Yapılan bu çalışma, gelenek ile modernite arasında şekillenip popüler kültürden beslenen ve seksen sonrası
Türkiye’de yaşanan sosyolojik gelişmelere koşut olarak ortaya çıkan yeni Ankaralı müzik anlayışını bütüncül bir
bakış açısıyla tanımlamayı amaçlamaktadır. Burada Ankaralı müziği iki temel dinamik üzerinde ele alınacaktır. Bu
müziğin sosyo-kültürel yanı merkez-çevre diyalektiğinden hareketle Başkentin geçirdiği modernlik deneyiminin
bir sonucu olarak ortaya çıkarken, müziksel bağlamı gelenek üzerinden gerçekleşen üslup, sound, söylem
ve eğlence mekânlarıyla vücut bulmaktadır. Belirli bir kitle tarafından değer atfedilmesi, çalgı ve repertuvar
bakımından ayırt edilebilmesi, küresel eklemlenmeye dolayısıyla değişmeye ve yeniliğe açık olması ise Ankaralı
müziğini farklı kılan stratejiler olarak öne çıkmaktadır.
Arabesk Ankaralı müziği Ankara halk müziği Yerel sound Elektrosaz
This study aims to define the concept of new Ankaralı music from a holistic viewpoint, which was shaped by
both modernity and tradition and fed by popular culture, and which emerged corresponding to the sociological
events that occurred in Turkey after 1980. Here, Ankaralı music will be discussed in terms of two basic dynamics.
While the socio-cultural aspect of this type of music arises from the modernization of the capital based
on the dialectics of center-periphery, its musical context is based on traditional style, sound, discourse, and
entertainment venues. It is attributed a value by a certain group of people; it can be distinguished in terms of
instruments and repertory, and it is open to global articulation, and therefore to change and innovation, which
come to the fore as the strategies that make Ankaralı music unique.
New Ankaralı music Ankara folk music Local sound Elektrosaz Arabesk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 1 |