Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance of Internet Usage in Hotel Businesses: A Study on Small Hotels

Yıl 2017, , 65 - 74, 01.05.2017
https://doi.org/10.5505/iuyd.2017.03511

Öz

This century is an important era in terms of accessing the
information, collecting it, saving it and transferring it to
the required units because of the rise in the competition
atmosphere. In this era the internet usage has increased,
internet settled into our homes and everywhere via our
mobile devices and accessing the information has become
easier. Thus, the use of internet has become an obligation in
the hotel business which provides abstract product. Small
and boutique hotels whose number has risen recently has a
big importance to meet the demands for the destinations. In
this study the internet use in the small hotel businesses
issue is emphasized. The study was carried out about the
small hotels in Silifke which is a touristic region in Mersin
Province, Turkey. First of all, the related literature was
reviewed and the questionnaire was prepared.The small
hotel business administrator were interviewed face to face
and they filled in the questionnaires. The obtained data was
assesed using statistics package program, the numeric and
percentage data was obtained and they were converted to
tables.Although it was obtained that most of the small
hotels use internet, it was confirmed that the
administrators do not have enough information about the
internet usage areas.

Kaynakça

  • Aksu, A. A., & Tarcan, E. (2002). The İnternet and Five Star Hotels: A Case Study from the Antalya Region in Turkey. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 14(2), 94-97
  • Altınbaşak, O., & Taşbaşı, A. (2006). Bilgi ve İletişim Teknolojisi. İstanbul: Altaş Yayıncılık ve Elektronik Tic. Ltd.Şti.
  • Birkan, İ. (1998). Bilgisayar Teknolojisindeki Gelişmelerin Turizm Pazarlaması Üzerindeki Etkileri. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, Yıl: 9, 26-32.
  • Buhalis, D., & Main, H. (1998). Information Technology in Peripheral Small and Medium Hospitality Enterprises: Strategic Analysis and Critical Factors. Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(5), 198-202.
  • Çakmakçı, E. Bilgi Teknolojisi Kullanımının Otel Performansı ve Verimliliğine Etkisi. Erişim Tarihi: 2 Ekim 2016. URL: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex1423938498 .pdf
  • Emeksiz, M. & Yolal, M. (2005). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Hanna, J. R. P., & Millar, R. J. (1997). Promoting Tourism on the Internet. Tourism Management, 18(7), 469-470.
  • Hepkul, A., (2002). İnternetin Kullanımı. Temel Bilgi Teknolojileri, edit: H. Aydın, Y Hoşcan, A. E. Özkul, TC. Anadolu Üniversitesi Yayını no: 1418, Açıköğretim Fakültesi Yayını no: 763, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Web Ofset.
  • Hsieh, C., & Lin, B. (1998). Internet Commerce for Small Businesses. Industrial Management & Data Systems, 98(3), 113-119.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/E-posta (Data accessed: 2 October 2016)
  • Karamustafa, K., Biçkes, D. M., & Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 19, 51-92.
  • Litucy, T. R., & Rail, A. (2000). Bed and Breakfasts, Small Inns, and the Internet: The impact of Technology on the Globalization of Small Businesses. Journal of International Marketing, 8(2), 86-97.
  • Mojsilović, A., Ray, B., Lawrence, R., & Takriti, S. (2007). A Logistic Regression Framework for Information Technology Outsourcing Lifecycle Management. Computers and Operations Research, 34(12), 3609-3627.
  • Pajo, A. (2013). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Otel Otomasyon Programları. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Sarıışık M., & Akova, O. (2006). Seyahat Acentalarında İnternetin Rolü ve Önemi Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 128-148.
  • Sarıışık M., & Özbay, G. (2015). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Yönetimi. Edit: O. Akova, İ. Kızılırmak, H. Tanrıverdi, Turizm İşletmeciliği Temel kavramlar ve Uygulamaları. 275-281. Ankara. Detay Yayıncılık.
  • Şener, B. (2009). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Tekin, M., & Zerenler, M. (2001). Küresel Rekabet Ortamında İşletmelerde Teknoloji Kullanımının İşletme Üzerindeki Etkileri. Data accessed: 27 September 2016. URL: http://dergipark. ulakbim.gov.tr/selcuksbmyd/article/view/5000084318/0

Otel işletmelerinde İnternet kullanımının önemi: küçük oteller üzerine bir çalışma

Yıl 2017, , 65 - 74, 01.05.2017
https://doi.org/10.5505/iuyd.2017.03511

Öz

İçinde bulunduğumuz yüzyıl rekabet ortamında yaşanan
hızlı artış nedeniyle, bilgiye ulaşılması, bilginin
toplanması, depolanması ve gerekli yerlere aktarılmasının
işletmeler açısından son derece önemli olduğu bir
dönemdir. Bu dönemde İnternet kullanımı hızlı bir şekilde
artmış, İnternet evlerimize ve hatta mobil cihazlar
vasıtasıyla hayatımızın her alanına girmiş ve bilgiye
ulaşım kolaylaşmıştır. Bu nedenle soyut ürün sunan otel
işletmelerinde de İnternet kullanımı bir zorunluluk halini
almıştır. Son yıllarda sayıları giderek artan küçük ve butik
oteller destinasyonlara olan turizm talebinin
karşılanmasında büyük öneme sahiptir. Bu araştırmada
küçük otel işletmelerinde İnternet kullanımı konusu
üzerinde durulmuştur. Çalışma Mersin iline bağlı turistik
bölgelerden olan Silifke’de küçük oteller üzerine
yapılmıştır. Öncelikli olarak konuyla ilgili literatür
taranmış ve anket soruları hazırlanmıştır. Küçük otel
işletmelerinin yöneticileri ile yüz yüze görüşülerek
anketlerin doldurulması sağlanmıştır. Elde edilen veriler
istatistik paket programları ile değerlendirilmiş, sayı ve
yüzde hesapları elde edilerek tablo haline
dönüştürülmüştür.Çalışma sonucunda küçük otellerin
çoğunluğunda İnternet’in kullanıldığı tespit edilmesine
rağmen, yöneticilerinin İnternet’in kullanım alanları
konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksu, A. A., & Tarcan, E. (2002). The İnternet and Five Star Hotels: A Case Study from the Antalya Region in Turkey. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 14(2), 94-97
  • Altınbaşak, O., & Taşbaşı, A. (2006). Bilgi ve İletişim Teknolojisi. İstanbul: Altaş Yayıncılık ve Elektronik Tic. Ltd.Şti.
  • Birkan, İ. (1998). Bilgisayar Teknolojisindeki Gelişmelerin Turizm Pazarlaması Üzerindeki Etkileri. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, Yıl: 9, 26-32.
  • Buhalis, D., & Main, H. (1998). Information Technology in Peripheral Small and Medium Hospitality Enterprises: Strategic Analysis and Critical Factors. Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(5), 198-202.
  • Çakmakçı, E. Bilgi Teknolojisi Kullanımının Otel Performansı ve Verimliliğine Etkisi. Erişim Tarihi: 2 Ekim 2016. URL: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex1423938498 .pdf
  • Emeksiz, M. & Yolal, M. (2005). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Hanna, J. R. P., & Millar, R. J. (1997). Promoting Tourism on the Internet. Tourism Management, 18(7), 469-470.
  • Hepkul, A., (2002). İnternetin Kullanımı. Temel Bilgi Teknolojileri, edit: H. Aydın, Y Hoşcan, A. E. Özkul, TC. Anadolu Üniversitesi Yayını no: 1418, Açıköğretim Fakültesi Yayını no: 763, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Web Ofset.
  • Hsieh, C., & Lin, B. (1998). Internet Commerce for Small Businesses. Industrial Management & Data Systems, 98(3), 113-119.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/E-posta (Data accessed: 2 October 2016)
  • Karamustafa, K., Biçkes, D. M., & Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 19, 51-92.
  • Litucy, T. R., & Rail, A. (2000). Bed and Breakfasts, Small Inns, and the Internet: The impact of Technology on the Globalization of Small Businesses. Journal of International Marketing, 8(2), 86-97.
  • Mojsilović, A., Ray, B., Lawrence, R., & Takriti, S. (2007). A Logistic Regression Framework for Information Technology Outsourcing Lifecycle Management. Computers and Operations Research, 34(12), 3609-3627.
  • Pajo, A. (2013). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Otel Otomasyon Programları. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Sarıışık M., & Akova, O. (2006). Seyahat Acentalarında İnternetin Rolü ve Önemi Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 128-148.
  • Sarıışık M., & Özbay, G. (2015). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Yönetimi. Edit: O. Akova, İ. Kızılırmak, H. Tanrıverdi, Turizm İşletmeciliği Temel kavramlar ve Uygulamaları. 275-281. Ankara. Detay Yayıncılık.
  • Şener, B. (2009). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Tekin, M., & Zerenler, M. (2001). Küresel Rekabet Ortamında İşletmelerde Teknoloji Kullanımının İşletme Üzerindeki Etkileri. Data accessed: 27 September 2016. URL: http://dergipark. ulakbim.gov.tr/selcuksbmyd/article/view/5000084318/0
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Ekonomi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Karaman

Kürşad Sayın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Karaman, A., & Sayın, K. (2017). The Importance of Internet Usage in Hotel Businesses: A Study on Small Hotels. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 8(1), 65-74. https://doi.org/10.5505/iuyd.2017.03511