BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Okul Bahçesinin Değişimi: Bartın Akpınar İlköğretim Okulu Peyzaj Projesi

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3, 0 - , 15.11.2013

Öz

Çocuk ve onun sağlıklı gelişimi için okul ve okul bahçesi birer mekan ve araçtır. Çocuklar günlük yaşamlarının büyük bir zaman dilimini okulda geçirmektedirler. Bu süreçte ders aralarında (teneffüslerde) vakit geçirdikleri okul bahçesi, sadece öğrenme alanı olmayıp aynı zamanda yaşama alanı, yani hareket, oyun, dinlenme, sosyal öğrenme (iletişim köşeleri, buluşma noktaları) ve doğayı keşfetme mekanı olmalıdır.

 

Buradan hareketle, Bartın Akpınar İlköğretim Okulu bahçesinin değişim ve dönüşüm sürecine geçilmiştir. Bu çerçevede, okul bahçesinin mevcut durum tespiti, öğrencilere yönelik anket çalışması ile Akpınar İlköğretim Okulu müdürü, ilgili öğretmenler, okul aile birliği ve velilerine yönelik bir bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Eğitim gören öğrenci sayısı, çocukların yaşı, istekleri ve gereksinimleri dikkate alınarak değerlendirmelere başlanmıştır. Değerlendirmeler doğrultusunda Bartın Akpınar İlköğretim Okuluna özgü okul bahçesine yönelik ekolojik ve pedagojik yaklaşım ile eğitimin destekleyicisi olan teneffüs aktivitelerine yönelik alan kullanımı ve mekansal önerileri içeren peyzaj tasarım projesi hazırlanmıştır.

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3, 0 - , 15.11.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Peyzaj Planlama ve Tasarım / Landscape Planning and Design
Yazarlar

Ayşe Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özdemir, A. (2013). Bir Okul Bahçesinin Değişimi: Bartın Akpınar İlköğretim Okulu Peyzaj Projesi. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(3).