BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 175 - 186, 23.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2003). Eğitim tarihimizden günümüze kadar öğretmen yetiştirilmesi ve sağlanması ilkeleri uygulamaları. Yer aldığı eser Çağdaş eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme ulusal sempozyumu. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi.
  • Akyüz, Y. (1997). Türk eğitim tarihi. (Başlangıçtan 1997'ye). İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Ceyhan, Esra (2000). "Mesleki sorun düzeyleri farklı okul rehberlik öğretmenlerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin incelenmesi" Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. Cilt:ll. Sayı:13 s.45-55.
  • Erkan, S. (2000) "Rehberlik Nedir" İlköğretimde Rehberlik. (Ed.Yıldız Kuzgun) Ankara: Nobei Yayın Dağıtım.
  • Görkem, N. (1985). Öğrencilerin Rehberlik Uzmanlarından Gördükleri Hizmetlerle Bekledikleri Hizmetler Arasındaki Fark. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güven, M., Kutlu, M. (2001). "Yatılı ilköğretim bölge okulu öğrencilerinin öğretmenlerden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışları". Eğitim Yönetimi. Yıl: 7 Sayı: 27. s. 325-334.
  • Kepçeoğlu, M. (1986). "Okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının temel sorunları", İnsan Bilimleri Dergisi, 5,1:103-113.
  • Koçak, R. (2001) Ortaöğretim Okullarındaki Mesleki Rehberlik Hizmetlerinin Değerlendirilmesi (Gaziantep Örneği). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kulakstzoğiu, A. (1990). "Rehber ve psikolojik danışmanların algıladıkları mesleki sorunlar" Eğitim Bilimleri 1.Ulusal Kongresi Bildiriler I. s. 307-313.
  • Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları. Özgüven, İ., E. (1999). Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Pişkin, M. (2005). "Türkiye'de psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin dünü, bugünü ve yarını" Türkiye'de Eğitim .Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi (ed. M. Hesapçıoğlu, A. Durmuş). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, s. 458¬ 501.
  • Rippee, B., Hanvey, E. ve Parker, C. (1965). "The influence of counseling on the perception of the counselor role". Personnel and Guidance Journal, 43, March, 696-701.
  • Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yeşilyaprak, B. (2000). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI

Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 175 - 186, 23.03.2012

Öz

Bu araştırma, a) öğrencilerin okul psikolojik danışma ve rehberlik
servisine ve okul psikolojik danışmanlarına yönelik algılarını ve b) okul
kademelerine göre bu algılarının farklılaşıp farklılaşmadığını saptamak
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilindeki
çeşitli ilköğretim ve ortaöğretim okulunda öğrenim gören ve seçkisiz
örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 468 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler
SPSS (11.5) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre,
öğrencilerin okul psikolojik danışma ve rehberlik servisi ve psikolojik
danışmanlar ile ilgili olumsuz algılarının düşük olduğu yönünde bulgular
elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2003). Eğitim tarihimizden günümüze kadar öğretmen yetiştirilmesi ve sağlanması ilkeleri uygulamaları. Yer aldığı eser Çağdaş eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme ulusal sempozyumu. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi.
  • Akyüz, Y. (1997). Türk eğitim tarihi. (Başlangıçtan 1997'ye). İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Ceyhan, Esra (2000). "Mesleki sorun düzeyleri farklı okul rehberlik öğretmenlerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin incelenmesi" Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. Cilt:ll. Sayı:13 s.45-55.
  • Erkan, S. (2000) "Rehberlik Nedir" İlköğretimde Rehberlik. (Ed.Yıldız Kuzgun) Ankara: Nobei Yayın Dağıtım.
  • Görkem, N. (1985). Öğrencilerin Rehberlik Uzmanlarından Gördükleri Hizmetlerle Bekledikleri Hizmetler Arasındaki Fark. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güven, M., Kutlu, M. (2001). "Yatılı ilköğretim bölge okulu öğrencilerinin öğretmenlerden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışları". Eğitim Yönetimi. Yıl: 7 Sayı: 27. s. 325-334.
  • Kepçeoğlu, M. (1986). "Okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının temel sorunları", İnsan Bilimleri Dergisi, 5,1:103-113.
  • Koçak, R. (2001) Ortaöğretim Okullarındaki Mesleki Rehberlik Hizmetlerinin Değerlendirilmesi (Gaziantep Örneği). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kulakstzoğiu, A. (1990). "Rehber ve psikolojik danışmanların algıladıkları mesleki sorunlar" Eğitim Bilimleri 1.Ulusal Kongresi Bildiriler I. s. 307-313.
  • Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları. Özgüven, İ., E. (1999). Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Pişkin, M. (2005). "Türkiye'de psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin dünü, bugünü ve yarını" Türkiye'de Eğitim .Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi (ed. M. Hesapçıoğlu, A. Durmuş). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, s. 458¬ 501.
  • Rippee, B., Hanvey, E. ve Parker, C. (1965). "The influence of counseling on the perception of the counselor role". Personnel and Guidance Journal, 43, March, 696-701.
  • Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yeşilyaprak, B. (2000). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 2, 175 - 186, 23.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2003). Eğitim tarihimizden günümüze kadar öğretmen yetiştirilmesi ve sağlanması ilkeleri uygulamaları. Yer aldığı eser Çağdaş eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme ulusal sempozyumu. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi.
  • Akyüz, Y. (1997). Türk eğitim tarihi. (Başlangıçtan 1997'ye). İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Ceyhan, Esra (2000). "Mesleki sorun düzeyleri farklı okul rehberlik öğretmenlerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin incelenmesi" Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. Cilt:ll. Sayı:13 s.45-55.
  • Erkan, S. (2000) "Rehberlik Nedir" İlköğretimde Rehberlik. (Ed.Yıldız Kuzgun) Ankara: Nobei Yayın Dağıtım.
  • Görkem, N. (1985). Öğrencilerin Rehberlik Uzmanlarından Gördükleri Hizmetlerle Bekledikleri Hizmetler Arasındaki Fark. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güven, M., Kutlu, M. (2001). "Yatılı ilköğretim bölge okulu öğrencilerinin öğretmenlerden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışları". Eğitim Yönetimi. Yıl: 7 Sayı: 27. s. 325-334.
  • Kepçeoğlu, M. (1986). "Okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının temel sorunları", İnsan Bilimleri Dergisi, 5,1:103-113.
  • Koçak, R. (2001) Ortaöğretim Okullarındaki Mesleki Rehberlik Hizmetlerinin Değerlendirilmesi (Gaziantep Örneği). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kulakstzoğiu, A. (1990). "Rehber ve psikolojik danışmanların algıladıkları mesleki sorunlar" Eğitim Bilimleri 1.Ulusal Kongresi Bildiriler I. s. 307-313.
  • Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları. Özgüven, İ., E. (1999). Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Pişkin, M. (2005). "Türkiye'de psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin dünü, bugünü ve yarını" Türkiye'de Eğitim .Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi (ed. M. Hesapçıoğlu, A. Durmuş). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, s. 458¬ 501.
  • Rippee, B., Hanvey, E. ve Parker, C. (1965). "The influence of counseling on the perception of the counselor role". Personnel and Guidance Journal, 43, March, 696-701.
  • Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yeşilyaprak, B. (2000). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Meşeci Bu kişi benim

Duygu Dinçer Bu kişi benim

Bahar Çırakoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Meşeci, F., Dinçer, D., & Çırakoğlu, B. (2012). İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education, 3(2), 175-186.
AMA Meşeci F, Dinçer D, Çırakoğlu B. İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;3(2):175-186.
Chicago Meşeci, Filiz, Duygu Dinçer, ve Bahar Çırakoğlu. “İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI”. HAYEF Journal of Education 3, sy. 2 (Mart 2012): 175-86.
EndNote Meşeci F, Dinçer D, Çırakoğlu B (01 Mart 2012) İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education 3 2 175–186.
IEEE F. Meşeci, D. Dinçer, ve B. Çırakoğlu, “İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI”, HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 2, ss. 175–186, 2012.
ISNAD Meşeci, Filiz vd. “İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI”. HAYEF Journal of Education 3/2 (Mart 2012), 175-186.
JAMA Meşeci F, Dinçer D, Çırakoğlu B. İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education. 2012;3:175–186.
MLA Meşeci, Filiz vd. “İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI”. HAYEF Journal of Education, c. 3, sy. 2, 2012, ss. 175-86.
Vancouver Meşeci F, Dinçer D, Çırakoğlu B. İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education. 2012;3(2):175-86.