Küçük çocukların üstbilişsel kararları ve fiziksel performanslarına ilişkin tahminleri üzerine yürütülmüş araştırmalar çocukların kendi performanslarını abartılı tahmin etme eğiliminde olduklarını göstermektedir. Bu çalışmada 48-72 ay arası anaokulu çocuklarının motor performanslarına ilişkin kararları ile üstbilişsel kararlardan öğrenme kararı ve bilme hissi kararlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bulgular motor performans kararlarının doğruluğunun öğrenme kararlarının doğruluğuna göre daha yüksek olduğunu göstermiştir. Çocukların bilme hissi kararları ile motor performans hislerinin doğruluğu arasındaki farklılaşma ise yalnızca bir motor görev için anlamlı bulunmuştur. Çocukların öğrenme kararları ve bilme hissi kararları arasında ve her bir motor görevin performans kararı ve performans hissinin doğruluğu arasında anlamlı farklılaşma olduğu, görevlere ilişkin performans hislerinin daha isabetli olduğu bulunmuştur. Çocukların üstbilişsel kararlarının ve motor görevlere dair kararlarının doğruluğu yaş grupları arasında farklılaşma göstermemiştir.
Üstbilişsel kararlar öğrenme kararı bilme hissi kararı fiziksel görev motor görev
Research on young children’s predictions regarding metacognitive and physical performance has shown that they tend to overestimate their performance. This study aims to compare the accuracy of judgments of learning and feeling of knowing with judgments of motor performance in preschoolers aged between 48 and 72 months. Results show that children’s judgment of their motor performance is more accurate than their judgment of learning. The difference between children’s feeling of knowing and their feeling of motor performance is present only in one motor task. A significant difference between the accuracy of children’s judgments of learning and feeling of knowing was found. It was also observed that there is a significant difference between the judgment of motor performance and feeling of motor performance in each motor task, i.e., children’s feeling of motor performance was more accurate. The accuracy of children’s metacognitive judgment and motor task judgment, however, was not different between different age groups.
judgment of learning feeling of knowing physical task motor task Metacognitive judgments motor task
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 1 |
Psikoloji Çalışmaları / Studies In Psychology / ISSN- 1304-4680