Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinde COVID-19 Korkusu ve İnternette Harcanan Zamanın İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 11 - 18, 01.01.2022

Öz

Amaç: Bu araştırma pandemi süreci sonrasında bu dönemde alınan katı izolasyon ve karantina önlemleri ile beraber eğitim sürecinin ertelenmesinin, üniversite öğrencilerinin etkilenen psikososyal sağlıklarını ve internet kullanım alışkanlıklarında görülen değişikliklerin incelenmesini amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, İzmir Tınaztepe Üniversitesi’nde Mart-Nisan 2021 tarihleri arasında yapılmıştır. Kesitsel tipte olan çalışmanın örneklemini 267 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak için; Birey Tanıtım Formu ve Koronavirüs Korkusu Ölçeği kullanılmıştır. Tanımlayıcı verilerin analizinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, ortanca değer, en küçük ve en büyük değerler verilmiştir. İki bağımsız grup ortalaması Mann Whitney U testi ile karşılaştırılmıştır. Bağımsız üç veya daha fazla grup ortalamasının karşılaştırılmasında Kruskal Wallis tek yönlü varyans analizi ve ardından çoklu karşılaştırma testlerinden Dunn testi kullanılmıştır. Değişkenler arası korelasyon spearman rho testi ile değerlendirilmiştir. İstatiksel analizler için anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Verilerin analizinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, Mann Whitney U ve korelasyon testleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 19,63±1,73 (min. 18-max. 40)’tır. Öğrencilerin %83,9’u kız, %16,1’i erkektir. COVID-19 korku ölçeği puan ortalamaları 21,31±5,77’dir. COVID-19 öncesi internet kullanımı ortalamaları 4,03 iken COVID-19 sonrası internet kullanım ortalamaları 7,39 saattir.
Sonuç/Tartışma: Kız öğrencilerin COVID-19 korku ölçeği toplam puan ortalamalarının erkek öğrencilerinkinden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. COVID-19 döneminde uzaktan eğitimde günde ortalama internetten ders dinleme süreleri ile COVID-19 Korku düzeyleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Pandemi sürecinin internet kullanımını yaklaşık 2 kat olmak üzere ciddi oranda artırdığı saptanmıştır. Bunun için öğrencilere belirli aralıklarla pandemi ile ilgili bilinçli bilgilendirme yapılmalı ve ilgili konular üzerinde yeni çalışmalar planlanmalıdır.

Kaynakça

  • Nehir S, Tavşanlı NG. COVID-19 Pandemisinin Hemşire ve Ebe Öğrencilerin Korku ve Kontrol Algısı Üzerindeki Etkisi. Medical Sciences, 2021;16(2), 141-150. Duman N. (2020). Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The Journal of Social Science, 2020;4(8), 426-437.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Orhan Çakır 0000-0002-4231-3561

Gülendam Hakverdioğlu Yönt 0000-0003-3257-2102

Fisun Şenuzun Aykar 0000-0002-3466-4943

Erken Görünüm Tarihi 28 Mart 2023
Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakır, O., Hakverdioğlu Yönt, G., & Şenuzun Aykar, F. (2022). Üniversite Öğrencilerinde COVID-19 Korkusu ve İnternette Harcanan Zamanın İncelenmesi. IZTU Journal of Medical and Health Sciences, 1(1), 11-18.