BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 36 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 113 - 130, 03.12.2010

Öz

Önemli düzeyde gelir üreten bir sektör haline gelmesi ile turizm, küresel düzeyde yoğun bir rekabetle karşı karşıya kalmıştır. Her geçen gün dünya turizm pastasından daha büyük paylar almak için çabalayan ülkeler, rekabet güçlerini artırıcı yeni yönetim, tanıtım ve pazarlama teknikleri kullanmaya başlamıştır. Ülkelerin kurduğu ve kullandığı turizm tanıtımı ve pazarlama örgütlenmesi sistemleri, sahip olunan turizm ürünlerinin doğru hedef kitleye tanıtılmasını kolaylaştırarak ülkelerin rekabet gücünü etkilemektedir. Türkiye'nin turizm tanıtımı ve pazarlama örgütlenmesi sistemi, ne yazık ki, mevcut turizm potansiyelinin etkin ve verimli bir şekilde kullanımına olanak tanımamaktadır. Bu doğrultuda mevcut çalışma, dünyadaki turizm tanıtımı ve pazarlama örgütlenmesi örneklerini ve bu konudaki gelişmeleri de dikkate alarak Türkiye için yeni bir turizm tanıtımı ve pazarlama örgütlenmesi modeli önerisinde bulunmayı amaçlamıştır. Çalışma, Türkiye'ye özgü, ülkenin uluslararası turizm pazarlarındaki pazar payını ve rekabet gücünü arttıracak bir tanıtım ve pazarlama modeli önerisi ortaya koyma çabası ile önemli görülmektedir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda Türkiye'deki turizm potansiyelinin kullanılabilmesi için bir dört basamaklı model oluşturulmuştur. Bu basamaklar, en alttan üste doğru, Yerel Destinasyon Yönetim Örgütü, Destinasyon Yönetim Örgütü, Bölgesel Turizm
Koordinasyon Örgütü ve Ulusal Turizm Örgütü şeklinde sıralanmaktadır. Öne sürülen bu basamaklardan en önemlisi Destinasyon Yönetim Örgütü seviyesi olarak görülmektedir. Çalışmada ayrıca “Destinasyon Yönetim Örgütü”nün operasyonel ve idari birimlerine ilişkin detaylara da yer verilmiştir. Model, Türkiye'deki mevcut ulusal turizm örgütünde yapısal değişiklikleri öngörmektedir. Modelin yerelden ulusala, her bir turistik çekim merkezinin etkin bir şekilde tanıtımı ve pazarlamasına katkı sağlayabileceği değerlendirilmektedir.
Anahtar sözcükler: Turizm tanıtımı ve pazarlaması, örgütlenme modeli, Türkiye.

Abstract: The Organization Of Publicity And Marketing Management Of National Tourism: A Proposal Model For Turkey
Since tourism has been generating important amount of income in the balance sheets of nations, its market has experienced a vigorous international competition. Therefore, nations who want to increase and to sustain their competitiveness in this market craft organizations of tourism publicity and marketing management. Compared with its competitors, the Turkish system for organizing tourism publicity and marketing is neither effective nor efficient. For this reason, this study aims to propose a new organizational structure to improve the marketing of Turkish tourism. In order to develop this new model, the marketing and publicity organizations of competitor nations, the geographical size of the country, the variety of regions, and tourism products of Turkey were evaluated. The evaluation points to a need for a new organizational model with four levels such as Local Destination Management Organization, Destination Management Organization, Regional Tourism Coordination Organization and National Tourism Organization. In the current system, central ministries are responsible for the marketing of Turkish tourism. But the tourism products of various cities differ from each other. Therefore, Destination Management Organizations seems to be the most important level and they will help to deploy marketing and publicity activities from the central level to the local level. This study will especially focus on the organization structure of Destination Management Organizations. The new model will require numerous changes in the national and local levels of tourism marketing and publicity management of Turkey. Without this restructuring, however, it is difficult to promote the unique national tourism resources (nature, culture) which are based in different cities.
Key words: Tourism publicity and marketing, organisation model, Turkey.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Cihan Yavuz

Solmaz Filiz Karabağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 36 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Yavuz, M. C., & Karabağ, S. F. (2010). ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 1(36), 113-130. https://doi.org/10.17064/iüifhd.30243
AMA Yavuz MC, Karabağ SF. ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Aralık 2010;1(36):113-130. doi:10.17064/iüifhd.30243
Chicago Yavuz, Mehmet Cihan, ve Solmaz Filiz Karabağ. “ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1, sy. 36 (Aralık 2010): 113-30. https://doi.org/10.17064/iüifhd.30243.
EndNote Yavuz MC, Karabağ SF (01 Aralık 2010) ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1 36 113–130.
IEEE M. C. Yavuz ve S. F. Karabağ, “ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, c. 1, sy. 36, ss. 113–130, 2010, doi: 10.17064/iüifhd.30243.
ISNAD Yavuz, Mehmet Cihan - Karabağ, Solmaz Filiz. “ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1/36 (Aralık 2010), 113-130. https://doi.org/10.17064/iüifhd.30243.
JAMA Yavuz MC, Karabağ SF. ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2010;1:113–130.
MLA Yavuz, Mehmet Cihan ve Solmaz Filiz Karabağ. “ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, c. 1, sy. 36, 2010, ss. 113-30, doi:10.17064/iüifhd.30243.
Vancouver Yavuz MC, Karabağ SF. ULUSAL TURİZM TANITIMI VE PAZARLAMA YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ: TÜRKİYE İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2010;1(36):113-30.