BibTex RIS Kaynak Göster

TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 9 Sayı: 1, 115 - 124, 27.07.2012

Öz

Bu çalışma tarih öğretmeni adaylarının akademik sahtekarlık eğilim düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya tarih öğretmenliği bölümünden 97 öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada Eminoğlu (2008) tarafından geliştirilen ve geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılan “Akademik Sahtekarlık Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin anne ve baba eğitim düzeylerine göre anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Öğrencilerin cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine ve algılanan başarı düzeylerine göre anlamlı bir farklılık saptanmıştır.

Kaynakça

  • Aluede, O. , Omoregie, E. O. & Osa-Edoh ,G. I. (2006). Academic dishonesty as a contemporary problem in higher education: how academic advisers can help. ERIC No: EJ765511.
  • Brimble, M & Stevenson-Clarke P. (2005). Perceptions of the prevalance and seriousness of academic dishonesty in Australian Universities. The Australian Educational Researcher, 32(3), 19-44.
  • Bushweller, K. (1999). Generation of cheaters. The American School Board Journal, 186, 24-32
  • Carpenter, D. D. ve diğerleri. (2006). Engineering students' perceptions of and attitudes towards cheating. Journal of Engineering Education, 181-194.
  • Eminoğlu, E. (2008). Üniversite öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilimlerinin ölçülmesine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Eminoğlu-Küçüktepe, S.(2011). Evaluation of tendency towards academic dishonesty levels of psychological counseling and guidance undergraduate students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2722-2727. Bir ölçek geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Isserman, M. Plagiarism: A lie of the Mind. Chronicle of Higher Education, May 2, 2003, 49 (34), B 12.
  • Iyer, R. & Eastman J. K. (2006). Academic dishonesty: are business students different from other college students?, ERIC No:EJ773180.
  • Marsden, H. , Carroll M. & Neill, J.T. Who cheats at university? (2005) A selfreport study of dishonest academic behaviours in a sample of Australian University students. Australian Journal of Psychology, 57 (1), 1-10.
  • Moeck, P. G. (2002). Academic dishonesty: cheating among community college students. Community College Journal of Research and Practice, 26, 479¬ 491.
  • http://tdkterim.gov.tr/bts/'den 14 Mayıs 2012'de alınmıştır.
  • http://www.vpaa.ku.edu.tr/tr/academic/student-code-of-conducfden 10 Mayıs 2012'de alınmıştır.
Yıl 2012, Cilt: 9 Sayı: 1, 115 - 124, 27.07.2012

Öz

Kaynakça

  • Aluede, O. , Omoregie, E. O. & Osa-Edoh ,G. I. (2006). Academic dishonesty as a contemporary problem in higher education: how academic advisers can help. ERIC No: EJ765511.
  • Brimble, M & Stevenson-Clarke P. (2005). Perceptions of the prevalance and seriousness of academic dishonesty in Australian Universities. The Australian Educational Researcher, 32(3), 19-44.
  • Bushweller, K. (1999). Generation of cheaters. The American School Board Journal, 186, 24-32
  • Carpenter, D. D. ve diğerleri. (2006). Engineering students' perceptions of and attitudes towards cheating. Journal of Engineering Education, 181-194.
  • Eminoğlu, E. (2008). Üniversite öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilimlerinin ölçülmesine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Eminoğlu-Küçüktepe, S.(2011). Evaluation of tendency towards academic dishonesty levels of psychological counseling and guidance undergraduate students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2722-2727. Bir ölçek geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Isserman, M. Plagiarism: A lie of the Mind. Chronicle of Higher Education, May 2, 2003, 49 (34), B 12.
  • Iyer, R. & Eastman J. K. (2006). Academic dishonesty: are business students different from other college students?, ERIC No:EJ773180.
  • Marsden, H. , Carroll M. & Neill, J.T. Who cheats at university? (2005) A selfreport study of dishonest academic behaviours in a sample of Australian University students. Australian Journal of Psychology, 57 (1), 1-10.
  • Moeck, P. G. (2002). Academic dishonesty: cheating among community college students. Community College Journal of Research and Practice, 26, 479¬ 491.
  • http://tdkterim.gov.tr/bts/'den 14 Mayıs 2012'de alınmıştır.
  • http://www.vpaa.ku.edu.tr/tr/academic/student-code-of-conducfden 10 Mayıs 2012'de alınmıştır.
Yıl 2012, Cilt: 9 Sayı: 1, 115 - 124, 27.07.2012

Öz

Kaynakça

  • Aluede, O. , Omoregie, E. O. & Osa-Edoh ,G. I. (2006). Academic dishonesty as a contemporary problem in higher education: how academic advisers can help. ERIC No: EJ765511.
  • Brimble, M & Stevenson-Clarke P. (2005). Perceptions of the prevalance and seriousness of academic dishonesty in Australian Universities. The Australian Educational Researcher, 32(3), 19-44.
  • Bushweller, K. (1999). Generation of cheaters. The American School Board Journal, 186, 24-32
  • Carpenter, D. D. ve diğerleri. (2006). Engineering students' perceptions of and attitudes towards cheating. Journal of Engineering Education, 181-194.
  • Eminoğlu, E. (2008). Üniversite öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilimlerinin ölçülmesine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Eminoğlu-Küçüktepe, S.(2011). Evaluation of tendency towards academic dishonesty levels of psychological counseling and guidance undergraduate students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2722-2727. Bir ölçek geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Isserman, M. Plagiarism: A lie of the Mind. Chronicle of Higher Education, May 2, 2003, 49 (34), B 12.
  • Iyer, R. & Eastman J. K. (2006). Academic dishonesty: are business students different from other college students?, ERIC No:EJ773180.
  • Marsden, H. , Carroll M. & Neill, J.T. Who cheats at university? (2005) A selfreport study of dishonest academic behaviours in a sample of Australian University students. Australian Journal of Psychology, 57 (1), 1-10.
  • Moeck, P. G. (2002). Academic dishonesty: cheating among community college students. Community College Journal of Research and Practice, 26, 479¬ 491.
  • http://tdkterim.gov.tr/bts/'den 14 Mayıs 2012'de alınmıştır.
  • http://www.vpaa.ku.edu.tr/tr/academic/student-code-of-conducfden 10 Mayıs 2012'de alınmıştır.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seval Eminoğlu Küçüktepe

Coşkun Küçüktepe

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eminoğlu Küçüktepe, S., & Küçüktepe, C. (2012). TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education, 9(1), 115-124.
AMA Eminoğlu Küçüktepe S, Küçüktepe C. TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. Temmuz 2012;9(1):115-124.
Chicago Eminoğlu Küçüktepe, Seval, ve Coşkun Küçüktepe. “TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 9, sy. 1 (Temmuz 2012): 115-24.
EndNote Eminoğlu Küçüktepe S, Küçüktepe C (01 Temmuz 2012) TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education 9 1 115–124.
IEEE S. Eminoğlu Küçüktepe ve C. Küçüktepe, “TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, HAYEF Journal of Education, c. 9, sy. 1, ss. 115–124, 2012.
ISNAD Eminoğlu Küçüktepe, Seval - Küçüktepe, Coşkun. “TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 9/1 (Temmuz 2012), 115-124.
JAMA Eminoğlu Küçüktepe S, Küçüktepe C. TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2012;9:115–124.
MLA Eminoğlu Küçüktepe, Seval ve Coşkun Küçüktepe. “TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education, c. 9, sy. 1, 2012, ss. 115-24.
Vancouver Eminoğlu Küçüktepe S, Küçüktepe C. TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KOPYA ÇEKME EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2012;9(1):115-24.