BibTex RIS Kaynak Göster

FRANSA'DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 39 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 137 - 156, 17.08.2011

Öz

İzleyici ölçümü konusunda, yeni teknolojilerin ışığında bugün büyük bir değişim yaşanmaktadır. Medya mecralarını ölçmekte kullanılan izleyici ölçüm sistemleri yeni teknolojilere bağlı olarak değişmektedir. Medya mecralarını ölçen farklı ölçüm sistemleri de, en gerçek ve en doğru sayıya ulaşabilmek için yöndeşmekte, bunun sonucunda izleyici kavramı da değişmektedir. IPTV (Internet Protocol Television), ATAWAD Televizyonları (Any Time, Any Where, Any Device) ise izleyici ölçüm sistemini ve medya dünyasının yapısını tamamen değiştirecektir. Bu çalışma, medya ve reklam sektörüne kendisini kabul ettirecek bu yeni izleyici ölçüm sisteminin özellikleri üzerine odaklanmaktadır. Bu doğrultuda Türkiye için, diğer Avrupa ülkeleri arasından örnek olarak seçilen ülke, altı tane IPTV ile pazarda lider konumda olan Fransa'dır. Bu ülkede, izleyici ölçümleri konusunda gerçekleştirilen bütün resmi çalışmalardan sorumlu tek kurum ise Médiamétrie'dir. Dolayısıyla bu kurum tarafından verilen hizmetlerin detaylı incelemesi araştırmanın yöntemini oluşturmaktadır. Médiamétrie'nin verdiği hizmetler şirketin web sitesi üzerinden incelenecektir. Buradaki amaç, Türkiye'de yapılan izleyici araştırmalarına, televizyon programlarının niteliksel gelişimine ve izleyici ölçümlerinin gerçekliği konusunda Türkiye'de yaşanan tartışmalara, Avrupa'dan bir örnekle farklı bir yaklaşım getirmektir. İzleyici artık her an, her yerde, her mecrada büyük bir titizlikle ölçülmektedir. Bu durum üzerine bir farkındalık yaratabilmek amacıyla, izleyici kavramının uğradığı radikal değişim, ölçüm şirketlerinde kullanılan son teknolojik yeniliklerin ışığında incelemektedir.  

Kaynakça

  • AB, Fransız Devlet Televizyonu İçin Soruşturma Başlattı. (2009, Eylül 8). Hürriyet Gazetesi, s. 15.
  • AGB Nielsen Türkiye (2009) Mayıs 25, 2009. http://www.agbnielsen.net/whereweare/dynPage.asp?lang=local&id=376&country=Turkey.
  • Akarcalı, S. (2006). Kamu ve Özel Yayıncılıkta Sayısal Dönem ve Reyting Kavramı. Peyami
  • Çelikcan (Edited by), Radyo Televizyon Yayınları Kamuoyu Araştırmaları Platformu, Yaklaşımlar, Eğilimler ve Sorunlar Konferans Kitabı (47-60). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları. Aydoğan, A. (2005). İnternette Geleneksel Medya. Haluk Geray (Edited by), İletişim Ağlarının
  • Ekonomisi. 259-287. Ankara: Siyasal Kitabevi. Bayrak, M. (2008). IPTV ve İçerik. Ünal (Edited by), Birey Eksenli İnteraktif Yayıncılık: IPTV, 169-176.
  • Ankara: RTÜK ve Türkiye Bilişim Derneği Yayını. Bennett, P. (Edited by) (1995). Dictionary of Marketing Terms. New York: NTC Publishing Group.
  • Champagne, P. (2003). L’Audimétrie: Une Censure Politique Cachée, Hermès Dergisi, 37, 137
  • Chaniac, R. (2003). L’Audience, Un Puissant Artefact, Hermès Dergisi, 37, 35-48.
  • Chaniac, R. Jézéquel, J.P. (2005). La Télévision, Paris: Editions La Découverte.
  • Erdoğdu, B.A. (2009). Genç İletişimcilerin Yeni Medyadaki IPTV’ye Bakışı ve Tam Modeli’ne Göre
  • Yaklaşımı, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği Bilim Dalı, İstanbul: Yayınlanmamış Doktora Tezi. Fraisse, E. (2003). Que Mesure-t-On Quand On Mesure L’Audience, Hermès Dergisi, 37, 51-62.
  • Jenkins, H. (2006). Culture Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press.
  • Macé, É. (2003). Le Conformisme Provisoire de la Programmation, Hermès Dergisi, 37, 127-135.
  • Manovich, L. (2001). The Language of New Media. Cambridge: Massachusetts Institute of Technology.
  • Marhuenda, J.P. (1999). Audiences et Pratiques. Claude Jean Bertrand (Edited by) Médias
  • Introduction à la Presse, la Radio et la Télévision (177-190). Paris: Ellipses Édition Marketing. MAVISE (2008). Ekim 15, 2008 http://mavise.obs.coe.int/documents/countries/FR/country_description.html#Audience
  • Médiamétrie (2009). Mayıs 10, 2009. http://www.mediametrie.fr/innovation/pages/les-questions- frequentes-sur-la-ng.php?p=7,112,78&page=91#1.
  • Rieffel, R. (2005). Sociologie des Médias. Paris: Ellipses Édition Marketing.
  • Sarıoğlu, I. (2003). Dijital Ücretli TV Yayıncılığı ve Rekabet Hukuku, Rekabet Kurumu Uzmanlık
  • Tezleri Serisi, No:37, Ankara: Rekabet Kurumu. Souchon, M. (2003). Pour Une Utilisation Complexe de l’Audimétrie, Hermès Dergisi, 37, 157
  • SVS TELEKOM & SATELLITE SYSTEMS, IPTV. (2009). Ağustos 12, 2009. http://www.satturkey.com/makale/IPTV.pdf.
  • TF1 (2008). Aralık 17, 2008. http://tf1.lci.fr/infos/economie/medias/0,,4198694,00-la-loi-reformant- france-televisions-adoptee-par-les-deputes-.html.
  • Törenli, N. (2005). Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi: Yeni
  • Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. TRT Rating Komplosunu Dava Açarak Cevapladı. (2009). Haziran 3, 2009, Star Gazetesi, http://www.stargazete.com/politika/trt-rating-komplosunu-dava-acarak-cevapladi- haber-192164.htm.
  • Wolton, D. (2003). Audience et Publics: Économie, Culture, Politique, Hermès Dergisi, 37, 27-34.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Özalpman

Yayımlanma Tarihi 17 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 39 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Özalpman, D. (2011). FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 1(39), 137-156. https://doi.org/10.17064/iüifhd.82744
AMA Özalpman D. FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Ağustos 2011;1(39):137-156. doi:10.17064/iüifhd.82744
Chicago Özalpman, Deniz. “FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1, sy. 39 (Ağustos 2011): 137-56. https://doi.org/10.17064/iüifhd.82744.
EndNote Özalpman D (01 Ağustos 2011) FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1 39 137–156.
IEEE D. Özalpman, “FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, c. 1, sy. 39, ss. 137–156, 2011, doi: 10.17064/iüifhd.82744.
ISNAD Özalpman, Deniz. “FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 1/39 (Ağustos 2011), 137-156. https://doi.org/10.17064/iüifhd.82744.
JAMA Özalpman D. FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011;1:137–156.
MLA Özalpman, Deniz. “FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, c. 1, sy. 39, 2011, ss. 137-56, doi:10.17064/iüifhd.82744.
Vancouver Özalpman D. FRANSA’DA TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011;1(39):137-56.