This article defines and discusses the
blocking practice apparent in Israeli fine art photography of the last decade
of the twentieth century and the first decade of the twenty-first century. The
blocking practice is used in landscape photography and it is essentially
realized when the photographer positions his main object in the center of the
composition and so close to the picture plane in a way that blocks the viewer's
field of vision and hides most of the other objects in the picture. The article
presents it as an active and harsh practice and divides its embodiments in
four: The first associated with Israeli building culture, the second with
Israeli obsession with security measures, the third with segregation in the
Israeli sphere and the last which is dubbed as "The Beautiful Block".
The article clearly presents this practice as the most significant formative
measure in contemporary Israeli photography which sets it apart from other
currents in international landscape photography.
Cite this article as: Rosen, Jochai,
“Active Block: The Blocking Practice in Contemporary Israeli Fine Art
Photography”, Turk J Hist, issue 69 (2019), p.195-219.
Bu makale İsrail güzel sanatlar
fotoğrafçılığında yirminci yüzyılın son on yılı ve yirmi birinci yüzyılın ilk
on yılı arasında görülen engelleme uygulamasını tanımlamakta ve tartışmaktadır.
Bu uygulama manzara fotoğrafçılığında kullanılır: Fotoğrafçı ana nesnesini
kompozisyonun merkezine, resim düzlemine o kadar yakın yerleştirir ki
izleyicinin görüş alanını engeller ve resimdeki diğer nesnelerin çoğunu saklar.
Makale bunu aktif ve katı bir uygulama olarak sunmakta ve somut örneklerini
dörde ayırmaktadır: İsrail inşaat geleneği, İsrail’in güvenlik önlemleri
saplantısı, İsrail kültüründeki ayrımcılık ve “Güzel Engel” olarak adlandırılan
teknik. Makale bu uygulamayı çağdaş İsrail fotoğrafçılığını diğer uluslararası
manzara fotoğrafçılığı akımlarından ayıran önemli bir şekillendirici ilke
olarak ele almaktadır.
Cite this article as: Rosen, Jochai,
“Active Block: The Blocking Practice in Contemporary Israeli Fine Art
Photography”, Turk J Hist, issue 69 (2019), p.195-219.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 69 |