BibTex RIS Kaynak Göster

KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI

Yıl 2015, Sayı: 49, 99 - 114, 23.06.2016

Öz

Öz
Yeni medyanın yaygın kullanımı, kuruluşların paydaşlarını faaliyetleri hakkında bilgilendirme ihtiyacını
da arttırmıştır. Kuruluşların söz konusu ihtiyaçlarını karşılayabilmek için bilgi aktarabilecekleri önemli
mecralardan biri de kurumsal web sayfalarında yer alan basın odalarıdır. Çünkü kuruluşlar kendi kurumsal
web sayfalarında yer alan basın odaları aracılığıyla, paydaşlarına kendi haklarındaki bilgileri ve haberleri
doğrudan iletebilmektedirler. Bununla birlikte kuruluşlar, basın odaları üzerinden öncelikli olarak
hangi paydaşlara seslenecekleri ve hangi paydaş grubunun beklentilerini karşılamaya yönelik içerik üreteceklerini
de belirleme imkanına sahiplerdir. Söz konusu araştırma da, kuruluşların kurumsal web sayfalarındaki
basın odaları üzerinden yayınladıkları basın bültenlerinde yer alan içeriğin hangi paydaş grubunun
ihtiyaçlarını öncelikli olarak karşılamaya yönelik olduğu, paydaş grubunun en çok hangi ihtiyacına
yönelik içeriğe sahip olduğu ve farklı sektörlerde faaliyet gösteren kuruluşların öncelikli olarak seslendikleri
paydaş gruplar arasında bir farklılık bulunup bulunmadığının ortaya koyulması amacını taşımaktadır.
Bu doğrultuda araştırma, Fortune Türkiye 500 listesindeki ilk 25 kuruluşun kurumsal web sitelerinde yer
alan basın bültenlerinin içeriğine ilişkin kategorisel içerik analizi uygulamasının gerçekleştirildiği, bir alan
araştırması yöntemine dayanmaktadır. Araştırma sonucunda ise; kuruluşların en çok çevredeki topluluk
üyelerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik basın bülteni yayınladığı, bülten içeriklerinin en fazla kamu
hizmeti için benimsen aktiviteler üzerinde yoğunlaştığı ve farklı sektörlerde faaliyet gösteren kuruluşların
da hitap ettikleri paydaş gruplar arasında farklılıklar olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Paydaş Teorisi, Yeni Medya, Halkla İlişkiler

DEFINING THE STAKEHOLDERS’ PRIORITIES
THROUGH THE CONTENT OF PRESS RELEASES
Abstract
The common usage of social media has increased the need for foundations to inform their stakeholders
about their activities. One of the most important channels that institutions transmit information is the
press room in the corporate websites because institutions can transmit information to their stakeholders
about themselves through the press rooms. In addition, institutions have the opportunity to determine
stakeholders that they are going to address first and which stakeholders’ expectations they are going to
meet by producing new content. The research has a significant place in determining which stakeholders’
needs will be satisfied primarily through press rooms in the corporate websites. This research is based
on a field research method by categorically analyzing the content of the press releases in the corporate
websites of the first 25 institutions in the Fortune Turkey 500 list. As a result of this research it is found
that institutions mostly publish their press releases in order to meet surrounding community members’
needs; the press releases are mostly focused on the activities which are adopted to carry out community
services and the difference among the stakeholders who are addressed is emphasized.
Keywords: Stakeholder Theory, New Media, Public Relations

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Gül Ünlü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Gül Ünlü, D. (2016). KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(49), 99-114. https://doi.org/10.17064/iüifhd.94986
AMA Gül Ünlü D. KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. Haziran 2016;(49):99-114. doi:10.17064/iüifhd.94986
Chicago Gül Ünlü, Derya. “KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49 (Haziran 2016): 99-114. https://doi.org/10.17064/iüifhd.94986.
EndNote Gül Ünlü D (01 Haziran 2016) KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 49 99–114.
IEEE D. Gül Ünlü, “KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49, ss. 99–114, Haziran 2016, doi: 10.17064/iüifhd.94986.
ISNAD Gül Ünlü, Derya. “KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 49 (Haziran 2016), 99-114. https://doi.org/10.17064/iüifhd.94986.
JAMA Gül Ünlü D. KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2016;:99–114.
MLA Gül Ünlü, Derya. “KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, sy. 49, 2016, ss. 99-114, doi:10.17064/iüifhd.94986.
Vancouver Gül Ünlü D. KURULUŞLARIN BASIN BÜLTENLERİ İÇERİĞİ ÜZERİNDEN PAYDAŞ GRUP ÖNCELİKLERİNİN SAPTANMASI. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2016(49):99-114.