Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kant ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk

Yıl 1947, Cilt: 2 Sayı: 4-5, 289 - 289, 31.03.2014

Öz

M. Scheler'in "İnsan ve kainattaki yeri" adlı eserini geçen sene tercüme ve neşretmiş -olan Doçent Takıyettin l\/fengüşoğlu bu kitabında Kant ile Scheler'in insan felsefelerini karşılaştırmakta ve ikisi arasındaki müşterek nokta.lan göstermiye çalışmaktadır. lVl:uharrire göre her iki_ filozof insanla diğer varlıklar arasında mahiyet farkı görmeleri, insanı muhtar bir saha diye kabul etmeleri itibariyle eski felsefelerden ayrılırlar ve bu bakımdan felsefi antropoloji'nin kurulmasına zemin hazırlarlar. Fakat onlarda eksik olan cihet insanın bütün halinde görülmemesi, bilakis eski dinler ve metafiziklerin tesiri altında insanın mahiyetinde asli ve irca edilmez bir ikilik görmeleridir. Ruh - beden, madde - mana, fenomen - nomen, hayat - Geist, ilah.:. şekillerinde ifade edilen bu ikilik gerek Kant, gerekse Scheler'de felsefi antropolojinin bütün felsefi problemlerin temeli ve hareket noktası olarak alınmam<en mühim problemin ethik problem sayılmasından ileri gelmektedir. ından,>

Kaynakça

  • -

Kant ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk

Yıl 1947, Cilt: 2 Sayı: 4-5, 289 - 289, 31.03.2014

Öz

M. Scheler'in "İnsan ve kainattaki yeri" adlı eserini geçen sene tercüme ve neşretmiş -olan Doçent Takıyettin l\/fengüşoğlu bu kitabında Kant ile Scheler'in insan felsefelerini karşılaştırmakta ve ikisi arasındaki müşterek nokta.lan göstermiye çalışmaktadır. lVl:uharrire göre her iki_ filozof insanla diğer varlıklar arasında mahiyet farkı görmeleri, insanı muhtar bir saha diye kabul etmeleri itibariyle eski felsefelerden ayrılırlar ve bu bakımdan felsefi antropoloji'nin kurulmasına zemin hazırlarlar. Fakat onlarda eksik olan cihet insanın bütün halinde görülmemesi, bilakis eski dinler ve metafiziklerin tesiri altında insanın mahiyetinde asli ve irca edilmez bir ikilik görmeleridir. Ruh - beden, madde - mana, fenomen - nomen, hayat - Geist, ilah.:. şekillerinde ifade edilen bu ikilik gerek Kant, gerekse Scheler'de felsefi antropolojinin bütün felsefi problemlerin temeli ve hareket noktası olarak alınmam

Kaynakça

  • -
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilmi Ziya Ülken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 1947 Cilt: 2 Sayı: 4-5

Kaynak Göster

APA Ülken, H. Z. (2014). Kant ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk. İstanbul University Journal of Sociology, 2(4-5), 289-289.
AMA Ülken HZ. Kant ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk. İstanbul University Journal of Sociology. Ekim 2014;2(4-5):289-289.
Chicago Ülken, Hilmi Ziya. “Kant Ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk”. İstanbul University Journal of Sociology 2, sy. 4-5 (Ekim 2014): 289-89.
EndNote Ülken HZ (01 Ekim 2014) Kant ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk. İstanbul University Journal of Sociology 2 4-5 289–289.
IEEE H. Z. Ülken, “Kant ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk”, İstanbul University Journal of Sociology, c. 2, sy. 4-5, ss. 289–289, 2014.
ISNAD Ülken, Hilmi Ziya. “Kant Ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk”. İstanbul University Journal of Sociology 2/4-5 (Ekim 2014), 289-289.
JAMA Ülken HZ. Kant ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk. İstanbul University Journal of Sociology. 2014;2:289–289.
MLA Ülken, Hilmi Ziya. “Kant Ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk”. İstanbul University Journal of Sociology, c. 2, sy. 4-5, 2014, ss. 289-.
Vancouver Ülken HZ. Kant ve Herder’in Tarih Anlayışları, Macit Gökberk. İstanbul University Journal of Sociology. 2014;2(4-5):289-.