Yıl 2017, Cilt 28 , Sayı 83, Sayfalar 24 - 47 2017-12-25

Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü

Bahar YAŞİN [1] , Erdem ÖZKAN [2] , Sevi BALOĞLU [3]


Bu çalışmanın amacı, internette yer alan çevrimiçi perakende alışveriş sitelerinden alışveriş yapan tüketicilerin e-perakende sitelerine olan sadakatini (e-sadakat) etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu çerçevede, e-sadakatin belirleyicileri olarak tüketicilerin e-perakende sitesinden algıladığı kalite (e-perakende kalitesi), e-perakende sitesinin hizmetinden duyulan memnuniyet (e-memnuniyet) ve e-perakende sitesine olan güven (e-güven) değişkenleri belirlenmiştir. Söz konusu değişkenler arasındaki etkileşimlere yönelik bir yapısal model oluşturulmuştur. Çevrimiçi anket yöntemi ile 219 geçerli veri çalışma kapsamına alınmış ve yapısal eşitlik modellemesi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, tüketicilerin çevrimiçi perakende alışveriş sitesine olan sadakatlerinin oluşumunda, ilgili sitenin hizmetinden duydukları memnuniyet ile siteye güvenlerinin doğrudan ve siteden algıladıkları kalitenin ise e-güven ve e-memnuniyet aracılığı ile dolaylı etkilerinin olduğu bulunmuştur. Tüketicilerin e-perakende sitesinin hizmetinden duydukları memnuniyetin oluşumunda ise ilgili siteden algıladıkları kalitenin önemli bir belirleyici olduğu, bunun yanı sıra tüketicilerin ilgili siteye güvenlerinin de memnuniyetlerinin oluşumunu şekillendirdiği tespit edilmiştir.
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Yazar: Bahar YAŞİN

Yazar: Erdem ÖZKAN

Yazar: Sevi BALOĞLU

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 25 Aralık 2017

Bibtex @ { iuiieyd378251, journal = {İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi}, issn = {}, eissn = {1302-4221}, address = {}, publisher = {İstanbul Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {28}, pages = {24 - 47}, doi = {}, title = {Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü}, key = {cite}, author = {Yaşi̇n, Bahar and Özkan, Erdem and Baloğlu, Sevi} }
APA Yaşi̇n, B , Özkan, E , Baloğlu, S . (2017). Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü . İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi , 28 (83) , 24-47 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuiieyd/issue/34223/378251
MLA Yaşi̇n, B , Özkan, E , Baloğlu, S . "Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü" . İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 28 (2017 ): 24-47 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuiieyd/issue/34223/378251>
Chicago Yaşi̇n, B , Özkan, E , Baloğlu, S . "Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü". İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 28 (2017 ): 24-47
RIS TY - JOUR T1 - Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü AU - Bahar Yaşi̇n , Erdem Özkan , Sevi Baloğlu Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 24 EP - 47 VL - 28 IS - 83 SN - -1302-4221 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü %A Bahar Yaşi̇n , Erdem Özkan , Sevi Baloğlu %T Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü %D 2017 %J İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi %P -1302-4221 %V 28 %N 83 %R %U
ISNAD Yaşi̇n, Bahar , Özkan, Erdem , Baloğlu, Sevi . "Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü". İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 28 / 83 (Aralık 2017): 24-47 .
AMA Yaşi̇n B , Özkan E , Baloğlu S . Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2017; 28(83): 24-47.
Vancouver Yaşi̇n B , Özkan E , Baloğlu S . Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2017; 28(83): 24-47.