Sağlık sektöründe kalite anlayışının gelişmesiyle birlikte, hizmet
kalitesinin en önemli göstergelerinden biri olan “hasta memnuniyeti”
kavramı da önem kazanmaya başlamıştır. Bu çalışmada Türkiye’deki
kamu hastanelerinde hasta memnuniyeti, SERVQUAL yöntemi esas
alınarak, ölçülmeye çalışılmıştır. Buna göre hasta memnuniyeti beş
faktörde ele alınmıştır. Bu faktörler somut (elle tutulur) unsurlar,
güvenilirlik, cevap verme, empati ve güvendir. Ayrıca hastalara genel
olarak aldıkları hizmetten memnun olup olmadıkları da sorulmuştur.
Araştırma hastaların, hastanelerden veya hastane yönetimlerinden
ziyade doktorlardan memnuniyetine odaklanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 59 |