Bu çalışma, İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin, öğrenme stilleri ve öğrenme stillerinin programlarına, öğrenim türlerine ve cinsiyetlerine göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, 1. sınıfta öğrenim gören 187 kız, 507 erkek, toplam 694 öğrenciden oluşmaktadır. Yapılan çalışma ile öğrencilerin en fazla ayrıştıran öğrenme stilini tercih ettiği (%49.4) ve öğrencilerin öğrenme stillerinin cinsiyetlerine, programlarına ve öğrenim türlerine göre değiştiği belirlenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Öğrenme Stilleri, Meslek Yüksekokulu, Öğrenme.
ABSTRACT
This research has been conducted to determine learning styles of students of Istanbul University Vocational School of Technical Sciences. In the study, it is also aimed to determine whether learning styles of students change depending on their sex, study type and the educational programs they are registered in. Research population consists of 694 students (187 female and 507 male) who are attending first year courses. Research findings indicate that almost half of (% 49.4) the students prefer converger learning style and learning styles of the students change depending on their sex, study type and educational programs they are registered in.
Key Words: Learning Styles, Vocational School, Learning.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 1 |