Thespis’ten bu yana oyuncu; oyun metninin sahnede yeniden üretiminde asal malzeme olmuştur. Onun mask ile role bürünmesi, psikolojik yolculukla rol kişisiyle yakınlık kurması gibi tüm yöntemler aslında tek bir amaca hizmet eder: Seyirciyi o karaktere inandırmak, sahne ile seyir yeri arasında illüzyonu kurmak ya da kırmak. Metinlerarası bir düzlemde üç oyunda, oyuncunun varoluş sorgulaması yapılırken; elde ettiği rol, kazandığı itibar, iade ettiği itibar konuları iç içe geçer.
Thespis’ten bu yana oyuncu; oyun metninin sahnede yeniden üretiminde asal malzeme olmuştur. Onun mask ile role bürünmesi, psikolojik yolculukla rol kişisiyle yakınlık kurması gibi tüm yöntemler aslında tek bir amaca hizmet eder: Seyirciyi o karaktere inandırmak, sahne ile seyir yeri arasında illüzyonu kurmak ya da kırmak. Metinlerarası bir düzlemde üç oyunda, oyuncunun varoluş sorgulaması yapılırken; elde ettiği rol, kazandığı itibar, iade ettiği itibar konuları iç içe geçer.
Bölüm | DR |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 7 |