Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE ZİRAAT EĞİTİMİNDE ZİRAÎ METEOROLOJİ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 42 - 48, 29.06.2018

Öz

Ülkemizde
ziraat eğitimi geç başlamasının yanında, zaman içerisinde program ve şekil
açısından bir kaç defa değişikliğe uğramıştır. Bu durum hem eğitimciler hem de
öğrenciler üzerinde olumsuz etkiler meydana getirmiştir. Bunun sonucunda ziraat
eğitimi veren okullara yönelim azalmıştır. Ancak bu olumsuz durum artık aşılmak
üzeredir. Yaklaşık bir yıldır YÖK Başkanlığı nezdinde çalışan komisyonlar tek
tip müfredat, tek tip eğitim-öğretim sistemi üzerinde yoğun bir şekilde
hazırlık yapmaktadırlar. Ziraat eğitimi verilen kurum ve kuruluşlarda yanlış
olduğunu düşündüğüm bir uygulama ise Ziraî Meteoroloji dersi yerine Meteoroloji,
İklim Bilgisi veya Klimatoloji derslerinin okutulmasıdır. Bu çalışmada ziraat
eğitiminin tarihçesi, meteoroloji, ilgili bilim dalları ve birbiriyle ilişkileri,
klimatoloji, ziraî meteoroloji ve birbiriyle ilişkileri, ziraat eğitimi veren
okullardaki uygulamalara değinilmiş ve ziraat eğitimi veren kurum ve
kuruluşlarda ziraî meteoroloji dersinin gerekliliği vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Çeşme, V., 2014. Halkalı Ziraat Mektebi: Eğitimi, eğitimci kadrosu, örnek çiftliği ve yayınları. Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 16(1), 73-99.
  • Çiftçi, C.Y., 2016. Türkiye tarımsal yüksek öğretiminin ve tarla bitkileri bölümünün durumu. Tarla Bitkileri Merkez Araştırma Enstitüsü Dergisi, 25(1), 255-279.
  • Doğanay, H., Özdemir, Ü., Şahin, İ.F., 2016. Genel beşerî ve ekonomik coğrafya. 8. Baskı. Pegem Akademi Yayınları, ss. 432, Ankara.
  • Dölen, E., 1999. Cumhuriyet’in onuncu yılında kurulmuş olan İstanbul Üniversitesi ile Yüksek Ziraat Enstitüsü’nün kuruluşlarının ve akademik yapılarının karşılaştırılması, Bilânço 1923-1998, Türkiye Cumhuriyetinin 75. Yılına Toplu Bakış, 239- 245, İstanbul.
  • Ergene, A., 1993. Toprak biliminin esasları. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 267 Ders Kitabları Serisi No: 42.
  • Erol, O., 1993. Genel Klimatoloji. 4. Baskı, 399 sayfa, Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
  • [Ersoy] Âkif, M., 1917. Mektebin mevkîi, ebniyesi, tarihçesi. Halkalı Ziraat Mekteb-i Âlisi Mecmuası, sayı 1, Cemaziyelahir 1335 (Mart/Nisan 1917), s. 4.
  • Kadıoğlu, S., 2002. Halkalı Ziraat Mektebi Âlisi Mecmuası üzerine bir inceleme. Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 4(1), 100-118.
  • Kadıoğlu, S., 2005. Osmanlı döneminde Türkiye’de ziraat okulları üzerine notlar ve Tedrisatı Ziraîye Nizamnamesi. Kutadgubilig, 8, 239¬-257.
  • Kadıoğlu, S., 2008. Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü’nde mülteci bilim adamları. Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 9(1-2), 183-197.
  • Karaoğlu, M. 2013. Meteoroloji, Klimatoloji, Ziraî Meteoroloji. Nobel Akademik Yayıncılık. Yayın No: 700. ISBN: 978-605-133-601-5. 1. Basım. 290 sayfa.
  • Ortaş İ., Çiftçi, C.Y., 2015. Tarımsal yüksek öğretimde değişimler ve yeni yaklaşımlar. TMMOB ZMO 8. Teknik Kongresi Bildiriler Kitabı-2, ss.1314-1334, Ankara, Türkiye.
  • Özçağlar, A., 2003. Coğrafyaya giriş-sistematik, kavramlar yöntemler. ISBN 975-93704. Hilmi Usta Matbaacılık, 2-5, Ankara.Şimşek, O., Nadaroğlu, Y., Yücel, G., Yıldırım, M., 2015. Ziraî meteoroloji kurs notları. Hizmet İçi Eğitim (Ziraî Meteoroloji İhtisas Eğitimi), Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Ülger, P., Gönülol, E., 2006. Tarımsal yüksek öğretimde yeniden yapılanmanın gereği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-31.
  • Türkeş, M., 2010. Klimatoloji ve Meteoroloji. Kriter Yayınları No: 63, Fiziki Coğrafya Serisi No: 1. İstanbul.

AGRICULTURAL METEOROLOGY IN TURKEY’S AGRICULTURAL EDUCATION

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 42 - 48, 29.06.2018

Öz

In addition to agricultural education lately started in Turkey, it has
changed a few times in terms of program and form over time though. This
phenomenon has caused negative effects on both educators and students. As a
result of this, the propensity for agricultural education has decreased. No
longer this negative situation is about to be overcome because commissions
studied under Council of Higher Education have intensely made arrangements of
uniform curriculum and education system. I think that it is wrong to be given
Climatology or Meteorology lesson instead of Agricultural Meteorology by
institutions of agricultural education. In this study, history of agricultural
education, meteorology, sciences related to meteorology, relationships between
meteorology and sciences, climatology, agricultural meteorology, relationships
between climatology and agricultural meteorology, applications of institutions
of agricultural education were mentioned and the necessity of agricultural
meteorology lesson in institutions of agricultural education was emphasized.

Kaynakça

  • Çeşme, V., 2014. Halkalı Ziraat Mektebi: Eğitimi, eğitimci kadrosu, örnek çiftliği ve yayınları. Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 16(1), 73-99.
  • Çiftçi, C.Y., 2016. Türkiye tarımsal yüksek öğretiminin ve tarla bitkileri bölümünün durumu. Tarla Bitkileri Merkez Araştırma Enstitüsü Dergisi, 25(1), 255-279.
  • Doğanay, H., Özdemir, Ü., Şahin, İ.F., 2016. Genel beşerî ve ekonomik coğrafya. 8. Baskı. Pegem Akademi Yayınları, ss. 432, Ankara.
  • Dölen, E., 1999. Cumhuriyet’in onuncu yılında kurulmuş olan İstanbul Üniversitesi ile Yüksek Ziraat Enstitüsü’nün kuruluşlarının ve akademik yapılarının karşılaştırılması, Bilânço 1923-1998, Türkiye Cumhuriyetinin 75. Yılına Toplu Bakış, 239- 245, İstanbul.
  • Ergene, A., 1993. Toprak biliminin esasları. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 267 Ders Kitabları Serisi No: 42.
  • Erol, O., 1993. Genel Klimatoloji. 4. Baskı, 399 sayfa, Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
  • [Ersoy] Âkif, M., 1917. Mektebin mevkîi, ebniyesi, tarihçesi. Halkalı Ziraat Mekteb-i Âlisi Mecmuası, sayı 1, Cemaziyelahir 1335 (Mart/Nisan 1917), s. 4.
  • Kadıoğlu, S., 2002. Halkalı Ziraat Mektebi Âlisi Mecmuası üzerine bir inceleme. Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 4(1), 100-118.
  • Kadıoğlu, S., 2005. Osmanlı döneminde Türkiye’de ziraat okulları üzerine notlar ve Tedrisatı Ziraîye Nizamnamesi. Kutadgubilig, 8, 239¬-257.
  • Kadıoğlu, S., 2008. Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü’nde mülteci bilim adamları. Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 9(1-2), 183-197.
  • Karaoğlu, M. 2013. Meteoroloji, Klimatoloji, Ziraî Meteoroloji. Nobel Akademik Yayıncılık. Yayın No: 700. ISBN: 978-605-133-601-5. 1. Basım. 290 sayfa.
  • Ortaş İ., Çiftçi, C.Y., 2015. Tarımsal yüksek öğretimde değişimler ve yeni yaklaşımlar. TMMOB ZMO 8. Teknik Kongresi Bildiriler Kitabı-2, ss.1314-1334, Ankara, Türkiye.
  • Özçağlar, A., 2003. Coğrafyaya giriş-sistematik, kavramlar yöntemler. ISBN 975-93704. Hilmi Usta Matbaacılık, 2-5, Ankara.Şimşek, O., Nadaroğlu, Y., Yücel, G., Yıldırım, M., 2015. Ziraî meteoroloji kurs notları. Hizmet İçi Eğitim (Ziraî Meteoroloji İhtisas Eğitimi), Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Ülger, P., Gönülol, E., 2006. Tarımsal yüksek öğretimde yeniden yapılanmanın gereği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-31.
  • Türkeş, M., 2010. Klimatoloji ve Meteoroloji. Kriter Yayınları No: 63, Fiziki Coğrafya Serisi No: 1. İstanbul.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleleri
Yazarlar

Mücahit Karaoğlu 0000-0002-7388-9192

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 4 Haziran 2018
Kabul Tarihi 26 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaoğlu, M. (2018). TÜRKİYE ZİRAAT EĞİTİMİNDE ZİRAÎ METEOROLOJİ. Journal of Agriculture, 1(1), 42-48.