BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 2, 27 - 43, 26.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (1990). "İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Geleneksel Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarı, Hatırda Tutma Düzeyleri ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkileri", E ğ i t i m B i l i m l e r i 1. U l u s a l K o n g r e s i : B i l d i r i l e r I, ss. 187-200, Ankara.
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). A k t i f Ö ğ r e n m e , Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • Aktaş, Ş.; Gündüz, O. (2003). Yazılı ve S ö z l ü A n l a t ı m , K o m p o z i s y o n S a n a t ı , A k ç a ğ Yayınları, Ankara.
  • Beyreli, L.; Çetindağ, Z.; Celepoğlu, A. (2005). Yazılı ve S ö z l ü A n l a t ı m , P e g e m A Yayınları, Ankara.
  • Bonk, C.J.; Smith, G.S. (1998). "Alternative Instructional Strategies for Creative and Critical Thinking in the Accounting Curriculum", J o u r n a l o f A c c o u n t i n g E d u c a t i o n , V o l u m e 16, Issue 2, 10 August 1998, Pages 261-293.
  • Bölükbaş, F. (2004). Y a n s ı t ı c ı Ö ğ r e t i m i n İ l k ö ğ r e t i m İkinci K a d e m e Ö ğ r e n c i l e r i n i n T ü r k ç e D e r s i n e Y ö n e l i k T u t u m v e Başarıları Ü z e r i n d e k i E t k i l i l i ğ i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). S o s y a l B i l i m l e r İçin V e r i A n a l i z i E l k i t a b ı , P e g e m a Yayıncılık, Ankara.
  • Cook, E.D.; Hazelwood, A.C. (2002). "An Active Learning Strategy for the Classroom: "Who Wants To Win ... Some Mini Chips Ahoy?", J o u r n a l o f A c c o u n t i n g E d u c a t i o n , V o l u m e 20, Issue 4 , A u t u m n 2002, Pages 297ı 306.
  • Cooper, H., Lindsay, J.J., N Y E , B. (1998). "Relationships Among Attitudes About Homework, Amount of Homework Assigned and Completed, and Student Achievement', J o u r n a l o f E d u c a t i o n a l P s y c h o l o g y , Vol. 9 0 / 1 , 70-83.
  • Cüceloğlu, D. (2002). İ n s a n ve D a v r a n ı ş ı , Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Gülensoy, T. (1994). T ü r k ç e El K i t a b ı , Bizim Gençlik Yayınları, Kayseri.
  • İnal, S. (2006). Y a b a n c ı Dil H e d e f l e r i n i n G e r ç e k l e ş t i r i l m e s i n d e K ü m e l e m e Y a z m a Ö n c e s i S t r a t e j i s i n i n Ö ğ r e n c i n i n Yazılı A n l a t ı m D e r s i n d e k i A k a d e m i k B a ş a r ı s ı v e T u t u m u Ü z e r i n d e k i E t k i l i l i ğ i , (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Jones, V. F. ; Jones, L.S. (1982). "Comprehensive Classroom Management Creating Positive Learning Environments", E d 2 8 5 2 4 1 , Massachusetts.
  • Kantemir, E. (1997). Yazılı v e S ö z l ü A n l a t ı m , Engin Kitabevi, Ankara.
  • Karaalioğlu, S. K. (1963). Sözlü-Yazılı K o m p o z i s y o n K o n u ş m a k ve Y a z m a k S a n a t ı , İnkılâp ve A k a Kitabevleri, İstanbul.
  • Karasar, N. (2002). B i l i m s e l A r a ş t ı r m a Y ö n t e m i , Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kasap, H. (1996). İşbirlikli Ö ğ r e n m e , Fen B a ş a r ı s ı , Hatırda T u t m a , Ö ğ r e n c i Y ü k l e m e l e r i v e İşbirlikli Ö ğ r e n m e G r u p l a r ı n d a k i E t k i l e ş i m , Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Kavcar, C., O ğ u z k a n , F., Aksoy, Ö. (2002). Yazılı v e S ö z l ü A n l a t ı m , Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Mc. E w a n , P.J. (1998). "The Effectiveness of Multigrade Schools in Colombia", S c h o o l o f E d u c a t i o n , Stanford University, Stanford, CA 94305-3096, USA.
  • Özer, Ö.S. (1998). İşbirlikli Ö ğ r e n m e v e Ö ğ r e n c i l e r i n G ü d ü l e n m e s i , Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Özkal, N. (2001). İşbirlikli Ö ğ r e n m e n i n S o s y a l B i l g i l e r e İlişkin B e n l i k K a v r a m ı , T u t u m l a r ve A k a d e m i k B a ş a r ı Ü z e r i n d e k i E t k i l e r i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • S H E , H.C.; Fisher, D. (2002). "Teacher Communication Behavior and its Association With Students' Cognitive and Attitudinal Outcomes in Science in Taiwan", J o u r n a l of R e s e a r c h in S c i e n c e T e a c h i n g , Vol. 3 9 / 1 , 63-78.
  • Şahin, C. (2004). İ l k ö ğ r e t i m 2. K a d e m e Yazılı A n l a t ı m B e c e r i s i n i n E t k i n Ö ğ r e n m e Y ö n t e m l e r i y l e G e l i ş t i r i l m e s i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Tavşancıl, E. (2002). T u t u m l a r ı n Ö l ç ü l m e s i v e S P S S İle V e r i A n a l i z i , Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yalçın, A. (2002). T ü r k ç e Ö ğ r e t i m Y ö n t e m l e r i : Y e n i Y a k l a ş ı m l a r , A k ç a ğ Yayınları, Ankara.

Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 2, 27 - 43, 26.03.2012

Öz

Bu araştırma, aktif öğrenme yöntemlerinin ilköğretim II. kademe
öğrencilerinin Yazılı Anlatıma yönelik tutum ve Yazılı Anlatım başarıları
üzerindeki etkliliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma, 2006-2007 öğretim yılı bahar yarıyılında İzmir Recep
Ersayın İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Kontrol
gruplu ön test - son test modeli kullanılan araştırmada, denel işlemler
olarak, deney grubunda aktif öğrenme teknikleri; kontrol grubunda ise
geleneksel öğretim teknikleri uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, "Yazılı
Anlatıma Yönelik Tutum Ölçeği" ve "Yazılı Anlatım Başarı Testi" hem ön
test hem de son test olarak her iki gruba da uygulanmak suretiyle
toplanmıştır. Elde edilen bulgular, aktif öğrenmenin, öğrencilerin yazılı
anlatım başarı ve tutumlarını arttırmada geleneksel öğretime göre etkili
olduğunu ve kız öğrencilerin hem başarı hem de tutum ortalamalarının
erkek öğrencilerden daha yüksek olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (1990). "İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Geleneksel Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarı, Hatırda Tutma Düzeyleri ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkileri", E ğ i t i m B i l i m l e r i 1. U l u s a l K o n g r e s i : B i l d i r i l e r I, ss. 187-200, Ankara.
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). A k t i f Ö ğ r e n m e , Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • Aktaş, Ş.; Gündüz, O. (2003). Yazılı ve S ö z l ü A n l a t ı m , K o m p o z i s y o n S a n a t ı , A k ç a ğ Yayınları, Ankara.
  • Beyreli, L.; Çetindağ, Z.; Celepoğlu, A. (2005). Yazılı ve S ö z l ü A n l a t ı m , P e g e m A Yayınları, Ankara.
  • Bonk, C.J.; Smith, G.S. (1998). "Alternative Instructional Strategies for Creative and Critical Thinking in the Accounting Curriculum", J o u r n a l o f A c c o u n t i n g E d u c a t i o n , V o l u m e 16, Issue 2, 10 August 1998, Pages 261-293.
  • Bölükbaş, F. (2004). Y a n s ı t ı c ı Ö ğ r e t i m i n İ l k ö ğ r e t i m İkinci K a d e m e Ö ğ r e n c i l e r i n i n T ü r k ç e D e r s i n e Y ö n e l i k T u t u m v e Başarıları Ü z e r i n d e k i E t k i l i l i ğ i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). S o s y a l B i l i m l e r İçin V e r i A n a l i z i E l k i t a b ı , P e g e m a Yayıncılık, Ankara.
  • Cook, E.D.; Hazelwood, A.C. (2002). "An Active Learning Strategy for the Classroom: "Who Wants To Win ... Some Mini Chips Ahoy?", J o u r n a l o f A c c o u n t i n g E d u c a t i o n , V o l u m e 20, Issue 4 , A u t u m n 2002, Pages 297ı 306.
  • Cooper, H., Lindsay, J.J., N Y E , B. (1998). "Relationships Among Attitudes About Homework, Amount of Homework Assigned and Completed, and Student Achievement', J o u r n a l o f E d u c a t i o n a l P s y c h o l o g y , Vol. 9 0 / 1 , 70-83.
  • Cüceloğlu, D. (2002). İ n s a n ve D a v r a n ı ş ı , Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Gülensoy, T. (1994). T ü r k ç e El K i t a b ı , Bizim Gençlik Yayınları, Kayseri.
  • İnal, S. (2006). Y a b a n c ı Dil H e d e f l e r i n i n G e r ç e k l e ş t i r i l m e s i n d e K ü m e l e m e Y a z m a Ö n c e s i S t r a t e j i s i n i n Ö ğ r e n c i n i n Yazılı A n l a t ı m D e r s i n d e k i A k a d e m i k B a ş a r ı s ı v e T u t u m u Ü z e r i n d e k i E t k i l i l i ğ i , (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Jones, V. F. ; Jones, L.S. (1982). "Comprehensive Classroom Management Creating Positive Learning Environments", E d 2 8 5 2 4 1 , Massachusetts.
  • Kantemir, E. (1997). Yazılı v e S ö z l ü A n l a t ı m , Engin Kitabevi, Ankara.
  • Karaalioğlu, S. K. (1963). Sözlü-Yazılı K o m p o z i s y o n K o n u ş m a k ve Y a z m a k S a n a t ı , İnkılâp ve A k a Kitabevleri, İstanbul.
  • Karasar, N. (2002). B i l i m s e l A r a ş t ı r m a Y ö n t e m i , Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kasap, H. (1996). İşbirlikli Ö ğ r e n m e , Fen B a ş a r ı s ı , Hatırda T u t m a , Ö ğ r e n c i Y ü k l e m e l e r i v e İşbirlikli Ö ğ r e n m e G r u p l a r ı n d a k i E t k i l e ş i m , Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Kavcar, C., O ğ u z k a n , F., Aksoy, Ö. (2002). Yazılı v e S ö z l ü A n l a t ı m , Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Mc. E w a n , P.J. (1998). "The Effectiveness of Multigrade Schools in Colombia", S c h o o l o f E d u c a t i o n , Stanford University, Stanford, CA 94305-3096, USA.
  • Özer, Ö.S. (1998). İşbirlikli Ö ğ r e n m e v e Ö ğ r e n c i l e r i n G ü d ü l e n m e s i , Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Özkal, N. (2001). İşbirlikli Ö ğ r e n m e n i n S o s y a l B i l g i l e r e İlişkin B e n l i k K a v r a m ı , T u t u m l a r ve A k a d e m i k B a ş a r ı Ü z e r i n d e k i E t k i l e r i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • S H E , H.C.; Fisher, D. (2002). "Teacher Communication Behavior and its Association With Students' Cognitive and Attitudinal Outcomes in Science in Taiwan", J o u r n a l of R e s e a r c h in S c i e n c e T e a c h i n g , Vol. 3 9 / 1 , 63-78.
  • Şahin, C. (2004). İ l k ö ğ r e t i m 2. K a d e m e Yazılı A n l a t ı m B e c e r i s i n i n E t k i n Ö ğ r e n m e Y ö n t e m l e r i y l e G e l i ş t i r i l m e s i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Tavşancıl, E. (2002). T u t u m l a r ı n Ö l ç ü l m e s i v e S P S S İle V e r i A n a l i z i , Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yalçın, A. (2002). T ü r k ç e Ö ğ r e t i m Y ö n t e m l e r i : Y e n i Y a k l a ş ı m l a r , A k ç a ğ Yayınları, Ankara.
Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 2, 27 - 43, 26.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (1990). "İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Geleneksel Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarı, Hatırda Tutma Düzeyleri ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkileri", E ğ i t i m B i l i m l e r i 1. U l u s a l K o n g r e s i : B i l d i r i l e r I, ss. 187-200, Ankara.
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). A k t i f Ö ğ r e n m e , Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • Aktaş, Ş.; Gündüz, O. (2003). Yazılı ve S ö z l ü A n l a t ı m , K o m p o z i s y o n S a n a t ı , A k ç a ğ Yayınları, Ankara.
  • Beyreli, L.; Çetindağ, Z.; Celepoğlu, A. (2005). Yazılı ve S ö z l ü A n l a t ı m , P e g e m A Yayınları, Ankara.
  • Bonk, C.J.; Smith, G.S. (1998). "Alternative Instructional Strategies for Creative and Critical Thinking in the Accounting Curriculum", J o u r n a l o f A c c o u n t i n g E d u c a t i o n , V o l u m e 16, Issue 2, 10 August 1998, Pages 261-293.
  • Bölükbaş, F. (2004). Y a n s ı t ı c ı Ö ğ r e t i m i n İ l k ö ğ r e t i m İkinci K a d e m e Ö ğ r e n c i l e r i n i n T ü r k ç e D e r s i n e Y ö n e l i k T u t u m v e Başarıları Ü z e r i n d e k i E t k i l i l i ğ i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). S o s y a l B i l i m l e r İçin V e r i A n a l i z i E l k i t a b ı , P e g e m a Yayıncılık, Ankara.
  • Cook, E.D.; Hazelwood, A.C. (2002). "An Active Learning Strategy for the Classroom: "Who Wants To Win ... Some Mini Chips Ahoy?", J o u r n a l o f A c c o u n t i n g E d u c a t i o n , V o l u m e 20, Issue 4 , A u t u m n 2002, Pages 297ı 306.
  • Cooper, H., Lindsay, J.J., N Y E , B. (1998). "Relationships Among Attitudes About Homework, Amount of Homework Assigned and Completed, and Student Achievement', J o u r n a l o f E d u c a t i o n a l P s y c h o l o g y , Vol. 9 0 / 1 , 70-83.
  • Cüceloğlu, D. (2002). İ n s a n ve D a v r a n ı ş ı , Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Gülensoy, T. (1994). T ü r k ç e El K i t a b ı , Bizim Gençlik Yayınları, Kayseri.
  • İnal, S. (2006). Y a b a n c ı Dil H e d e f l e r i n i n G e r ç e k l e ş t i r i l m e s i n d e K ü m e l e m e Y a z m a Ö n c e s i S t r a t e j i s i n i n Ö ğ r e n c i n i n Yazılı A n l a t ı m D e r s i n d e k i A k a d e m i k B a ş a r ı s ı v e T u t u m u Ü z e r i n d e k i E t k i l i l i ğ i , (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Jones, V. F. ; Jones, L.S. (1982). "Comprehensive Classroom Management Creating Positive Learning Environments", E d 2 8 5 2 4 1 , Massachusetts.
  • Kantemir, E. (1997). Yazılı v e S ö z l ü A n l a t ı m , Engin Kitabevi, Ankara.
  • Karaalioğlu, S. K. (1963). Sözlü-Yazılı K o m p o z i s y o n K o n u ş m a k ve Y a z m a k S a n a t ı , İnkılâp ve A k a Kitabevleri, İstanbul.
  • Karasar, N. (2002). B i l i m s e l A r a ş t ı r m a Y ö n t e m i , Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kasap, H. (1996). İşbirlikli Ö ğ r e n m e , Fen B a ş a r ı s ı , Hatırda T u t m a , Ö ğ r e n c i Y ü k l e m e l e r i v e İşbirlikli Ö ğ r e n m e G r u p l a r ı n d a k i E t k i l e ş i m , Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Kavcar, C., O ğ u z k a n , F., Aksoy, Ö. (2002). Yazılı v e S ö z l ü A n l a t ı m , Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Mc. E w a n , P.J. (1998). "The Effectiveness of Multigrade Schools in Colombia", S c h o o l o f E d u c a t i o n , Stanford University, Stanford, CA 94305-3096, USA.
  • Özer, Ö.S. (1998). İşbirlikli Ö ğ r e n m e v e Ö ğ r e n c i l e r i n G ü d ü l e n m e s i , Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Özkal, N. (2001). İşbirlikli Ö ğ r e n m e n i n S o s y a l B i l g i l e r e İlişkin B e n l i k K a v r a m ı , T u t u m l a r ve A k a d e m i k B a ş a r ı Ü z e r i n d e k i E t k i l e r i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • S H E , H.C.; Fisher, D. (2002). "Teacher Communication Behavior and its Association With Students' Cognitive and Attitudinal Outcomes in Science in Taiwan", J o u r n a l of R e s e a r c h in S c i e n c e T e a c h i n g , Vol. 3 9 / 1 , 63-78.
  • Şahin, C. (2004). İ l k ö ğ r e t i m 2. K a d e m e Yazılı A n l a t ı m B e c e r i s i n i n E t k i n Ö ğ r e n m e Y ö n t e m l e r i y l e G e l i ş t i r i l m e s i , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Y ü k s e k Lisans Tezi), İzmir.
  • Tavşancıl, E. (2002). T u t u m l a r ı n Ö l ç ü l m e s i v e S P S S İle V e r i A n a l i z i , Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yalçın, A. (2002). T ü r k ç e Ö ğ r e t i m Y ö n t e m l e r i : Y e n i Y a k l a ş ı m l a r , A k ç a ğ Yayınları, Ankara.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Bölükbaş Bu kişi benim

Emine Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bölükbaş, F., & Özdemir, E. (2012). Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi. HAYEF Journal of Education, 6(2), 27-43.
AMA Bölükbaş F, Özdemir E. Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi. HAYEF Journal of Education. Mart 2012;6(2):27-43.
Chicago Bölükbaş, Fatma, ve Emine Özdemir. “Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi”. HAYEF Journal of Education 6, sy. 2 (Mart 2012): 27-43.
EndNote Bölükbaş F, Özdemir E (01 Mart 2012) Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi. HAYEF Journal of Education 6 2 27–43.
IEEE F. Bölükbaş ve E. Özdemir, “Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi”, HAYEF Journal of Education, c. 6, sy. 2, ss. 27–43, 2012.
ISNAD Bölükbaş, Fatma - Özdemir, Emine. “Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi”. HAYEF Journal of Education 6/2 (Mart 2012), 27-43.
JAMA Bölükbaş F, Özdemir E. Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi. HAYEF Journal of Education. 2012;6:27–43.
MLA Bölükbaş, Fatma ve Emine Özdemir. “Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi”. HAYEF Journal of Education, c. 6, sy. 2, 2012, ss. 27-43.
Vancouver Bölükbaş F, Özdemir E. Aktif Öğrenmenin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi. HAYEF Journal of Education. 2012;6(2):27-43.