Halı, Türkiye’de
tekstil sektörünün en önemli ihraç kalemini oluşturmaktadır. Son 15 yılda halı
ihracatı 7 kattan fazla bir artış göstererek 235 milyon dolardan 2,3 milyar
dolara ulaşmıştır. Günümüzde Türkiye dünyanın önemli bir halı ihracatçısı
ülkeleri arasında yer almaktadır. Bu çalışmanın ana amacı Türkiye, Çin ve
Hindistan’da halı sektörünün karşılaştırmalı üstünlüğünü analiz etmektir. Çalışmada
2000-2014 dönemi ele alınmış ve HS 2 haneli sınıflandırma kullanılmıştır. Çalışmada
kullanılan veriler Uluslararası Ticaret Merkezi’nden derlenmiştir. Analiz
aşamasında İhracat Piyasa Payı indeksi, Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler indeksi
ve Lafay indeksi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’nin halı seköründe
daha yüksek bir rekabet gücüne sahip olduğu belirlenmiştir.
Carpet is the most important export items of Turkey’s textile sector. In
the last 15 years, the export of carpet has grown more than 7 times from $235
million to $2.3 billion. Today, Turkey is one of the world’s most important
carpet exporters. The main objective of this study is to determine the comparative
advantage in carpet sector of Turkey, China and India. In this study 2000-2014 period
analyzed and HS two digit classification was used. Data has been taken from International
Trade Centre. In study Export Market Share index, Revealed Comparative
Advantage index and Lafay’s index was used. According to the research findings Turkey
has high competitiveness in the carpet sector.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3 |