Bu
çalışmada, İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi II. Dönem hekim adaylarına ilk kez
aldıkları ‘Tıpta Seramikle Üçboyutlu
Düşleme’ seçmeli dersinde kişisel ve
mesleki alanlarına katkıları incelenmiştir. Derse 80 kişi kayıt yaptırmış
ve devamlı öğrencilerden tesadüfen gönüllü olarak 23 kadın ve 22 erkek toplam
45 katılımcı seçilmiştir. Katılımcılar 18 ve 25 yaş ortalamasına sahip olup,
katılımcılar belirlenirken farklı şehir ve ülkelerden gelmeleri göz önünde bulundurulmuştur.
Araştırmada,
ayrıntılı ve derinlemesine veri
toplama, katılımcıların bireysel algılarını, deneyimlerini ve bakış açılarını
doğrudan öğrenme, mevcut durumları anlama ve açıklama amacıyla nitel araştırma
yöntemi kullanılmıştır.
Katılımcılara, bu dersle ilgili kendilerinde gözlemledikleri zihinsel
süreçlerinde, el becerilerinde, yaratıcılık, paylaşım ve kazanımlarına ilişkin
açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Öğrencilerin bu sorulara verdikleri cevaplar
niteliksel olarak incelenmiş ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.
Araştırmada
elde edilen bulgular incelenirken, farklı alanlarda
uzman üç araştırmacı ile çalışılmış ve öğrencilerin geri bildirimlerinden
aldıkları cevapları 2 ana başlık ve 13 alt başlık altında toplamışlardır.
Uzmanlar bu sınıflandırmalarını rakamsal verilerle belirleyerek, frekans ve
yüzdelik oranlar şeklinde tablo 1 ve 2’ye aktarmışlardır. Her iki tablodaki ana
başlıklar altında toplanan alt başlıkların sayısal değerleri büyükten küçüğe
doğru sıralanmış ve öğrencilerin örnek ifadeleri ile açıklanmıştır.
Çalışmanın
genel değerlendirmesi bu tabloların detaylı okunması ve daha önce benzer
araştırmaların referans ifadelerine yer verilere, tartışılmış, sonuç ve
öneriler bölümü ile tamamlanmıştır.
Bölüm | Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 16 |