Bu çalışmanın amacı, eleştirel düşünme eğilimi ve matematiksel problem kurma becerisi arasındaki ilişkinin varlığını sorgulamaktır. Başka bir deyişle, matematiksel problem kurma becerisinin eleştirel düşüncenin varlığına dair bir işaret olabilirliğini sorgulamaktır. Araştırmanın katılımcıları 120 kişiden oluşan mimarlık fakültesi birinci sınıf üniversite öğrencisidir. Çalışmada, matematiksel problem kurma aktivitesi için "eğer yoksa" stratejisi kullanılmıştır. Öğrencilere integral bir hesaplama problemi verilerek bu problemi çözmeleri, bu problemden yeni problemler oluşturmaları ve yine bu oluşturdukları problemleri çözmeleri istenmiştir. Seçilen problem herhangi bir analiz kitabında yer alan en temel integral problemlerden biridir. Ayrıca, 120 öğrencinin tamamı için California Eleştirel Düşünme Eğilimi Envanteri uygulanmıştır.
Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır.
Sonuçlardan biri, 3 ve daha fazla çeşitte problem kuran öğrencilerin eleştirel
düşünme alt ölçek puanları diğerlerine nazaran daha yüksektir.
Matematiksel Problem kurma what-if-not stratejisi eleştirel düşünme eğilimi ölçeği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |