Bu araştırma, aktif öğrenme yöntemlerinin ilköğretim II. kademe
öğrencilerinin Yazılı Anlatıma yönelik tutum ve Yazılı Anlatım başarıları
üzerindeki etkliliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma, 2006-2007 öğretim yılı bahar yarıyılında İzmir Recep
Ersayın İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Kontrol
gruplu ön test - son test modeli kullanılan araştırmada, denel işlemler
olarak, deney grubunda aktif öğrenme teknikleri; kontrol grubunda ise
geleneksel öğretim teknikleri uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, "Yazılı
Anlatıma Yönelik Tutum Ölçeği" ve "Yazılı Anlatım Başarı Testi" hem ön
test hem de son test olarak her iki gruba da uygulanmak suretiyle
toplanmıştır. Elde edilen bulgular, aktif öğrenmenin, öğrencilerin yazılı
anlatım başarı ve tutumlarını arttırmada geleneksel öğretime göre etkili
olduğunu ve kız öğrencilerin hem başarı hem de tutum ortalamalarının
erkek öğrencilerden daha yüksek olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 2 |