Yıl 2010, Cilt 1 , Sayı 2, Sayfalar 41 - 59 2010-10-01

AHP method using on sports marketing on the internet: Turkey football super league teams
İnternet'te Spor Pazarlamasında AHS Yöntemi: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımları Örneği

Sanem Alkibay1 [1] , Aytül Dağlı Ekmekci2 [2]


OBJECTIVE: This paper was found out sport clubs marketing strategies via Internet web sites.Analytic Hierarchy Method was used to evaluate marketing activitiesperformance of Turkish Football Super League clubs’ on their official web sites.As a result, it was firstly determined that clubs have to give a place the news ontheir Web sites and secondly the easy usage of Web sites’ is too important to beeffective when sport clubs are selling the merchandise via Internet. Furthermore,Fenerbahce, Galatasaray, Besiktas and Trabzonspor which are known as “fourbig” in the Turkish Football Super League, became the first four rank during theevaluation of Web sites’ performance.
AMAÇ: Bu çalışmada spor kulüplerinin İnternet üzerindeki faaliyetlerinin pazarlamaaçısından incelenmiştir. Araştırmanın uygulamasında Türkiye Futbol Süper Ligikulüplerinin Web sayfalarındaki pazarlama faaliyetlerinin performanslarıAnalitik Hiyerarşi Yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre, futbolkulüplerinin ürünlerini İnternet üzerinden pazarlarken etkin olabilmeleri için, ilkolarak Web sayfalarında haberlere yer vermelerinin büyük ölçüde önemliolduğu, ikinci olarak da kullanım kolaylığının önem taşıdığı belirlenmiştir.Ayrıca Türkiye Futbol Süper Ligi’nde dört büyükler olarak bilinen Beşiktaş,Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor’un Web sayfalarının performanslarınındeğerlendirilmesi sonucunda da ilk dört sırada oldukları tespit edilmiştir
Birincil Dil tr
Konular İşletme
Diğer ID JA62CN46CY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yazar: Sanem Alkibay1

Yazar: Aytül Dağlı Ekmekci2

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Ekim 2010

APA Alkibay1, S , Ekmekci2, A . (2010). İnternet'te Spor Pazarlamasında AHS Yöntemi: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımları Örneği . Journal of Internet Applications and Management , 1 (2) , 41-59 . DOI: 10.5505/iuyd.2010.32042