Çevrimiçi alışverişe olan ilginin artması bu konuyu daha popüler bir hale getirmiştir. Artık çevrimiçi alışveriş yapan insanları motive eden faktörlerin belirlenmesi ve geleneksel alışverişi tercih edenlerin neden e-perakendecilerden uzak durduğunun açıklanması daha kritik bir hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı da geleneksel tüketicileri çevrimiçi tüketicilerden ayırt eden faktörlerin belirlenmesidir. Analiz edilen faktörler; Hedonik Alışveriş, Ürün Riski, Teknolojiye Karşı Tutum ve Kanal Riski olmuştur. Çalışma Türkiye’de gerçekleştirilmiştir. Veri 18 yaşından büyük bireylerden anket kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini 179 birey oluşturmaktadır. Lojistik regresyon ve ANOVA testleri veri üzerinde uygulanmıştır. Tüketicilerin mağaza tercihlerini tahmin edebilen istatistiki olarak anlamlı bir model ortaya konmuştur. Temel olarak çevrimiçi tüketiciler Kanal Riski ve Teknolojiye Karşı Tutum faktöründe geleneksel tüketicilerden ayrışmaktadır. Sonuç kısmında yöneticilere yönelik bazı tavsiyeler paylaşılmıştır.
çevrimiçi alışveriş tüketici davranışları kanal riski teknolojiye karşı tutum
Growing interest in online shopping made the subject more popular. It is now more crucial to determine what motivates people to e-shop and why traditional shoppers are ‘put off’ by e-retailers. The purpose of this empirical study is to determine factors which separate traditional shoppers from online shoppers. The analyzed factors are Hedonic Shopping, Product Risk, Attitude toward Technology and Channel Risk. The research was conducted in Turkey. The data has been collected from consumers aged above 18 by using a survey. The research sample consists of 179 consumers. Logistic regression and one-way ANOVA tests are employed to data. It is developed a statistically significant model which predicts consumers’ shopping choice. Mainly online shoppers differentiate from traditional shoppers in terms of Channel Risk and Attitude toward Technology. Some managerial implications are also shared at conclusion.
online shopping behavior consumer behavior channel risk attitude toward technology
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Diğer ID | JA45CN45UT |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |