Araştırma, Güzel Sanatlar Fakültelerinin müzik bölümlerinde en sık kullanılan R. Kreutzer, P. Rode ve J. Dont’a ait viyola metodlarının sol el ve sağ el teknikleri açısından karşılaştırmalı teknik analizlerinin yapılmasına yöneliktir. Araştırmada söz konusu metodların teknik özelliklerinin belirlenmesi ve böylelikle viyola eğitimcileri ile viyola öğrencilerine belirtilen metodlar hakkında ışık tutulması ve daha nitelikli bir viyola eğitiminin verilebilmesi için öneriler sunulması amaçlamaktadır. Araştırmada veriler kaynak taraması yoluyla, araştırmacılar tarafından oluşturulan görüşme sorularının 2008–2009 eğitim öğretim yılında ilgili bölümlerde görev yapan viyola öğretim elemanlarına uygulanmasıyla ve söz konusu metotların sol el ve sağ el teknikleri bakımından analizi ile elde edilmiştir. İncelenen metodlarda sol elde en sık 1-3, 1-5, 1-6, 1-7 ve 1.-8. pozisyonlar arası çalma, trill, farklı aralıklarda çift ses kullanımı, akor kullanımı, vorschlag ve çeşitlerinin kullanımını, sağ elde en sık ise legato, karma yay teknikleri, aksan ve nüans kullanımını içeren etüdlere yer verildiği ve söz konusu metotların birinde olmayan bir tekniğin diğerinde/diğerlerinde kullanılıyor olması yönünden birbirlerini tamamladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |