İzleyici ölçümü konusunda, yeni teknolojilerin ışığında bugün büyük bir değişim yaşanmaktadır. Medya mecralarını ölçmekte kullanılan izleyici ölçüm sistemleri yeni teknolojilere bağlı olarak değişmektedir. Medya mecralarını ölçen farklı ölçüm sistemleri de, en gerçek ve en doğru sayıya ulaşabilmek için yöndeşmekte, bunun sonucunda izleyici kavramı da değişmektedir. IPTV (Internet Protocol Television), ATAWAD Televizyonları (Any Time, Any Where, Any Device) ise izleyici ölçüm sistemini ve medya dünyasının yapısını tamamen değiştirecektir. Bu çalışma, medya ve reklam sektörüne kendisini kabul ettirecek bu yeni izleyici ölçüm sisteminin özellikleri üzerine odaklanmaktadır. Bu doğrultuda Türkiye için, diğer Avrupa ülkeleri arasından örnek olarak seçilen ülke, altı tane IPTV ile pazarda lider konumda olan Fransa'dır. Bu ülkede, izleyici ölçümleri konusunda gerçekleştirilen bütün resmi çalışmalardan sorumlu tek kurum ise Médiamétrie'dir. Dolayısıyla bu kurum tarafından verilen hizmetlerin detaylı incelemesi araştırmanın yöntemini oluşturmaktadır. Médiamétrie'nin verdiği hizmetler şirketin web sitesi üzerinden incelenecektir. Buradaki amaç, Türkiye'de yapılan izleyici araştırmalarına, televizyon programlarının niteliksel gelişimine ve izleyici ölçümlerinin gerçekliği konusunda Türkiye'de yaşanan tartışmalara, Avrupa'dan bir örnekle farklı bir yaklaşım getirmektir. İzleyici artık her an, her yerde, her mecrada büyük bir titizlikle ölçülmektedir. Bu durum üzerine bir farkındalık yaratabilmek amacıyla, izleyici kavramının uğradığı radikal değişim, ölçüm şirketlerinde kullanılan son teknolojik yeniliklerin ışığında incelemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ağustos 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 39 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi |