Çocuk ve onun sağlıklı gelişimi için okul ve okul bahçesi birer mekan ve araçtır. Çocuklar günlük yaşamlarının büyük bir zaman dilimini okulda geçirmektedirler. Bu süreçte ders aralarında (teneffüslerde) vakit geçirdikleri okul bahçesi, sadece öğrenme alanı olmayıp aynı zamanda yaşama alanı, yani hareket, oyun, dinlenme, sosyal öğrenme (iletişim köşeleri, buluşma noktaları) ve doğayı keşfetme mekanı olmalıdır.
Buradan hareketle, Bartın Akpınar İlköğretim Okulu bahçesinin değişim ve dönüşüm sürecine geçilmiştir. Bu çerçevede, okul bahçesinin mevcut durum tespiti, öğrencilere yönelik anket çalışması ile Akpınar İlköğretim Okulu müdürü, ilgili öğretmenler, okul aile birliği ve velilerine yönelik bir bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Eğitim gören öğrenci sayısı, çocukların yaşı, istekleri ve gereksinimleri dikkate alınarak değerlendirmelere başlanmıştır. Değerlendirmeler doğrultusunda Bartın Akpınar İlköğretim Okuluna özgü okul bahçesine yönelik ekolojik ve pedagojik yaklaşım ile eğitimin destekleyicisi olan teneffüs aktivitelerine yönelik alan kullanımı ve mekansal önerileri içeren peyzaj tasarım projesi hazırlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Peyzaj Planlama ve Tasarım / Landscape Planning and Design |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3 |