BibTex RIS Kaynak Göster

SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2006, Sayı: 26 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 17.01.2012

Öz

Sinema filmlerinde etkin biçimde sigara sahneleri yer almaktadır. Bu sahneler insanların sigaraya başlanmasına neden olmaktadır. Sevilen yıldızların sigara içmeleri, hayranlarının da sigaraya başlamasında etkin olmaktadır. Stanton Glantz ve arkadaşlarının yapmış olduğu araştırmalar bunu doğrulamaktadır. Böylece filmlerdeki sigara sahnelerinin çokluğu ve başrol oyuncularının sigara içmesi izleyicileri/tüketicileri etkilemektedir. Araştırmamız bu veriler ışığında başlatılmıştır. Daha önce yurt dışında yapılan araştırmalara Türkiye'yi de katarak ortak bir sonuç arayışı içine gidilmiştir. Bu bağlamda araştırmamızın amacı sigara içenlerin sigaraya başlamasının nedenlerinden birinin sinema filmlerinde izledikleri ve maruz kaldıkları sigara görüntülerinin olup olmadığını tespit etmeye çalışmaktır. Bu varsayımlar doğrultusunda literatür ve alan araştırması yapılmıştır. Yapılan literatür çalışması sonuçlarına göre 4 temel araştırma, çalışma konumuz içerisinde değerlendirilmiştir. Ergenlik çağındaki çocukların filmlerdeki sigara sahnelerini nasıl algıladığına dair Avusturalya ve Yeni Zelanda' da odak gruplu çalışmalar yapılmıştır. Araştırma sonuçları çalışmamızın alan araştırmasıyla karşılaştırılmıştır. 620 kişiye sigara içip içmediği sorularak, sigara içen 190 kişi araştırmamız için uygun bulunmuştur. Elde edilen veriler SPSS programı ile işlenmiştir. Sigara sahnelerinin sigaraya başlamada bir etken olduğu sonucuna varılmıştır. Sinema filminden etkilenip sigaraya başladığını belirten denek sayısının oranı % 4.2. dir. Bu Uyaran-tepki kurmanın çalışmasıyla ilintilendirilmiştir.
Anahtar sözcükler: Sigara, Sinema, Ürün yerleştirme

Abstract: Smoking in the Movies Increases Smoking
Product placement in movies has long been used to promote cigarette sales and brand awareness. Brands are becoming ubiquitous in real and mediated life. The average US consumer is exposed to 3000 brands a day. Brands operate as the backdrop, the setting for our lives, appearing on billboards, T-shirts, tattoos on body parts, and in unlikely places such as schools, doctor's offices and ski hills. Brands placed in entertainment media such as films were originally considered mere movie props and were informally negotiated, often as donations, with film producers as early as the 1930s. Today the sums usually dependent on brand prominence, with scripted mentions and actor use garnering more money. Adolescents watch an average of 1 movies per week,1 and cigarette smoking among actors in movies has increased in frequency over the past decade. 2 Several recent observational studies suggest that the apparent product placement of smoking in movies might encourage people to start smoking. Using the search terms 'smoking/tobacco' and 'movies/ films', we searched health, psychology, and social science databases for research articles on smoking in the movies. After we had cinema goers and smoking tobacco resarch. We questioned whether or not smoking tobacco is effecting people. After we determined 190 people who smoked tobacco.
Key words: Product Placement, Cinema, Smoking

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ergün Yolcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 26 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Kaynak Göster

APA Yolcu, E. (2012). SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(26). https://doi.org/10.17064/iüifhd.37159
AMA Yolcu E. SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Ocak 2012;(26). doi:10.17064/iüifhd.37159
Chicago Yolcu, Ergün. “SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 26 (Ocak 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.37159.
EndNote Yolcu E (01 Ocak 2012) SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 26
IEEE E. Yolcu, “SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 26, Ocak 2012, doi: 10.17064/iüifhd.37159.
ISNAD Yolcu, Ergün. “SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 26 (Ocak 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.37159.
JAMA Yolcu E. SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012. doi:10.17064/iüifhd.37159.
MLA Yolcu, Ergün. “SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 26, 2012, doi:10.17064/iüifhd.37159.
Vancouver Yolcu E. SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SİGARA İÇME SAHNELERİNİN SİGARAYA BAŞLAMA ÜZERİNE ETKİSİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012(26).