BibTex RIS Kaynak Göster

TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU ve YENİDEN ÜRETİMİ

Yıl 2006, Sayı: 9, 53 - 88, 23.10.2012

Öz

Erken Cumhuriyet döneminde Türk Devrimi'nin halka aşılanması
amacıyla kullanılan yöntemlerden biri halkın büyük ölçüde rağbet gösterdiği
eski halk kitaplarının modernizasyonu olmuştur. Bu amaçla öncelikle eski halk
kahramanlarının devrime, çağın gereklerine uyarlanması yöntem olarak
benimsenecektir. Ne var ki, adaptasyon sınırlı birkaç örnek dışında başarılı
sonuç vermemiştir. Bunun ardından uygulanan yöntem ise yeni ulusal halk
kitaplarının teşvik edilmesi olmuş, Türk ulusal savaşını ve Cumhuriyeti halka
sevdirecek yeni kitaplar yayımlanmıştır. Erken Cumhuriyet döneminde halk
kitabı kapsamı açısından oldukça geniş bir anlam ifade etmiştir. Cumhuriyet
yöneticileri ülkenin insan unsurunu Kemalist devrim doğrultusunda modernize
etmek amacıyla sağlık, ekonomi, tarım, edebiyat, din, vb. gibi çeşitli alanlarla
ilişkili, halk dili ile yazılmış kitapların yayımlanmasını oldukça
önemsemişlerdir. Erken Cumhuriyet döneminin bu yöndeki propaganda
çalışmaları doğrudan doğruya halkın gelişmesine ve ilerlemesine yönelik olup,
dönemin halkçılık ideolojisinin bir yansıması olarak değerlendirilmelidir.

Yıl 2006, Sayı: 9, 53 - 88, 23.10.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İşıl Çakan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Çakan, İ. (2012). TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU ve YENİDEN ÜRETİMİ. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları(9), 53-88.
AMA Çakan İ. TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU ve YENİDEN ÜRETİMİ. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları. Ekim 2012;(9):53-88.
Chicago Çakan, İşıl. “TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU Ve YENİDEN ÜRETİMİ”. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, sy. 9 (Ekim 2012): 53-88.
EndNote Çakan İ (01 Ekim 2012) TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU ve YENİDEN ÜRETİMİ. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları 9 53–88.
IEEE İ. Çakan, “TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU ve YENİDEN ÜRETİMİ”, Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, sy. 9, ss. 53–88, Ekim 2012.
ISNAD Çakan, İşıl. “TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU Ve YENİDEN ÜRETİMİ”. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları 9 (Ekim 2012), 53-88.
JAMA Çakan İ. TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU ve YENİDEN ÜRETİMİ. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları. 2012;:53–88.
MLA Çakan, İşıl. “TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU Ve YENİDEN ÜRETİMİ”. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, sy. 9, 2012, ss. 53-88.
Vancouver Çakan İ. TEK-PARTİ DÖNEMİNDE DEVRİM EĞİTİMİ TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA HALK KİTAPLARININ MODERNİZASYONU ve YENİDEN ÜRETİMİ. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları. 2012(9):53-88.