AMAÇ: Spor endüstrisinde spor klüpleri ve organizasyonları etkinlik, organizasyon ya da lisanslı ürünlerinden önce blog, resim, video biçimlerinde tutundurma bilgileri oluşturmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı Facebook’u futbol klüpleri için pazarlama aracı olarak kullanarak tanımlayıcı bir analiz oluşturmak ve gelecekte yapılacak olan nicel ve nitel çalışmalara ışık turmaktır. Türk Süper Lig’inden 5 takıma içerik analizi uygulanmıştır. Bu çalışmada araştırmacılar Facebook’un genel özelliklerini ve pazarlama aktivitelerini analiz etmişlerdir.
In sports industry by using social media sports clubs or organizations generate promotional information in the form of blogs, photos and videos prior to their events, organizations or about their licensed products. In this study the purpose is to put forth a descriptive analysis of using Facebook in soccer clubs as a marketing tool and to shed light on quantitative and qualitative studies that might be undertaken in the future. The researchers content analyzed Facebook pages of five popular soccer clubs in Turkish Super League. In the study the researchers analyzed Facebook pages in terms of general features and marketing activities. Then four themes revealed including; Facebook profile information, promotional applications, licensed product applications and news (about game tickets, events and games, sport clubs).
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Diğer ID | JA53RJ89HD |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |