BibTex RIS Kaynak Göster

KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ

Yıl 2007, Sayı: 29 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 07.12.2011

Öz

Kriz dönemleri işletmeler için hep zor zamanlardır. Krizler genellikle hiç beklenmedik zamanlarda ve yerlerde meydana gelir. Bir kriz oluştuğunda hızlı bir şekilde karar alma zorlaşır. Plan yapmak için az zaman kalmıştır. İşletmeler herhangi bir kriz deneyimi yaşamadan önce, kriz iletişimi planlarını ta­mamlamak için kaynak ve zaman yaratmalıdırlar. Kriz iletişimi artık bir iletişim faaliyeti olarak kabul edilmektedir. Ayrıca işletmeler kriz yönetimi za­manlarında internetin güçlü bir rol oynadığı gerçeğini idrak etmeye başlamışlardır. İnternet iletişim çalışmalarında da önemli bir araç olarak işletmelerin karşısına çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, kriz dönemlerinde işletmelerin kriz iletişimi faaliyetlerinde interneti nasıl kul­landıklarını araştırmaktır. Kriz iletişimi aracı olarak internetin işletmelerde kullanılması incelenmiş­tir. Kriz döneminde uygulanan internet taktikleri iki kategoride analiz edilmiştir. Birinci kategori geleneksel taktikler olarak sınıflandırılırken, ikinci kategori yeni medya taktikleri olarak tanımlanmış­tır. Uygulama örneği olarak kuş gribi krizi ele alınmıştır. Türkiye'de tavuk eti üretiminin yüzde 80'ini gerçekleştiren ve kanatlı hayvan sektöründe önde gelen 19 firma, Sağlıklı Tavuk Bilgi Platformu'nu kurmuştur. Bu platformu kuran 19 firmanın web siteleri, kuş gribi krizinde interneti nasıl kullandık­larına göre analiz edilmiştir.

Anahtar Sözcükler: Kriz iletişimi, yeni medya taktikleri, kuş gribi.

 

Abstract:  Internet  As  Crisis  Communication  Tool:  Case Study  Of  Avian  Influenza (Bird Flu)  Crisis

Crisis is always difficult time for organizations. Crises can happen anywhere, at any time, and often occur when they are least expected. When a crisis does occur, events usually unfold rapidly, leaving little time for planning. Organizations have to time and resources to complete a crisis communication plan before they experience a crisis. Crisis communications is a now accepted discipline of communications. Organisations are beginning to appreciate the fact that the Internet plays a powerful role in crisis management situations. The internet is emerging as an important tool for organizations to communicate with publics. The purpose of this article is to examine how organizations are adopting the internet into crisis response. This study reports the results of a organizational use of Internet in crisis communication. Two categories described Internet crisis tactics. The first category of Internet response identified Traditional Tactics. The second category identified Innovative Media Tactics. Avian influenza (bird flu) crisis identified as a case study. 19 prominent firms in the poultry industry who account for 85 percent of chicken meat production in Turkey have established the Healthy Chicken Meat Platform. Web sites of 19 firms analysed how they using the internet in bird flu crisis communication.

Key Words: Crisis communication, innovative media tactics, avian influenza (bird flu).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yalçın Kırdar Bu kişi benim

Filiz Otay Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 29 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Kırdar, Y., & Otay Demir, F. (2011). KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(29). https://doi.org/10.17064/iüifhd.13098
AMA Kırdar Y, Otay Demir F. KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Aralık 2011;(29). doi:10.17064/iüifhd.13098
Chicago Kırdar, Yalçın, ve Filiz Otay Demir. “KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 29 (Aralık 2011). https://doi.org/10.17064/iüifhd.13098.
EndNote Kırdar Y, Otay Demir F (01 Aralık 2011) KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 29
IEEE Y. Kırdar ve F. Otay Demir, “KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 29, Aralık 2011, doi: 10.17064/iüifhd.13098.
ISNAD Kırdar, Yalçın - Otay Demir, Filiz. “KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 29 (Aralık 2011). https://doi.org/10.17064/iüifhd.13098.
JAMA Kırdar Y, Otay Demir F. KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011. doi:10.17064/iüifhd.13098.
MLA Kırdar, Yalçın ve Filiz Otay Demir. “KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 29, 2011, doi:10.17064/iüifhd.13098.
Vancouver Kırdar Y, Otay Demir F. KRİZ İLETİŞİMİ ARACI OLARAK İNTERNET: KUŞ GRİBİ KRİZİ ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2011(29).