavuz, S. ve Akçay, M. (2017). Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 5, 39-48.
  • Yiğit, N. (2004). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli uygulamaların başarıya etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 161, 160- 171. Yumuşak, A. ve Aycan, Ş. (2002). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli çalışmanın faydaları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 197-204.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Rıza Akdeniz

Murat Öztürk Bu kişi benim

Hasan Bakırcı

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akdeniz, A. R., Öztürk, M., & Bakırcı, H. (2017). Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. HAYEF Journal of Education, 14(2), 59-77.
AMA Akdeniz AR, Öztürk M, Bakırcı H. Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. HAYEF Journal of Education. Aralık 2017;14(2):59-77.
Chicago Akdeniz, Ali Rıza, Murat Öztürk, ve Hasan Bakırcı. “Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına Ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi”. HAYEF Journal of Education 14, sy. 2 (Aralık 2017): 59-77.
EndNote Akdeniz AR, Öztürk M, Bakırcı H (01 Aralık 2017) Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. HAYEF Journal of Education 14 2 59–77.
IEEE A. R. Akdeniz, M. Öztürk, ve H. Bakırcı, “Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi”, HAYEF Journal of Education, c. 14, sy. 2, ss. 59–77, 2017.
ISNAD Akdeniz, Ali Rıza vd. “Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına Ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi”. HAYEF Journal of Education 14/2 (Aralık 2017), 59-77.
JAMA Akdeniz AR, Öztürk M, Bakırcı H. Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. HAYEF Journal of Education. 2017;14:59–77.
MLA Akdeniz, Ali Rıza vd. “Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına Ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi”. HAYEF Journal of Education, c. 14, sy. 2, 2017, ss. 59-77.
Vancouver Akdeniz AR, Öztürk M, Bakırcı H. Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersi Akademik Başarılarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi. HAYEF Journal of Education. 2017;14(2):59-77.