BibTex RIS Kaynak Göster

MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA

Yıl 2011, Sayı: 40 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 25 - 36, 18.08.2011

Öz

Latin Amerika'daki medya eğitiminde karşılaşılan belirgin sorunlardan biri, uçurumu daraltmak ve en yoksul ailelerden gelen gençlerin kültürel ve teknolojik emtiaya daha eşit ve daha adil erişimini sağlamaktır. Önemsenecek boyutta engeller ve sorunlar olmasına rağmen, bunlarla yüzleşmenin ilk adımı medya eğitimini bir kamu politikası, bir devlet politikası olarak uygulamaktır. Şans eseri, her zaman, kitle iletişim araçlarını kullanan ve başkalarına analiz yapmayı, yorumlamayı ve onları yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğreten öğretmenlerimiz olmuştur. Medya eğitimi, kamu politikasının bir parçası olduğunda, amaç, bireysel girişimlerin ötesine geçip, bu özel çabaları bir Devlet yükümlülüğü haline getirmektir. Bu büyük engelleri aşmanın ve 21. Yüzyıl'da, medya eğitiminin ortaya çıkardığı temel mücadeleleri  gerçekleştirmenin tek yolu budur.

             Anahtar Sözcükler: Yükümlülük, Demokrasi, Katılım

 

Abstract: When Media Education is State Policy

One of the specific challenges faced by media education in Latin America is to narrow the divide and promote more equitable, fairer access to cultural and technological commodities among young people from the poorest families. Although the obstacles are more than a few and the challenges are by no means negligible, the first step toward facing them is to insert media education as a public policy, as State policy. Fortunately, we have always had teachers who have used the media and taught others to analyze, interpret and use them creatively. The idea, when media education becomes part of public policy, is to move beyond individual initiatives and turn these private efforts into a State commitment. This is the only way to overcome the huge obstacles and materialize the major challenges posed by media education in the 21st century.

Key Words: Commitment, Democracy, Participation

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Kihtir

Yayımlanma Tarihi 18 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 40 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Kihtir, A. (2011). MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(40), 25-36. https://doi.org/10.17064/iüifhd.29985
AMA Kihtir A. MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Ağustos 2011;(40):25-36. doi:10.17064/iüifhd.29985
Chicago Kihtir, Arzu. “MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 40 (Ağustos 2011): 25-36. https://doi.org/10.17064/iüifhd.29985.
EndNote Kihtir A (01 Ağustos 2011) MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 40 25–36.
IEEE A. Kihtir, “MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 40, ss. 25–36, Ağustos 2011, doi: 10.17064/iüifhd.29985.
ISNAD Kihtir, Arzu. “MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 40 (Ağustos 2011), 25-36. https://doi.org/10.17064/iüifhd.29985.
JAMA Kihtir A. MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011;:25–36.
MLA Kihtir, Arzu. “MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 40, 2011, ss. 25-36, doi:10.17064/iüifhd.29985.
Vancouver Kihtir A. MEDYA EĞİTİMİ DEVLET POLİTİKASI OLDUĞUNDA. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011(40):25-36.