J. Monnerot, Fransız sosyolojisinin bütün insan ilimlerini kucaklamak istiyen geniş tezine karşı ileri sürülen ve Ch. Andler zamanından başlayan itirazları toplayarak içtimai olguların Durk-heim'in tabiriyle birer şey gibi tetkik edilip edilemiyeceğini araştırıyor ve dayandığı kaynaklardan cesaret alarak kitabını menfi cevapla bitiriyor. Müellife göre insan muayyen zamanda ve yerde kain olan şartlı bir varlıktır. Onun mevcudiyeti kendisi için olan bu şartlardan ayrılarak mücerret ve umumi bir tarzda tetkik edilemez. Existentialiste bir görüşle işe başlayan Monnerot için sosyoloji ancak bu kayıtlı ve şartlı insani varlığın bir manzarasını aydınlattğı nisbette meşru olur. Sevgi ve kin bizim en yakın bilgi aletlerimizdir. Onlardan sıyrılarak insani varlığa fizik objeler gibi bakmaya imkan yoktur.
J. Monnerot, Fransız sosyolojisinin bütün insan ilimlerini kucaklamak istiyen geniş tezine karşı ileri sürülen ve Ch. Andler zamanından başlayan itirazları toplayarak içtimai olguların Durk-heim'in tabiriyle birer şey gibi tetkik edilip edilemiyeceğini araştırıyor ve dayandığı kaynaklardan cesaret alarak kitabını menfi cevapla bitiriyor. Müellife göre insan muayyen zamanda ve yerde kain olan şartlı bir varlıktır. Onun mevcudiyeti kendisi için olan bu şartlardan ayrılarak mücerret ve umumi bir tarzda tetkik edilemez. Existentialiste bir görüşle işe başlayan Monnerot için sosyoloji ancak bu kayıtlı ve şartlı insani varlığın bir manzarasını aydınlattğı nisbette meşru olur. Sevgi ve kin bizim en yakın bilgi aletlerimizdir. Onlardan sıyrılarak insani varlığa fizik objeler gibi bakmaya imkan yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Kitap Değerlendirmeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1947 Cilt: 2 Sayı: 4-5 |