Temel söylem kaynağı olarak medya anlatıları ve özellikle haberler ulusların ve ulusal kimliklerin inşa ve temsilinde özel bir rol oynarlar. Bu nedenle Türkiye ve Türk kimliğinin Batı medyasında nasıl inşa edildiğini anlayabilmek için haber söylem stratejileri incelenmelidir. Bu çalışma, Britanya basınının iki önemli gazetesi olan The Guardian ve The Times’ da Türkiye ve Türk kimliğinin Şarkiyatçı inşasına ilişkin sorunlara işaret etmekte, liberal ve muhafazakâr nitelikteki bu iki gazetenin de Türkiye’yi Avrupadışı bir mekan ve kültür, Türk kimliğini de grupdışı-öteki olarak temsil eden Şarkiyatçı bir söylemi yeniden ürettiklerini tartışmaktadır. The Guardian ve The Times gazetelerinin 2004 yılı içinde Türkiye’nin AB üyeliğine ilişkin haberlerinde inşa edilen Şarkiyatçı söylem kullanılan göndergesel, adlandırma ve yüklem stratejilerinde açıkça görülebilmektedir.
Şarkiyatçılık eleştirel söylem analizi Britanya basını Türkiye'nin inşası Türk kimliğinin inşası
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 24 |