Şimdiye kadar yapılmış pek çok araştırma Yunan tarih yazıcılığı, edebiyatı ve tarih kitaplarındaki Yunanlı söylemini ve Türk imajını inceledi. Bu araştırmalar sayesinde Yunan anlatısında Türk imajının hangi koşullar altında nasıl şekillendiğine dair ayrıntılı bilgiye sahibiz. Bu çalışma şimdiye kadar Yunan edebiyatında Türk imajı alanında yapılan çalışmalara yeni bir halka eklemeyi amaçlar: Yunanistan ilkokul sisteminde kullanılan edebiyat kitaplarında var olan Türk imajını tespit ederek anlamlandırmayı amaçlar. Bu makalede Yunan ilkokullarında okutulan edebiyat kitapları incelenecektir. Kitapların içeriği, çocukların okuması için seçilen edebiyat metinleri, bu metinlerin sunumu için yazılan müfredat bilgileri ve bu bilgilerin pekiştirildiği alıştırma bölümleri araştırmanın içeriğini oluşturur. Makale bu edebiyat kitaplarında beliren Yunan kimliğini ve Türk imajını tespit etmeyi amaçlar. Bu kitapların içerdiği Türk imajının makalenin ilk kısmında kısaca özetlenen Yunan anlatısı ile ne kadar örtüştüğünü tespit etmeye çalışır. Edebi metinler aracılığı ile çizilen Türk imajının bir analizini sunar. Yunan anlatısının niçin bu imajı çizdiğini anlatmayı amaçlar.
A large number of studies have been carried out that analyze Greek history writing, Greek textbooks used in school curricula, and Greek fiction in general within the framework of national narratives and the image of “the other.” Thanks to research conducted in the field, we now have access to detailed information on the Greek narrative, the positioning of the image of “Greek” within this narrative, and the image of “the other,” which, in this context, is represented by the Turkish people with whom the Greeks share a common history. The study aims to add a new perspective to the research generally carried out on the subject, namely, what the image of a “Turk” represents in the Greek narrative. The main objective of the study is to identify and describe the image of the Turk in the textbooks students use in primary schools in Greece.
Subjects | Creative Arts and Writing |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2017 |
Submission Date | October 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 27 Issue: 2 |