BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 48 Sayı: 48, 63 - 70, 21.01.2014

Öz

Bediiyye ve Kaside-i Masnua are generally used as synonyms and in certain works we sometimes encounter with such judgements that there happen to be no difference between the two. Within this study, we are going to try to argue if they are the same and determine if there is any difference.

Kaynakça

  • Ayverdi, İlhan (2006). Misalli Büyük Türkçe Sözlük, İstanbul: Kubbealtı.
  • Ceyhan, Adem (1997). Bedr-i Dilşâd’ın Murâdnâmesi, Ankara: MEB.
  • Çavuşoğlu, Mehmed (1986). “Kasîde”, Türk Dili Türk Şiiri Özel Sayısı II Divan Siiri, S. 415-416-417, (Temmuz-Ağustos-Eylül) ss. 17-76.
  • Değirmençay, Veyis (1999). “Mevlana Şemsüddin-i Berdei ve Masnu Kasidesi”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 13 (1999), s. 175.
  • Değirmençay, Veyis (2000). İran Edebiyatında Bedî‘iyye veya Kasîde-i Masnû‘a, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi.
  • Değirmençay, Veyis (2006). “Zahîr-i Fâryâbî’nin Masnû‘ Kasîdesi”, Nüsha Şarkiyat Araştırmaları Dergisi, VI/20 (Kış 2006), s. 7-30.
  • Eren, Cüneyt (2005). Peygamberimize Adanmış Sözler: Bediiyyat, İzmir: Sütun Yayınları.
  • Güleç, İsmail (2001). “Gelibolulu Müslihuddin Sürûrî, Hayatı, Kişiliği, Eserleri ve Bahrü’l-Maârif İsimli Eseri” The Ottoman Studies-Osmanlı Araştırmaları, XXI, 211- 236. 8 Benzerlik sadece kasidelerde değil, şairleri arasında da vardır. Her iki şair de Nakşî tarikatına mensuptur. Bunun yanında her ikisinin de medrese eğitimi vardır ve hem âlim, hem şair, hem de mutasavvıftır.
  • Güleç, İsmail (2013). Sürûrî’nin Şehzâde Mustafa Mersiyesi yahut Kaside-i Masnua, İstanbul: Kitabevi.
  • İpekten, Haluk (1994). Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Kaçar, Mücahit (2011). ¨Türkçe Telîf Edilmiş Bir Belagat Kitabı: Şerîfî‘nin HadikatülFünûn İsimli Eseri¨, İÜ Türkiyat Mecmuası 22, s. 211-238.
  • Kandemir, M. Yaşar (2012). ¨Ümmü Zer Hadisi¨, TDV İslam Ansiklopedisi 42, İstanbul: TDV, 333-334.
  • Kılıç, Hulusi (1992). ¨Bedîiyyât¨, TDV İslam Ansiklopedisi 5, İstanbul: TDV, 323-324.
  • Kut, Günay (2003). ¨Lâmi‘î Çelebi¨, TDV İslam Ansiklopedisi 27, İstanbul: TDV.
  • Saraç, M. A. Yekta (2004). “Selahaddin Uşşâkî’nin Belâgat ile İlgili Eseri ve Bu Eserdeki Edebî Terimler”, İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, S. XXXI, s. 281-318. Saraç, Yekta (2006 a
  • ). ¨Şerhler¨, Türk Edebiyatı Tarihi II. ed. Talat Sait Halman vd, Ankara: Kültür Bakanlığı, 121-132. Saraç, Yekta (2006). Klasik Edebiyat Bilgisi Belagat, 4. Bs., İstanbul: Gökkubbe.
  • Şafak, Yakup (1991) Sürûrî’nin Bahrü’l-Maârif’i ve Enîsü’l-Uşşâk ile Mukayesesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi.
  • Şenel, Abit (1988). Hüsn-i Dil Lâmi‘î Çelebi (Mukayeseli Metin Neşri). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, Suat (1992). ¨Bedî’¨, TDV İslam Ansiklopedisi 5, İstanbul: TDV, 321-322.

Kasîde-i Masnû'a İle Bedî'iyye Aynı Şey Midir?

Yıl 2013, Cilt: 48 Sayı: 48, 63 - 70, 21.01.2014

Öz

Kasîde-i Masnû'a İle Bedî'iyye Aynı Şey Midir?

Kaynakça

  • Ayverdi, İlhan (2006). Misalli Büyük Türkçe Sözlük, İstanbul: Kubbealtı.
  • Ceyhan, Adem (1997). Bedr-i Dilşâd’ın Murâdnâmesi, Ankara: MEB.
  • Çavuşoğlu, Mehmed (1986). “Kasîde”, Türk Dili Türk Şiiri Özel Sayısı II Divan Siiri, S. 415-416-417, (Temmuz-Ağustos-Eylül) ss. 17-76.
  • Değirmençay, Veyis (1999). “Mevlana Şemsüddin-i Berdei ve Masnu Kasidesi”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 13 (1999), s. 175.
  • Değirmençay, Veyis (2000). İran Edebiyatında Bedî‘iyye veya Kasîde-i Masnû‘a, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi.
  • Değirmençay, Veyis (2006). “Zahîr-i Fâryâbî’nin Masnû‘ Kasîdesi”, Nüsha Şarkiyat Araştırmaları Dergisi, VI/20 (Kış 2006), s. 7-30.
  • Eren, Cüneyt (2005). Peygamberimize Adanmış Sözler: Bediiyyat, İzmir: Sütun Yayınları.
  • Güleç, İsmail (2001). “Gelibolulu Müslihuddin Sürûrî, Hayatı, Kişiliği, Eserleri ve Bahrü’l-Maârif İsimli Eseri” The Ottoman Studies-Osmanlı Araştırmaları, XXI, 211- 236. 8 Benzerlik sadece kasidelerde değil, şairleri arasında da vardır. Her iki şair de Nakşî tarikatına mensuptur. Bunun yanında her ikisinin de medrese eğitimi vardır ve hem âlim, hem şair, hem de mutasavvıftır.
  • Güleç, İsmail (2013). Sürûrî’nin Şehzâde Mustafa Mersiyesi yahut Kaside-i Masnua, İstanbul: Kitabevi.
  • İpekten, Haluk (1994). Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Kaçar, Mücahit (2011). ¨Türkçe Telîf Edilmiş Bir Belagat Kitabı: Şerîfî‘nin HadikatülFünûn İsimli Eseri¨, İÜ Türkiyat Mecmuası 22, s. 211-238.
  • Kandemir, M. Yaşar (2012). ¨Ümmü Zer Hadisi¨, TDV İslam Ansiklopedisi 42, İstanbul: TDV, 333-334.
  • Kılıç, Hulusi (1992). ¨Bedîiyyât¨, TDV İslam Ansiklopedisi 5, İstanbul: TDV, 323-324.
  • Kut, Günay (2003). ¨Lâmi‘î Çelebi¨, TDV İslam Ansiklopedisi 27, İstanbul: TDV.
  • Saraç, M. A. Yekta (2004). “Selahaddin Uşşâkî’nin Belâgat ile İlgili Eseri ve Bu Eserdeki Edebî Terimler”, İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, S. XXXI, s. 281-318. Saraç, Yekta (2006 a
  • ). ¨Şerhler¨, Türk Edebiyatı Tarihi II. ed. Talat Sait Halman vd, Ankara: Kültür Bakanlığı, 121-132. Saraç, Yekta (2006). Klasik Edebiyat Bilgisi Belagat, 4. Bs., İstanbul: Gökkubbe.
  • Şafak, Yakup (1991) Sürûrî’nin Bahrü’l-Maârif’i ve Enîsü’l-Uşşâk ile Mukayesesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi.
  • Şenel, Abit (1988). Hüsn-i Dil Lâmi‘î Çelebi (Mukayeseli Metin Neşri). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, Suat (1992). ¨Bedî’¨, TDV İslam Ansiklopedisi 5, İstanbul: TDV, 321-322.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Güleç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Ocak 2014
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 48 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Güleç, İ. (2014). Kasîde-i Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?. Türk Dili Ve Edebiyatı Dergisi, 48(48), 63-70.
AMA Güleç İ. Kasîde-i Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi. Ocak 2014;48(48):63-70.
Chicago Güleç, İsmail. “Kasîde-I Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?”. Türk Dili Ve Edebiyatı Dergisi 48, sy. 48 (Ocak 2014): 63-70.
EndNote Güleç İ (01 Ocak 2014) Kasîde-i Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi 48 48 63–70.
IEEE İ. Güleç, “Kasîde-i Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?”, Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, c. 48, sy. 48, ss. 63–70, 2014.
ISNAD Güleç, İsmail. “Kasîde-I Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?”. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi 48/48 (Ocak 2014), 63-70.
JAMA Güleç İ. Kasîde-i Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi. 2014;48:63–70.
MLA Güleç, İsmail. “Kasîde-I Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?”. Türk Dili Ve Edebiyatı Dergisi, c. 48, sy. 48, 2014, ss. 63-70.
Vancouver Güleç İ. Kasîde-i Masnû’a İle Bedî’iyye Aynı Şey Midir?. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi. 2014;48(48):63-70.