Hemen tüm ülkeler iç in önem tasiyan bir faaliyet alani olarak turizm, sagladigi gelir
dolayisiyla uluslararasi hizmet ticaretine konu sektörler arasinda ayricalikli bir yere sahiptir.
Turizm sektörü, uluslararasi ticarette önemli ölçüde pay elde edebilme açisindan büyük bir
potansiyel tasimaktadir. Çok sayida alt dali ile turizm, yogun bir hizmetler dizisini içerir.
Insanlarin dünyayi tanima ve anlama arzusuna ilaveten, ticarî faaliyetlerde meydana gelen
yogun hareketlenme, turizmin faaliyet hacmini yükseltmekte ve bu hâliyle sektörün önemi
daha da artmaktadir. Dolayisiyla ülkelerin sektöre yönelik bakisi da daha hassas bir nitelik
tasimaktadir. Bu durum, ülkemiz iç in de geçerliligini aynen korumaktadir.
Bu çalismada, turizm sektörünün Türkiye açisindan tasidigi önem ele alinmakta,
sorunlarina yönelik çözümlere yer verilmekte ve Türkiye’nin uluslararasi hizmet ticaretindeki
payini artirabilmesini saglamak amaciyla alinmasi gereken tedbirlere dikkat çekilmektedir.
Bunlardan evvel, Türkiye’nin uluslararasi hizmet ticaretindeki yerine iliskin bilgi verilmekte
ve sahip oldugu mukayeseli üstünlükler çerçevesinde potansiyel sektörleri tespit edilmektedir.
Ekinci, M. B. (2011). TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(33), 45-67.
AMA
Ekinci MB. TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. Aralık 2011;(33):45-67.
Chicago
Ekinci, Mehmet Behzat. “TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 33 (Aralık 2011): 45-67.
EndNote
Ekinci MB (01 Aralık 2011) TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 33 45–67.
IEEE
M. B. Ekinci, “TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ”, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 33, ss. 45–67, Aralık 2011.
ISNAD
Ekinci, Mehmet Behzat. “TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 33 (Aralık 2011), 45-67.
JAMA
Ekinci MB. TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011;:45–67.
MLA
Ekinci, Mehmet Behzat. “TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 33, 2011, ss. 45-67.
Vancouver
Ekinci MB. TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNDEKİ YERİ VE MUKAYESELİ ÜSTÜNLÜKLER ÇERÇEVESİNDE TURİZM SEKTÖRÜ. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011(33):45-67.