BibTex RIS Kaynak Göster

KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ

Yıl 2005, Sayı: 8, 93 - 113, 23.10.2012

Öz

20. yüzyılın başından itibaren süregelen savaşların en çok etkilediği
toplumsal kesim çocuklar olmuştur. Ebeveynlerini yaşanan savaş ortamında
kaybeden çocuklar yanında, elden çıkan ve işgal edilen bölgelerden Anadolu'ya
sığınan pek çok muhacir çocuğu devletin himayesi altına alınmış ve bu çocuklar
1917 yılından itibaren Anadolu'nun birçok şehrinde açılan Darüleytamlar'a
yerleştirilmiştir. Darüleytamlar'daki çocukların eğitimi konusunda ise -özellikle
Birinci Dünya Savaşinm sonundan itibaren- ağırlıklı olarak ziraat eğitimi
verilmesi yönünde bir eğilim ortaya çıkmıştır. Ziraat yapılacak nitelikteki
alanlarda numune köyler kurulacak ve köylere yerleştirilen çocuklar hem kendi
hayatlarını kurtaracak, hem de modern anlamda ziraat yapan yeni köylü
toplumunu meydana getireceklerdi. Cumhuriyetin ilk yıllarında ortaya atılan ve
kapsamlı bir biçimde projelendirilen bu görüşün iddiası, uygulama alanı
bulması durumunda yalnızca köy kökenli kimsesiz çocukların eğitim sorununun
değil, bunun yanısıra köylünün eğitimi ya da köylünün kalkındırılması sorunun
da çözüleceği yönündeydi.

Yıl 2005, Sayı: 8, 93 - 113, 23.10.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Safiye Kıranlar Bu kişi benim

Aynur Soydan Erdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Kıranlar, S., & Soydan Erdemir, A. (2012). KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ. Recent Period Turkish Studies(8), 93-113.
AMA Kıranlar S, Soydan Erdemir A. KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ. Recent Period Turkish Studies. Ekim 2012;(8):93-113.
Chicago Kıranlar, Safiye, ve Aynur Soydan Erdemir. “KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA Ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ”. Recent Period Turkish Studies, sy. 8 (Ekim 2012): 93-113.
EndNote Kıranlar S, Soydan Erdemir A (01 Ekim 2012) KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ. Recent Period Turkish Studies 8 93–113.
IEEE S. Kıranlar ve A. Soydan Erdemir, “KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ”, Recent Period Turkish Studies, sy. 8, ss. 93–113, Ekim 2012.
ISNAD Kıranlar, Safiye - Soydan Erdemir, Aynur. “KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA Ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ”. Recent Period Turkish Studies 8 (Ekim 2012), 93-113.
JAMA Kıranlar S, Soydan Erdemir A. KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ. Recent Period Turkish Studies. 2012;:93–113.
MLA Kıranlar, Safiye ve Aynur Soydan Erdemir. “KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA Ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ”. Recent Period Turkish Studies, sy. 8, 2012, ss. 93-113.
Vancouver Kıranlar S, Soydan Erdemir A. KÖYÜN MODERNLEŞTİRİLMESİNE DAİR BİR UYGULAMA ve BİR PROJE: KİMSESİZ KÖY ÇOCUKLARININ KÖYDE EĞİTİMİ. Recent Period Turkish Studies. 2012(8):93-113.