Toplumlarda
kişilerin en temel ihtiyaçlarını karşılamada büyük önem taşıyan alışveriş insanlığın
ilk oluşumundan beri kent yaşamının merkezinde yer almaktadır. Alışveriş seyahatlerin ve tatillerin en önemli harcama yapılan
kalemlerinden biridir. Tarihinde önemli
imparatorluklara başkentlik yapmış olan İstanbul, kuşkusuz kent yaşamının
gerekleri olan aktiviteler için de özellikli mekânlar barındırmıştır. Roma
İmparatorluğunda Mese, Bizans İmparatorluğunda Forumlar, Osmanlı
İmparatorluğunda Kapalı Çarşı, İstanbul’da alışveriş eyleminin gerçekleştiği
özellikli kentsel mekânlardır. Bu çalışmada yarım
yüzyıl gibi kısa bir zaman dilimi içerisinde Kapalı Çarşı’nın kent merkezi olma
konumundan fiziksel ve sosyal açıdan yıpranmış bir bölge olma konumuna
gelmesindeki mevcut sorunlar irdelenmiş ve bu bağlamda bölgenin potansiyelleri
üzerinde durularak kent içindeki eski önemini kazanması için önerilerde
bulunulmuştur. Ayrıca, bu bildiride; Kapalı Çarşı’nın
güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditleri belirlenerek, olması gereken
işletme amaçlarına etkin ve verimli bir şekilde ulaşmayı sağlayacak eylem dizileri
oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu çalışma 2015 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalında bitirilen Yüksek Lisans tezinin
güncelleştirilmiş özetidir.
Konular | Turizm (Diğer) |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |