Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Educational Participation of Family by Teacher and Parent Views

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 5, 40 - 58, 30.06.2021
https://doi.org/10.46423/izujed.839888

Öz

The aim of this study is to determine the educational attainment level of the parents according to teacher and parental views. The total field of the study covers 1953 teachers working at public schools in Prizren in academic year 2015-2016.
The case study is limited to the opinions belonging to 300 teachers of Turkish Bosnian and Albanian community who took part volunterly in the study and 105 parents of pupils studying in primary and secondary public schools in Prizren in academic year 2015-2016. The data has been gathered through likert type scales. The analysis has been done using SPSS 20th programme in accordance with the given responses. The frequency, percentage, standard deviation, and the arithmetic average values related to the data have been found. In the process of quantitative data evaluation the t-test and the one way variance analysis have been applied with purpose of proving any reasonable differences. It was determined that parents' participation in education was at a higher level than the teacher's opinions and moderate at the level of the parents' views.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2007). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Biliş Yayıncılık.
  • Akyüz, Y. (2009). Türk Eğitim Tarihi (15.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aral, N., Kandır, A., Can,Y.M. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: YA- PA Yayınları.
  • Argon, T. & Kıyıcı, C. (2012). İlköğretim kurumlarında ailelerin eğitim sürecine katılımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 80-95.
  • Aslanargun, E. (2007). Okul - aile işbirliği ve öğrenci başarısı üzerine bir tarama çalışması. Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 120–135. Aytaç, T. (2000). Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 147, 66-69.
  • Balaban-Salı, J. (2006). Öğrenmede Güdülenme. (Ed: Yıldız Kuzgun ve Deniz Deryakulu). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Barge, J. K. & Loges, E. L. (2011). Parent, student, and teacher perceptions of parental involvement. Journal of Applied Communications Research, 31(2), 140-163.
  • Bayraktar, V., Güven, G ve Temel, Z. F. (2016). Okul öncesi kurumlarda görev yapan öğretmenlerin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 755-770.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). Ailede ve Okulda Eğitim Sorunları.Milli Eğitim Sorunları. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Bilge, N. (1989). Çağdaş ve Demokratik Eğitim. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Aygün, Ö., Çakmak, E. K., ve Karadeniz, Ş. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık.
  • Carr, M., Borkowski, J. & Maxwell, S. E. (1991). Motivational compenents of underachievement. Pcyclumotallsysignsay, 21, 108-118. Cox, D. D. (2005). Evidence-based interventions using home-school collaboration. School Psychology Quarterly, 20(4), 473–497.
  • Çalık, C. (2007). Okul-Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal bir çözümleme. GÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 123-139.
  • Çaplı, O. (1993). Çocukların ve Gençlerin Eğitimi. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Çelik, N. (2005). Okul-Aile ilişkilerinde yaşanan sorunlar (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelikkaya, H. (1998). Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Alfa BasımYayım Dağıtım.
  • Çıngı, H. (1994). Örnekleme Kuramı (2. baskı). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi.
  • Demiral, E. (2007). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışları. Yayınlanmamış (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dikbaş, İ. (2008). Veli beklentileri ve karşılanma düzeyleri: Özel vakıf örneği (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı Programı, İstanbul.
  • Demirel, Ö. & Kaya, Z. (2003). Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Eagle, E. (1989). Socioeconomic status, family structure, and parental involvement: The correlates of achievement. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Francisco.
  • Eccles, J. & Harold, R. (1996). Family involvement in childeren’s and adolescent’s schooling. In A. Booth & J. Dunn (Eds.), Family-school links: How do they affect educational outcomes? (3-34). Mahwah, NJ: Lawrance Erlbum.
  • Epstein, J. L. (1987). Toward a theory of family-school connections: Teacher-practices and parent involvement. In K. Hurrelmann, F. Kaufnmann & F. Losel (Eds.), Social intervention: Potential and constraints (121-136). New York: DeGruyter.
  • Epstein, J. L. (1996). Prespectives and previews on research and policy for school, family, and community partnerships. In A. Booth & J. Dunn (Eds.), Family –school Links: How do they affect educational outcomes? (2009-246). Mahwah, NJ: Lawrance Erjbaum. Epstein, J. L. (2001). School, family, and community partnerships: Preparing educators and improving schools. Boluder, Co: Westview.
  • Epstein, J. L., Sanders, M. G., Sheldon, S. B., Simon, B. S., Salinas, K., Jansorn, N., Van Voorhis,F.L., Martin,C.S., & Williams, K. J.(2009). School, family, and community partnerships: Your handbook for action (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Erden, M. (1995). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Erdener, M. A. (2014). Ailenin eğitime katılımını engelleyen ve destekleyen Faktörler. NWSA Education Sciences, 9 (1), 19-35.
  • Erdener, M.A. (2016). Principals' and teachers' practices about parent involvement in schooling. Universal Journal of Educational Research 4(12A): 151-159.
  • Erdoğan, İ. (2000). Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği. (2. Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdoğan, Ç., & Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16 (3), 399-431.
  • Ergun, M. (1994). Eğitim Sosyolojisine Giriş (Eğitim ve Toplum). Ankara: Ocak Yayınları.
  • Erkal, M. E. (1986). Sosyolojik Açıdan Spor. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Ertürk, S. (1975). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Eskicumalı, A. (2002). Eğitim, Öğretim ve Öğretmenlik Mesleği. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Editör: Yüksel Özden). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme. (3.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Fidan, N. & Erden, M. (1991). Eğitime Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gordon, T. (1993). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. (Çev: Emel Aksay ve Birsen Özkan). İstanbul: YA-PA Yayınları.
  • Gürhan, C. (2004). Kişilik gelişimi, gelişim ve öğrenme psikolojisi. (Ed. Binnur Yeşilyaprak). Ankara: Pegem A Yay.
  • Gümüşeli, A. İ. (2004). Ailenin Katılım ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Özel Okullar Bülteni. 2(6), 14– 17.
  • Gürsel, M. (1997). Okul Yönetimi. (4. Baskı). Konya: Mikro Yayınları.
  • Gürşimsek, I. (2002). DEÜ Okul Öncesi Eğitimler El Kitabı: Etkin Öğrenme ve Aile katılımı. İstanbul: Ya-pa Yayınları, s: 30.
  • Henderson, A. T. & Berla, N. (1994). A new generation of evidence: The family is critical to student achievement (A report from the national committee for citizens in education). Washington DC: Center for Law and Education.
  • Hergüner, G. (1992). Çocuğun Spora Yönelmesinde Ailenin Rolü ve Önemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, s: 87.
  • Hoover-Dempsey, K. & Sandler, H. (1995). Parental involvement in children’s education: Why does it make a difference? Teachers College Record, 97, 310-331.
  • Ilgar, Z. & Ilgar, Coşkun, S. (2016). Aile Odaklı Eğitim. İstanbul: Ilgar Eğitim Danışmanlık Yayıncılık.
  • Ireland, K. (2014). The definition of parent involvement. 01.07.2020 tarihinde http://www.livestrong.com/article/75306 definition-parent-involvement/adresinden alınmıştır.
  • LaRocque, M., Kleiman, I. & Darling, S. M. (2011). Parental Involvement: The Missing Link in School Achievement. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 55(3), 115-122.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Karslı, M. D. (2004). Yönetsel etkililik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kıncal, Y. R. (1993). Aile ve eğitim. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.5, 63-69.
  • Kneller, G. F. (1977). Kültür ve Kişilik Eğitimi. (Çev: M. Tezcan). Ankara Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1-4.
  • Koro, B. (2008a). Kosova Eğitim Sistemi ve Türkçe Eğitim. http://www.kosovahaber.net/ haber/ haberdetay.asp? bolum=3755&uyeid=9 adresinden 29.09.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Koro, B. (2008c). Kosova Azınlığı Sorumlusu Bedrettin Koro ile 02.08.2016 tarihinde yapılan görüşme.
  • Koro, B. (2011). Kosova Türkçe Eğitimde Gelişmeler. Prizren.
  • Koro, B. (2013). Kosova Eğitim Sistemi ve Türkçe Eğitim. Bal-Tam / Türklük Dergisi.
  • Kurtkan, A. (1972). Sosyolojik Açıdan Eğitim Yoluyla Kalkınmanın Esasları. İstanbul: Fakülteler Matbaası.
  • Küken, G. (2006). Yeni ve Yakınçağ’da Eğitim Felsefesi. İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Yayınları. İstanbul.
  • Kuzucu, Y. ve Özdemir, E. (2003). Küçükler İçin Büyüklere. Ankara: RAM Yayınları.
  • Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2006). Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları (Ed., Yıldız, Kuzgun ve Deniz Deryakulu,). Eğitimde Bireysel Farklılıklar (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Nemutlu, D. (1998). Gençliğin Eğitim Sorunları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(17), 165-175.
  • Oğuzhan, F. (1976). Öğretmenliğin Üç Yönü. Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Özdemir, M. Dilekmen, M. (2016). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Duygusal Zeka ve Duyumlarının Öncelenmesi. Sakarya University Journal of Education 6 (1).
  • Özmen, Ö. (1999). Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Ünal, F. (2008). Ailede Çocuk İstismarı ve İhmali. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12. (1).
  • Susar, F. (2001). Türkçe Öğretiminde Öğretmen Boyutunda Karşılaşılan Sorunlar ve Bunun Öğretmen Performansına Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10: 53-57.
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı Etkili Okullar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2010). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Taymaz, H. (1997). Uygulamalı Okul Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Sayı180.
  • Tan, H. & Baloğlu, M. (2006) Psikolojik Danışma ve Rehberlik: Teori ve Uygulama.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Thompson, H. (1993). Quality education program/Mississippi: Program evulation panel report. Corona, CA: Quality Education Project.
  • Varış. F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Ankara: Alkım Yayınları.
  • Yaşar Ekici, F. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki aile katılım çalışmalarına katılan ve katılmayan ailelerin çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışlar açısından karşılaştırılması (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Weiss, H. B., Bouffard, S. M., Bridglall, B. L. & Gordon, E. W. (2009). Reframing Family Involvement in Education: Supporting Families to Support Educational Equity. Research Review No. 5.
  • Wilder, S. (2013). Effects of parental involvement on academic achievement: a meta-synthesis. Educational Review, 66(3), 377-397. Yörükoğlu, A. (1998). Çocuk Ruh Sağlığı (22. Baskı). İstanbul: Özgür Yayınları.

Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Ailelerin Eğitime Katılımı

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 5, 40 - 58, 30.06.2021
https://doi.org/10.46423/izujed.839888

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen ve veli görüşlerine göre ailelerin eğitime katılım düzeyinin belirlenebilmesidir. Bu araştırma genel tarama modellerinden betimsel tarama modelindendir. Araştırmanın evrenini Kosova da bulunan resmi ilkokul ve ortaokullarda görevli öğretmenler ve bu okullarda çocuğu öğrenim gören veliler oluşturmaktadır. Kosova’da 2015-2016 öğretim yılında Türkçe, Boşnakça ve Arnavutça eğitim veren ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 300 öğretmen çocukları devlet ilk ve orta okullarında Türk Dili, Boşnak Dili ve Arnavut Dilinde öğrenim gören toplam 105 veli araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Elde edien veriler istatistik paket programları ile analiz edilmiştir. Kişisel verilere ilişkin frekans, yüzde, standart sapma ve aritmetik ortalama değerleri bulunmuştur. Gruplar arasında anlamlı farklılık olup olmadığını belirleyebilmek için t-testi, tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada ailelerin eğitime katılımının öğretmen görüşlerine göre yüksek düzeyde olduğu, veli görüşlerine göre de orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2007). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Biliş Yayıncılık.
  • Akyüz, Y. (2009). Türk Eğitim Tarihi (15.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aral, N., Kandır, A., Can,Y.M. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: YA- PA Yayınları.
  • Argon, T. & Kıyıcı, C. (2012). İlköğretim kurumlarında ailelerin eğitim sürecine katılımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 80-95.
  • Aslanargun, E. (2007). Okul - aile işbirliği ve öğrenci başarısı üzerine bir tarama çalışması. Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 120–135. Aytaç, T. (2000). Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 147, 66-69.
  • Balaban-Salı, J. (2006). Öğrenmede Güdülenme. (Ed: Yıldız Kuzgun ve Deniz Deryakulu). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Barge, J. K. & Loges, E. L. (2011). Parent, student, and teacher perceptions of parental involvement. Journal of Applied Communications Research, 31(2), 140-163.
  • Bayraktar, V., Güven, G ve Temel, Z. F. (2016). Okul öncesi kurumlarda görev yapan öğretmenlerin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 755-770.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). Ailede ve Okulda Eğitim Sorunları.Milli Eğitim Sorunları. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Bilge, N. (1989). Çağdaş ve Demokratik Eğitim. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Aygün, Ö., Çakmak, E. K., ve Karadeniz, Ş. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık.
  • Carr, M., Borkowski, J. & Maxwell, S. E. (1991). Motivational compenents of underachievement. Pcyclumotallsysignsay, 21, 108-118. Cox, D. D. (2005). Evidence-based interventions using home-school collaboration. School Psychology Quarterly, 20(4), 473–497.
  • Çalık, C. (2007). Okul-Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal bir çözümleme. GÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 123-139.
  • Çaplı, O. (1993). Çocukların ve Gençlerin Eğitimi. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Çelik, N. (2005). Okul-Aile ilişkilerinde yaşanan sorunlar (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelikkaya, H. (1998). Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Alfa BasımYayım Dağıtım.
  • Çıngı, H. (1994). Örnekleme Kuramı (2. baskı). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi.
  • Demiral, E. (2007). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışları. Yayınlanmamış (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dikbaş, İ. (2008). Veli beklentileri ve karşılanma düzeyleri: Özel vakıf örneği (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı Programı, İstanbul.
  • Demirel, Ö. & Kaya, Z. (2003). Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Eagle, E. (1989). Socioeconomic status, family structure, and parental involvement: The correlates of achievement. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Francisco.
  • Eccles, J. & Harold, R. (1996). Family involvement in childeren’s and adolescent’s schooling. In A. Booth & J. Dunn (Eds.), Family-school links: How do they affect educational outcomes? (3-34). Mahwah, NJ: Lawrance Erlbum.
  • Epstein, J. L. (1987). Toward a theory of family-school connections: Teacher-practices and parent involvement. In K. Hurrelmann, F. Kaufnmann & F. Losel (Eds.), Social intervention: Potential and constraints (121-136). New York: DeGruyter.
  • Epstein, J. L. (1996). Prespectives and previews on research and policy for school, family, and community partnerships. In A. Booth & J. Dunn (Eds.), Family –school Links: How do they affect educational outcomes? (2009-246). Mahwah, NJ: Lawrance Erjbaum. Epstein, J. L. (2001). School, family, and community partnerships: Preparing educators and improving schools. Boluder, Co: Westview.
  • Epstein, J. L., Sanders, M. G., Sheldon, S. B., Simon, B. S., Salinas, K., Jansorn, N., Van Voorhis,F.L., Martin,C.S., & Williams, K. J.(2009). School, family, and community partnerships: Your handbook for action (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Erden, M. (1995). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Erdener, M. A. (2014). Ailenin eğitime katılımını engelleyen ve destekleyen Faktörler. NWSA Education Sciences, 9 (1), 19-35.
  • Erdener, M.A. (2016). Principals' and teachers' practices about parent involvement in schooling. Universal Journal of Educational Research 4(12A): 151-159.
  • Erdoğan, İ. (2000). Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği. (2. Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdoğan, Ç., & Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16 (3), 399-431.
  • Ergun, M. (1994). Eğitim Sosyolojisine Giriş (Eğitim ve Toplum). Ankara: Ocak Yayınları.
  • Erkal, M. E. (1986). Sosyolojik Açıdan Spor. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Ertürk, S. (1975). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Eskicumalı, A. (2002). Eğitim, Öğretim ve Öğretmenlik Mesleği. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Editör: Yüksel Özden). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme. (3.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Fidan, N. & Erden, M. (1991). Eğitime Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gordon, T. (1993). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. (Çev: Emel Aksay ve Birsen Özkan). İstanbul: YA-PA Yayınları.
  • Gürhan, C. (2004). Kişilik gelişimi, gelişim ve öğrenme psikolojisi. (Ed. Binnur Yeşilyaprak). Ankara: Pegem A Yay.
  • Gümüşeli, A. İ. (2004). Ailenin Katılım ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Özel Okullar Bülteni. 2(6), 14– 17.
  • Gürsel, M. (1997). Okul Yönetimi. (4. Baskı). Konya: Mikro Yayınları.
  • Gürşimsek, I. (2002). DEÜ Okul Öncesi Eğitimler El Kitabı: Etkin Öğrenme ve Aile katılımı. İstanbul: Ya-pa Yayınları, s: 30.
  • Henderson, A. T. & Berla, N. (1994). A new generation of evidence: The family is critical to student achievement (A report from the national committee for citizens in education). Washington DC: Center for Law and Education.
  • Hergüner, G. (1992). Çocuğun Spora Yönelmesinde Ailenin Rolü ve Önemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, s: 87.
  • Hoover-Dempsey, K. & Sandler, H. (1995). Parental involvement in children’s education: Why does it make a difference? Teachers College Record, 97, 310-331.
  • Ilgar, Z. & Ilgar, Coşkun, S. (2016). Aile Odaklı Eğitim. İstanbul: Ilgar Eğitim Danışmanlık Yayıncılık.
  • Ireland, K. (2014). The definition of parent involvement. 01.07.2020 tarihinde http://www.livestrong.com/article/75306 definition-parent-involvement/adresinden alınmıştır.
  • LaRocque, M., Kleiman, I. & Darling, S. M. (2011). Parental Involvement: The Missing Link in School Achievement. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 55(3), 115-122.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Karslı, M. D. (2004). Yönetsel etkililik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kıncal, Y. R. (1993). Aile ve eğitim. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.5, 63-69.
  • Kneller, G. F. (1977). Kültür ve Kişilik Eğitimi. (Çev: M. Tezcan). Ankara Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1-4.
  • Koro, B. (2008a). Kosova Eğitim Sistemi ve Türkçe Eğitim. http://www.kosovahaber.net/ haber/ haberdetay.asp? bolum=3755&uyeid=9 adresinden 29.09.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Koro, B. (2008c). Kosova Azınlığı Sorumlusu Bedrettin Koro ile 02.08.2016 tarihinde yapılan görüşme.
  • Koro, B. (2011). Kosova Türkçe Eğitimde Gelişmeler. Prizren.
  • Koro, B. (2013). Kosova Eğitim Sistemi ve Türkçe Eğitim. Bal-Tam / Türklük Dergisi.
  • Kurtkan, A. (1972). Sosyolojik Açıdan Eğitim Yoluyla Kalkınmanın Esasları. İstanbul: Fakülteler Matbaası.
  • Küken, G. (2006). Yeni ve Yakınçağ’da Eğitim Felsefesi. İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Yayınları. İstanbul.
  • Kuzucu, Y. ve Özdemir, E. (2003). Küçükler İçin Büyüklere. Ankara: RAM Yayınları.
  • Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2006). Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları (Ed., Yıldız, Kuzgun ve Deniz Deryakulu,). Eğitimde Bireysel Farklılıklar (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Nemutlu, D. (1998). Gençliğin Eğitim Sorunları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(17), 165-175.
  • Oğuzhan, F. (1976). Öğretmenliğin Üç Yönü. Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Özdemir, M. Dilekmen, M. (2016). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Duygusal Zeka ve Duyumlarının Öncelenmesi. Sakarya University Journal of Education 6 (1).
  • Özmen, Ö. (1999). Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Ünal, F. (2008). Ailede Çocuk İstismarı ve İhmali. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12. (1).
  • Susar, F. (2001). Türkçe Öğretiminde Öğretmen Boyutunda Karşılaşılan Sorunlar ve Bunun Öğretmen Performansına Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10: 53-57.
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı Etkili Okullar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2010). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Taymaz, H. (1997). Uygulamalı Okul Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Sayı180.
  • Tan, H. & Baloğlu, M. (2006) Psikolojik Danışma ve Rehberlik: Teori ve Uygulama.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Thompson, H. (1993). Quality education program/Mississippi: Program evulation panel report. Corona, CA: Quality Education Project.
  • Varış. F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Ankara: Alkım Yayınları.
  • Yaşar Ekici, F. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki aile katılım çalışmalarına katılan ve katılmayan ailelerin çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışlar açısından karşılaştırılması (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Weiss, H. B., Bouffard, S. M., Bridglall, B. L. & Gordon, E. W. (2009). Reframing Family Involvement in Education: Supporting Families to Support Educational Equity. Research Review No. 5.
  • Wilder, S. (2013). Effects of parental involvement on academic achievement: a meta-synthesis. Educational Review, 66(3), 377-397. Yörükoğlu, A. (1998). Çocuk Ruh Sağlığı (22. Baskı). İstanbul: Özgür Yayınları.
Toplam 76 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esin Metlilo Bu kişi benim 0000-0002-7579-180X

Bilal Yıldırım 0000-0001-6225-5859

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 13 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Metlilo, E., & Yıldırım, B. (2021). Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Ailelerin Eğitime Katılımı. IZU Journal of Education, 3(5), 40-58. https://doi.org/10.46423/izujed.839888