Türk âşıklık geleneğinin dayandığı temel öğretim yöntemi usta— çırak ilişkisidir. Toplumun değer yargılarından kaynaklanan usta-çırak ilişkisi, tarih boyunca âşıklık geleneğini nesilden nesile intikal ettiren ve geleneği şekillendiren önemli unsurlardan biri olmuştur. Aşıklık geleneği içerisinde önemli bir yere sahip olan usta—çırak ilişkisi geçmişten günümüze kadar yaşamış olan âşıklar arasında bilgi, görgü ve tecrübenin iletimini sağlayan bir köprü vazifesi görmüş, bunun sonucu olarak da âşık kollarının meydana gelmesini sağlamıştır. Bu makalede; âşık edebiyatının temsilcileri olan âşıkların usta—çırak ilişkisi içerisinde nasıl yetiştikleri, çırakların ustalarından aldıkları edebî ve meslekî terbiye ile eğitimin nasıl olduğu Kars yöresindeki âşıklar ele alınarak incelenmiştir. Çalışmamızda yazılı kaynaklardan faydanıldığı gibi yöre âşıklarından derleme yoluyla önemli veriler elde edilmiş ve bu verilerden hareket edilerek usta—çırak ilişkisinin mahiyeti ortaya konulmaya çalışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2012 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 36 Sayı: 36 |