İnsanoğlunun
paradoksal karşı karşıya kaldığı çevre sorunlarının çözümü için gereken yüksek
çevre bilinci ve doğru çevre yönetimine ilişkin çabalar giderek artmaktadır.
Dünyada gerek bireysel ve gerekse toplumsal açıdan tehlike ve önem arz eden
çevre sorunu Türkiye için de aynı nitelikleri göstermektedir. Bireylerin
bilinçlenerek bu sorunların yönetiminde etkin rol alabilmesi temel hedef olarak
tanımlanabilmektedir. Bu sebeplerle mevcut çalışmada çevre kirleticilerinden
biri olarak katı atıklar irdelenmekte, yenilikçi ve yönlendirici özellikleri
ile üniversite gençlerinin söz konusu atıklara ilişkin tutum ve davranışları
sayısal olarak ele elınmaktadır. Katı atıklardan haberdarlık ve bilgi
düzeyleri, yanı sıra atık toplama girişimlerine olan katılım düzeyleri, ile
okul başarıları arasındaki sebep sonuç analizleri, devlet-özel okul, eğitim
görülen bilim (sosyal bilimler-fen bilimleri-güzel sanatlar) dalları ve
sınıflar ( ön lisans lisans ve yüksek lisans seviyeleri) bazında
karşılaştırmalı olarak ele alınmaya çalışılmıştır. Çalışma örneklem yöntemi
kullanılarak İstanbul ilinde 6 üniversite, 1 meslek yüksek okulundaki farklı
fakülte, bölüm ve sınıflarda okuyan
toplan 447 öğrenci ile yüz-yüze görüşmeler yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Ayrıca
katı atıklardan biri olarak kağıt ve kağıt ürünlerine ilişkin yıllık tüketim
miktar ve harcamaları da çalışma kapsamında tahmin edilmeye çalışılmıştır. Söz
konusu inceleme ve analizlerde temel ve ileri istatistik teknik ve testlerden kullanılarak
etkinliğin arttırılmasına ve sorunun çözümüne katkı sağlayabilecek sonuçlara
ulaşılmaya gayret edilmiştir. Çalışma sonucunda katı atık ve hatta atık kavramı konusunda
fikri olmayan önemli oranda bir öğrenci grubuna rastlanmıştır. Ayrıca çevre ve
katı atık konusunda öğrencilerin okuduğu üniversitenin devlet ya da özel olması
ile eğitim görülen bilim dalları arasında farklılıklara rastlanmıştır. Yanı
sıra Öğrenci başarısının okullarda uygulanan katı atık toplama uygulamalarıyla
ilgilenme üzerinde negative bir etkisinin olduğu yani bireyin derslerinde
başarılı olması durumunda bu uygulamalara daha az ilgilenmeye başladığı tespit
edilmiştir.
Katı Atık İstatistikleri Çevre Araştırmaları İstatistik Analizler Öğrencilerin Tutum ve Davranışları
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2013 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 64-65 |