Bu çalışmanın
amacı, otizmli çocuklarda farklı egzersiz eğitimlerinin sportif performansa
etkilerini araştırmaktır. Çalışmaya 40 otizmli çocuk alınmıştır. Otizmli
öğrencilerimizin ortalama değerleri yaş; 6,44±1,10 yıl, otizm derecesi;
53,97±21,56, boy; 108,23±13,07 cm, kilo; 26,31± 5,89 kg olarak tespit
edilmiştir. Tüm olgulara, Bruininks- Oseretsky Motor Yeterlilik
Testi
değerlendirmeleri yapılmıştır. Egzersiz becerileri
8 hafta boyunca, haftada 3 gün ve günde 45 dakika süre ile yanlışsız öğretim yöntemlerinden
biri olan “ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim” tekniği kullanılarak
uygulanmıştır. Her iki grubun, eğitim öncesi ve sonrası test sonuçları karşılaştırıldığında,
denge motor yetenek ve fiziksel uygunluk test sonuçları arasında istatistiksel
olarak p<.001 düzeyinde anlamlı fark bulunmuştur. Söz konusu farklılık ön
test lehine gerçekleşmiştir. Grup uygulamaları sonunda kişiler beceri testi
zorlaştıkça performans anlamlı biçimde azalmıştır. Ancak eğitim sonrası,
gruptaki olguların sportif performansı %60 artmıştır. Çalışma sonunda egzersiz
programının sportif performansı ve fiziksel uygunluğu geliştirdiği
saptanmıştır. Bu egzersizlerin stereotip davranışları azaltma konusunda da
olumlu sonuç verdiği belirlenmiştir. Ülkemizdeki otizm, öğrenme güçlüğü tanılı
özel gereksinimi olan çocukların sayısı ve bu çocukların fiziksel aktiviteye
katılım fırsatlarının yetersizliği dikkate alındığında, özel eğitim uzmanında
yer aldığı farklı disiplinlerle birlikte spor fizyoterapistleri, egzersiz ve
spor yapmaya olanak tanıyacak daha çok etkinlik planlamalı ve düzenlemelidir.
Bu çalışma sonuçları, sistematik olarak yapılan uzun süreli egzersiz
programının, otistik çocuklarda motor performansı ve fiziksel uygunluğu
geliştirdiği göstermiştir.
The purpose of this study is to investigate the
effect of different exercise training on sportive performance in autistic
children. Fourty autistic children were included in this study.. The average values
of the autistic children have been determined as; Age; 6.44+-1.10 yrs, autism level ;53.97+- 21.56, height;108.23 +-13.07 cm,
weight;26.31+-5.89kg. In all cases, Bruininks-Oseretsky Motor Competence Test evaluations were conducted. Skill
exercises have been applied by using “gradually reducing clues
technique”, which is one of the mistake free learning methods, for 8 weeks,
3days/week and 45 minutes/day. When pre and
post-training result of the both groups have been compared, a significant
p<.001 level difference had been found between the Balance-Motor
Ability Test and Physical Fitness Test results. Mentioned difference was
in favour of
the pre-test. After the group applications, as the ability test got harder, the
performances were dropped significantly. However, after the training,
the sportinve performance
of the cases in the group increased by 60%. After the study it has been
determined that the sportive performance of the exercise programme increases the physical
fitness. It has been determined that these exercises also have a positive
effect on reducing stereotyped behaviors. Considering the autism in our country, the
number of children with special needs diagnosed with learning disabilities and
the inadequacy of these children's opportunities to participate in physical
activity, sport physiotherapists with different disciplines involved in
special education specializations should plan and organize more activities that
will allow them to do exercise and sports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |