Bu çalışma uluslararası askerî öğrencilerin Türkiye algılarına odaklanmaktadır. Türkçede uluslararası askerî öğrencileri ve işleyişi ele alan literatür çok sınırlıdır. Çalışmanın amacı “Hava Harp Okulu”, “Deniz Harp Okulu” ve “Sağlık Bilimleri Üniversitesi”nde eğitim gören misafir askerî öğrencilerin, Türkiye’ye gelmeden önceki algılarını değerlendirmektir. Bununla beraber uluslararası askerî eğitimin stratejik önemi ve hedefleri çalışma kapsamında ele alınmıştır. Bu kapsamda nitel araştırma yönteminin olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun tespitinde amaçlı örneklemenin parçası olan maksimum çeşitlilik örneklemesi tercih edilmiştir. Veriler; Deniz Harp Okulunda eğitim gören 8, Hava Harp Okulunda eğitim gören 14, Sağlık Bilimleri Üniversitesi’nde eğitim gören 10 misafir askerî öğrenciyle yapılan derinlemesine görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Veriler oluşturulan “Misafir Askerî Personel Kültürel Etkileşim ve Uyum Değerlendirme Formu” ile toplanmıştır. Görüşmeler ortalama 30-35 dakika sürmüş ve ses kaydı vasıtasıyla çözümlenmiştir. Çözümlemeler araştırmacı ve danışmanı tarafından bağımsız olarak Maxqda nitel veri analizi programıyla kodlanarak sınıflandırılmıştır. Analizler sonucunda geleceğin potansiyel askerî liderlerinin tercihlerinin şekillenmesinde Türkiye’nin yumuşak gücünün sınırlı olduğu görülmüştür. Belirtilen bölgelerdeki yumuşak gücünün arttırılması ve programın daha profesyonel bir işleyişe sahip olması gerekliliği tespit edilmiştir. Öğrencilerin Türkiye hakkında bilgilerinin çok sınırlı olduğu belirlenmiştir. Kısıtlı bilgilerinin ise sırayla dini, turizm, spor faaliyetleri, film ve dizi sektöründen kaynaklı olduğu değerlendirilmiştir. Programın emsal örnekleri gibi daha profesyonel ve çok boyutlu çerçevede ele alınarak geliştirilmesinin önemli olduğu vurgulanmıştır.
Askerî sosyoloji Askerî diplomasi Kamu diplomasisi Güvenlik diplomasisi Uluslararası askerî öğrenci Misafir askerî personel
This research focuses on international military students’ perceptions of Türkiye. Very few studies in the literature in Türkiye are found to have dealt with international military education and students. The purpose of this study is to evaluate the perception of foreign military students studying at the Air Academy, Naval Academy, and Health Sciences University prior to arriving in Türkiye. In addition, the study deals with the strategic importance and purpose of international military education. In this context, the study uses the phenomenological design, a qualitative research method. Maximum variation sampling, a purposive sampling method, was used to determine the study group. The study used in-depth interviews applying the Foreign Military Personnel Cultural Interaction and Integration Evaluation Form to collect data from eight foreign military personnel studying at the Naval War College, 14 foreign military personnel studying at the Air Force Academy, and 10 foreign military personnel studying at the University of Health Sciences. The interviews lasted an average of 30-35 minutes, after which the audio recordings were analyzed. The researcher and advisor separately coded and classified the data using the qualitative data analysis program MAXQDA. As a result of the analysis, the exchange program was concluded to have a more strategic structure than the general international student exchange program and the student to have very minimal knowledge about Türkiye. Thes study evaluated that their existing knowledge to be based on religion, tourism, sports activities, films, and TV series. The study has determined the exchange program to need to be handled and developed more professionally and multidimensionally in a way similar to its counterparts.
Military sociology Military diplomacy Public diplomacy Security diplomacy International military students Visiting military personnel
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |