Bu çalışmanın konusu, Robert Kolej’de, 1863-1971 yılları arasında okuyan Türk öğrencilerin sosyal arka planlarının değerlendirilmesidir. Elit bir grup olarak tanımlanan Kolej öğrencilerinin, bu durumunun aileden mi geldiği, yoksa, Kolej eğitimi sayesinde mi edinildiğinin tespiti, çalışmanın amacını teşkil etmektedir. Böylece, zaten elit gruba dâhil iseler, sosyal statülerini devam ettirdikleri; dâhil değil iseler, Kolej eğitiminin öğrencilere elit olma şansı verdiği sonucuna ulaşılacaktır. Çalışmada, Robert Kolej arşivinde muhafaza edilen öğrenci dosyaları ile öğrenci kayıt defterlerinden istifade edilmiş ve zikredilen tarih aralığında Kolej’de okuduğu tespit edilen 5.120 Türk öğrenciye ait 52.310 adet belge taranmıştır. Bu belgeler, iyi tanımlanmış bir gruba dâhil olmuş kişiler hakkında veri toplamak ve bunları topluca değerlendirmek için kullanılan prosopografi (grup biyografisi) metodu ile analiz edilmiştir. Bu yöntemle edinilen veriler, çalışmanın birincil kaynağını oluşturmuş; verilerden elde edilen bilgileri desteklemek için, genelinde yabancı okullar, özelinde Robert Kolej ile ilgili yapılmış diğer çalışmalardan faydalanılmıştır.
Elde edilen netice şudur: Öğrencilerin büyük çoğunluğu büyük şehirlerden Kolej’e gelmişlerdir. Küçük ve orta ölçekli şehirlerden geliyorlarsa da, bu şehirlerin, çoğunlukla diğer yabancı okullara ev sahipliği yapan yerler olduğu tespit edilmiştir. Başta üst düzey devlet memurlarından oluşan ve çoğunlukla batı dillerine hakim olan üst sınıf ailelerin çocuklarını Kolej’e gönderdiği de, araştırmanın diğer bir neticesidir.
Robert College Turkish Students History of Education Foreign Schools
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 33 |