Akıllı Kampüs, kullanıcının birincil ihtiyaçlarını desteklemek, daha yüksek beceri kazanmaya zorlamak ve problem çözmeyi motive etmek için karmaşık sistem etkileşimlerinden oluşan kampüs yaşamında teknolojiyi kullanan bir kavram olarak tanımlanabilmektedir. Akıllı kampüsler, eğitim kurumlarının gelişmiş hizmetler, karar verme, kampüs sürdürülebilirliği vb. için akıllı teknolojileri fiziksel altyapıyla birleştirerek, gelişmelerine olanak tanımaktadır. Kampüs ortamındaki öğretme ve öğrenme sürecinde ve diğer hizmetlerde daha iyi deneyimi desteklemek ve geliştirmek için girişimler içerir. Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde, dijital dönüşüm faaliyetlerinin yaygınlaştığı ortamda akıllı kampüs tasarımını etkileyen kriterleri önceliklendirmek ve akıllı kampüs performanslarını karşılaştırmaktır Çalışma kapsamında, sekiz ana kriter, yirmi sekiz alt kriter ve 3 üniversite belirlenmiştir. Verilerin analizinde, Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi (B-AHP) ve Bulanık MAIRCA (B-MAIRCA), Bulanık TOPSIS (B-TOPSIS) ve Bulanık CoCoSo yöntemleri tercih edilerek değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmada önerilen metodoloji ile sektöre ve yazına katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Bu çalışma herhangi bir etik kurul izni gerektirmemektedir.
İZÜ BAP-2023-18
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | İZÜ BAP-2023-18 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.