Conducting behavioral measurement with vague quantifiers is a common way in questionnaires. When the survey method is used in social media-themed studies, the effort to determine the frequency / duration of social media use stands out. For this purpose, questions whose alternatives are vague quantifiers and / or questions that require time notifications are used. In this study, it is aimed to examine the meanings of the vague quantifiers used in the questionnaires for the participants, considering the time notifications. The research data were obtained from 295 university students using the survey method and telephone usage report. As a result of the research, it was found that vague quantifiers do not have the same meaning for all participants, the expression "never" does not always correspond to zero in terms of duration, and that the duration reported and the actual duration may differ.
Social Media Vague Quantifiers Research Methods Marketing Research
Anketlerde davranış ölçümünün belirsiz niceleyicilerle (vague quantifiers) gerçekleştirilmesi sıklıkla başvurulan bir yoldur. Sosyal medyayı konu edinen araştırmalarda anket yöntemi kullanıldığında katılımcıların sosyal medya kullanım sıklığını/süresini belirleme çabası ortaya çıkar. Bu amaçla genellikle cevap alternatifleri belirsiz niceleyiciler ve/veya süre bildirimleri olan sorular kullanılır. Bu araştırmada, anketlerde kullanılan belirsiz niceleyicilerin katılımcılar için ifade ettiği anlamların süre bildirimleri göz önüne alınarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma verileri anket yöntemi ve telefon kullanım raporu ile 295 üniversite öğrencisinden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda belirsiz niceleyicilerin tüm katılımcılar için aynı anlama sahip olmadığı, “hiçbir zaman” ifadesinin her zaman süre olarak sıfıra karşılık gelmediği, bildirilen süreler ile gerçekleşen sürelerin farklı olabileceği bulgularına ulaşılmıştır.
Sosyal Medya Belirsiz Niceleyiciler Araştırma Yöntemleri Pazarlama Araştırması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |