Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, , 193 - 206, 18.04.2021
https://doi.org/10.26650/jos.869555

Öz

Kaynakça

  • Huang, Xiaoying 黄晓颖. Duiwai Hanyu Ketang Jiaoxue Yishu 对外汉语课堂教学艺术. Beijing Yuyan Daxue Chubanshe 北京语言大学出版社. 2010.

Yabancı Dil Olarak Çince Öğretiminde Dinleme Dersi Öğretimi Sanatı

Yıl 2021, , 193 - 206, 18.04.2021
https://doi.org/10.26650/jos.869555

Öz

Dinleme dersi yabancı dil olarak Çince öğretiminde başlı başına beceri eğitimi dersidir. Modern toplumların ikinci dil öğrenmesindeki ana motivasyonu iletişim ihtiyacından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle ikinci dilin eğitim amacı, öğrencilere mutlak surette iletişim kurabilecek yeteneği kazandırmaktır. İkinci dilin girdi (input) yeteneği (dinleme ve okuma), çıktı (output) yeteneğinin (konuşma ve yazma) ön koşulu ve temelidir. Eğer karşı tarafın ne dediği bile anlaşılmıyorsa, iletişim etkinliği imkansız hale gelir. Dinleme dersini planlamamızdaki esas nokta budur. Yabancı dil olarak Çince dinleme öğretiminin nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği meseleleri üzerine farklı fikirler mevcut; kimileri görsel ve işitsel öncülüğü savunurken, kimileri dinleme ve konuşma birliğini savunmaktadır. Her birinin kendine özgü sebeplerinin olduğunu söyleyebiliriz. Bu çalışma, dinleme dersinin bağımsız bir ders türü olduğu öncülüğüne dayanmakta ve yabancı dil olarak Çince dinleme öğretiminin temel kuralları ile uygulama sanatını incelemektedir.

Kaynakça

  • Huang, Xiaoying 黄晓颖. Duiwai Hanyu Ketang Jiaoxue Yishu 对外汉语课堂教学艺术. Beijing Yuyan Daxue Chubanshe 北京语言大学出版社. 2010.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları
Bölüm Çeviri
Yazarlar

Lale Aydın 0000-0002-7144-2004

Yayımlanma Tarihi 18 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

Chicago Aydın, Lale. “Yabancı Dil Olarak Çince Öğretiminde Dinleme Dersi Öğretimi Sanatı”. Şarkiyat Mecmuası, sy. 38 (Nisan 2021): 193-206. https://doi.org/10.26650/jos.869555.