Günümüzde teknologlar, bilim insanları ve transhümanistler, yalnızca insanlığın elde ettiği tüm bilgileri, internet ve bulut çözümlerini kullanarak, sadece insan beynine dijital olarak aktarmayı hedeflemektedir, aynı zamanda insanı, teknolojinin sahip olduğu donanım, dijital kod ve yazılım özellikleriyle birleştirmek de istemektedirler. Transhümanizm öğretisi; tekilliğe, süper akıllı insana ve topluma ulaşmayı amaçlamaktadır. Böylelikle insan ölümsüzlüğü elde edebilecektir. Bu makalede, sosyal bilimlerin araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma ve göstergebilimsel çözümleme kullanılmıştır. Araştırma, Kabuktaki Hayalet filmi üzerinden transhümanist öğretinin sinemaya yansımalarını, göstergebilimsel çözümleme ve betimsel araştırma ile analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, Julian Huxley’in kişinin kendini aşması ve yeni bir varoluşsal eşiğe gelmesi olarak açıkladığı transhümanizm kavramı, Kabuktaki Hayalet filmindeki Binbaşı Motoko Kusanagi karakterinde hayat bulmaktadır. Çalışma, transhümanist öğretinin sinemaya nasıl yansıdığını göstermesi açısından önemlidir. Sonuç olarak, Kabuktaki Hayalet, yalnızca büyüleyici anlatımı ve çarpıcı animasyonuyla değil, aynı zamanda köklü göstergebilimiyle de ufuk açıcı bir sinema eseridir.
Today, technologists, scientists and transhumanists aim not only to digitally transfer all the knowledge that humanity has acquired to the human brain, using the internet and cloud solutions, but they also want to unite human beings with the hardware, digital code and software capabilities of technology. The doctrine of transhumanism aims to achieve the singularity, the super-intelligent human and society, so that human being can achieve immortality. In this article, descriptive research and semiotic analysis, one of the research methods of social sciences, were used. The research aims to analyze the reflections of the transhumanist doctrine on cinema through the film Ghost in the Shell by using semiotic analysis and descriptive research. According to the findings of the study, the concept of transhumanism, which Julian Huxley explains as transcending oneself and reaching a new existential threshold, comes to life in the character of Major Motoko Kusanagi in the movie Ghost in the Shell. The study is important in terms of showing how the transhumanist doctrine is reflected in cinema. In conclusion, Ghost in the Shell is a seminal work of cinema not only for its captivating narrative and stunning animation, but also for its deep-rooted semiotics.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 10 |