Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 6, 52 - 66, 15.01.2023

Öz

Ülkemizde halkla ilişkiler mesleğine olan ihtiyaç her geçen gün biraz daha artmaktadır.
Kurumlar hedef kitleleri ile iyi ilişkiler kurup olumlu bir imaj oluşturma konusunda tek başına
yeterli gelememekte ve büyük oranda halkla ilişkiler uzmanlarına ihtiyaç duymaktadırlar.
Ancak kurumların stratejik adımlar atarak varlığını sürdürebilmelerinde etkin bir rol üstlenen
halkla ilişkiler mesleği, günümüzde önemli faydalar sağlamasına rağmen ne yazık ki kendini
tam olarak kanıtlayabilmiş bir meslek değildir. Sık sık sekreterlik, reklamcılık gibi alanlarla
karıştırılan halkla ilişkiler mesleği, henüz tam anlamıyla kendi mesleki farkındalığını
oluşturabilmiş değildir. Hedef kitleler nezdinde farklı algı ve tutumlara sahip olan halkla ilişkiler
mesleği, kurumların itibarını, imajını oluşturup bu imaj ve itibarın gelişimi için çaba gösterse
de kendi mesleki imajını olumlu yönde oluşturmada çok başarılı olamamıştır. Bugüne kadar
farklı bakış açılarıyla ele alınan bu konu üzerindeki çalışmalar gözden geçirildiğinde, halkla
ilişkiler mesleğinin yukarıda bahsedildiği gibi öneminin çok fazla kavranamayışı ve mesleğin
hak ettiği yerde olmayışı sonucunun ortaya koyulduğu görülmektedir. Ancak zaman ilerledikçe
halk nezdinde bazı durum ve mesleklere karşı bakış açılarının değişip bunun sonucunda da var
olan önyargıların ortadan kalktığı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı ise sürekli değişen
ve gelişen dünyada halkla ilişkiler mesleğine dair bireylerin tutumları üzerinde olumlu yönde
bir değişiklik olup olmadığının ölçümlenmesidir. Daha önce doğrudan halkın gözünden halkla
ilişkiler mesleğinin imajının ölçülmesine dair bir çalışmanın yapılmamış olması bu çalışmanın
önemini ortaya koymaktadır. Bu amaçla anket tekniği ile Türkiye’nin çeşitli illerinde yaşayan
farklı yaş ve cinsiyet gruplarındaki kişilere ulaşılması hedeflenmiş ve halkla ilişkiler mesleğine
dair oluşan tutum ve algının ölçümlenmesi planlanmıştır.

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 6, 52 - 66, 15.01.2023

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nisa Badem 0000-0002-7701-8423

Ayça Çekiç Akyol Bu kişi benim 0000-0002-9067-2171

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 7 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Badem, N., & Akyol, A. Ç. (2023). TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları, 2(6), 52-66.