Bu araştırma İngiltere’deki Türk öğrencilerin kültürleşme tercihlerinin cinsiyet, yaş, doğum
yeri, okulda ve İngiltere’de bulunma yılı değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ve okula aidiyet duygusunu yordayıp yordamadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada
ilişkisel desen kullanılmış olup; çalışma grubunu Türklerin yoğun olarak yaşadığı Londra’dan küme
örnekleme tekniğiyle seçilen 7 İngiliz okulundaki Key Stage 3, Key Stage 4 ve 16 yaş sonrası aşamasındaki
275 Türk öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrenciler kültürleşme tercihlerini en yüksek ortalamayla
bütünleşme tercihinde değerlendirirlerken, bu tercihi sırasıyla ayırma, aykırılaşma ve erime takip
etmektedir. Araştırmada öğrencilerin bütünleşme tercihleri cinsiyet, okulda bulunma yılı ve doğum
yeri değişkenlerine göre; ayırma tercihleri yaş, doğum yeri, okulda ve İngiltere’de bulunma yılı değişkenlerine göre; erime tercihleri ise doğum yeri değişkenine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.
Ayrıca öğrencilerin bütünleşme tercihleri okula aidiyet duygularını olumlu yönde; reddedilmişlik
duygularını ise olumsuz yönde yordamaktadır.
İngiltere Türk öğrenciler kültürleşme kültürleşme tercihleri okula aidiyet duygusu
This study aims to determine whether acculturation preferences of Turkish students in
England show significant differences with respect to varibles of sex, age, birth of place, year in England,
year in school and this preferences predict sense of belonging to school. Correlational research design
is used in the study. Sample of the study consists of 275 Turkish students attending Key Stage 3, Key
Stage 4 and Post-16 at 7 different schools in London where Turks live intensively. The participants
of the study are chosen via cluster sampling technique. Students’ first acculturation preference is
found as integration, second preference as separation, third preference as marginalization and their
last preference is found as assimilation. The integration preferences of students show significant
differences regarding variables of sex, birth of place, year in school; separation preferences of students
show significant differences according to age, birth of place, year in school and England; assimilation
preferences of students show significant differences with respect to variables of birth of place.
Moreover, it is found that Turkish students’ integration preferences predict their sense of belonging to
their school positively; while negatively predicting their feelings of rejection
England Turkish students acculturation acculturation preferences sense of belonging to school
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 30 |