BibTex RIS Kaynak Göster

PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ

Yıl 2015, Sayı: 49, 31 - 50, 23.06.2016

Öz

Öz
Yaygın medyada yayınlanan ve tekrar bölümleriyle sık sık gösterilen Caillou, Conni, Niloya, Pepee, Canım
Kardeşim, Biz İkimiz, Can gibi yabancı ve yerli yapım pek çok popüler çizgi filmin ‘steril’ karakterler
üzerine inşa edildiği iddia edilebilir. İdealize edilmiş bu çizgi filmlerin aktörleri orta ve üst sınıftan kentli
ailelerdir. Anne ve babalar birbirlerine ve çocuklarına karşı oldukça özenlidir ve sevgilerini göstermekte
sıkıntı çekmezler. Kavgalar, sorunlar hatta küçük tartışmalar bile yok gibidir ve hayat sorunsuz olarak
sürmektedir. Öte yandan söz konusu çizgi filmlerin bütün izleyicilerinin kendilerine sunulan bu ‘steril’
medya ortamıyla özdeşleştikleri söylenemez. Farklı etnik ve dini gruplardan çocuklar, engelli, yoksul, tek
ebeveynli ve/veya mutsuz-gergin anne baba ilişkilerine maruz kalan çocuklar yaygın ve yoğun olarak yayınlanan
bu çizgi filmlerde yokturlar. Bu nedenle çalışma, izleyicinin genel olarak gündelik yaşam deneyimini
ve dünyayı, özel olarak ise ‘öteki’ olanı anlamlandırmasını sağlamaya aracılık eden popüler kültür
ürünleri olarak çizgi filmlerde ‘öteki’ çocukların temsilini sorunsallaştırmaktadır. Çalışmanın amacı ise
genel çizgi film anlatısı dışında kalan ve ulusal medyada çok az örneği olan Punky ve Afacan Toto isimli
çizgi filmlerde ‘öteki’ çocukların nasıl temsil edildiğinin görünürleştirilmesidir.
Anahtar Kelimeler: Çizgi Film, ‘Öteki’, Temsil

REPRESENTATION OF ‘THE OTHER’ IN CARTOONS PUNKY AND AFACAN TOTO
Abstract
It can be claimed that many cartoons of domestic and international origin such as Caillou, Conni, Niloya,
Pepee, Canım Kardeşim, Biz İkimiz, Can, which are broadcast and re-broadcast in mainstream media, are
constructed upon ‘sterile’ characters. The protagonists in these idealized cartoons are urban middle and
upper class families. Mothers and fathers are attentive not only towards each other but also towards
their children, with no difficulty in expressing their affection. Fights, problems and even insignificant disputes
are non-existant and life continues free of any problems. On the other hand, not all spectators of
these cartoons can be claimed to associate with this ‘sterile’ media environment presented. Children of
different ethnic and religious origins; children who are disabled, handicapped, poor; children who have a
single parent and/or raised in unhappy environments or in disquiet do not exist in such cartoons. Within
this framework, this study problematizes the representation of ‘other’ children in the cartoons, which are
products of popular culture which mediate the understanding of daily experiences and the ‘other’ by the
spectators. In this context this study aims to reveal how the ‘other’ children are represented in cartoons
entitled Punky and Afacan Toto, which fall beyond the scope of the ordinary narrative of mainstream
cartoons and which constitute rare examples within the national media.
Keywords: Cartoons,‘The Other’, Representation

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Çoban Keneş

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Çoban Keneş, H. (2016). PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(49), 31-50. https://doi.org/10.17064/iüifhd.56486
AMA Çoban Keneş H. PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Haziran 2016;(49):31-50. doi:10.17064/iüifhd.56486
Chicago Çoban Keneş, Hatice. “PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49 (Haziran 2016): 31-50. https://doi.org/10.17064/iüifhd.56486.
EndNote Çoban Keneş H (01 Haziran 2016) PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 49 31–50.
IEEE H. Çoban Keneş, “PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49, ss. 31–50, Haziran 2016, doi: 10.17064/iüifhd.56486.
ISNAD Çoban Keneş, Hatice. “PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 49 (Haziran 2016), 31-50. https://doi.org/10.17064/iüifhd.56486.
JAMA Çoban Keneş H. PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2016;:31–50.
MLA Çoban Keneş, Hatice. “PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49, 2016, ss. 31-50, doi:10.17064/iüifhd.56486.
Vancouver Çoban Keneş H. PUNKY VE AFACAN TOTO İSİMLİ ÇİZGİ FİLMLERDE ‘ÖTEKİ’NİN TEMSİLİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2016(49):31-50.